2021-05-09, 08:39
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Många gillar inte serien ( gissar nu ) på grund av att dom är av invandrarbakgrund. Lite rasism kanske. Synd, tycker jag. Har inte heller sett nåt bättre svenskt på många år.
Den som inte gillar en person som har arbete eller bra betyg bara för att han är invandrare är en idiot. På samma sätt om han inte gillar en bra TV-serie bara för att den handlar om invandrare. Man kan f.ö. notera att de flesta i gänget bakom serien känns helylle-svenska och att samtliga invandrare i serien är underbara skådisar och uppenbarligen behärskar svenska perfekt. De är helt enkelt svenskar.
Citera
2021-05-09, 13:07
Medlem
Ochotnyryads avatar
Jag blev faktiskt lite golvad av denna serie! Tyckte de var jätteduktiga skådisar! Speciellt salim och ravy men alla var bra!
Men jag ser sällan serier, så har inte så mkt att jämföra med.
Dock tyckte jag det var lite tråkigt med leias businessdel. Fattade inte riktigt vad det handlade om och ointressant värld.
Lite mer av leias och Salims kärleksaffär hade varit fint ( är tjej )🌺
Citera
2021-05-09, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ochotnyryad
Jag blev faktiskt lite golvad av denna serie! Tyckte de var jätteduktiga skådisar! Speciellt salim och ravy men alla var bra!
Men jag ser sällan serier, så har inte så mkt att jämföra med.
Dock tyckte jag det var lite tråkigt med leias businessdel. Fattade inte riktigt vad det handlade om och ointressant värld.
Lite mer av leias och Salims kärleksaffär hade varit fint ( är tjej )🌺

Faktiskt mer spännande än filmerna som jag faktiskt aldrig sett fullt ut. Då jag tappat intresset.. trots att filmerna har otroligt bra skådisar så var innehållet crap.

Men serien med dåliga b-skådisar var betydligt bättre, spännande, mer action. Samt ett bra manus. När allt slöt samman så insåg man också om att det fanns en och annan skådis som kommer gå väldigt långt om dom nu fokuserar helhjärtat på skådespeleri.

Så läser ni det och är med i serien..ta åt er. Kriga.
Är dock dåliga på namn men han Ali ( han ser ut som en svenne men har arabiskt namn) och sen han där andra duden, vet tji vad han heter o filmen eller på riktigt. Men han hjälper Ali i serien.
Citera
2021-05-09, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ihatelifeofibra
Faktiskt mer spännande än filmerna som jag faktiskt aldrig sett fullt ut. Då jag tappat intresset.. trots att filmerna har otroligt bra skådisar så var innehållet crap.

Men serien med dåliga b-skådisar var betydligt bättre, spännande, mer action. Samt ett bra manus. När allt slöt samman så insåg man också om att det fanns en och annan skådis som kommer gå väldigt långt om dom nu fokuserar helhjärtat på skådespeleri.

Så läser ni det och är med i serien..ta åt er. Kriga.
Är dock dåliga på namn men han Ali ( han ser ut som en svenne men har arabiskt namn) och sen han där andra duden, vet tji vad han heter o filmen eller på riktigt. Men han hjälper Ali i serien.

Salim kanske han hette.

Nu råkar jag fan citera mig själv med... Riktig nöt.
Citera
2021-05-10, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humantoilet
den där negerbruden med flätorna är ganska intressant..
Driver du? Hon har ju helt deformerat huvud? Panna i Klingon-klass!
Citera
2021-05-10, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Den som inte gillar en person som har arbete eller bra betyg bara för att han är invandrare är en idiot. På samma sätt om han inte gillar en bra TV-serie bara för att den handlar om invandrare. Man kan f.ö. notera att de flesta i gänget bakom serien känns helylle-svenska och att samtliga invandrare i serien är underbara skådisar och uppenbarligen behärskar svenska perfekt. De är helt enkelt svenskar.
Ha ha "behärskar svenska perfekt"? Jag var tvungen att ha subtitles in English för att hänga med, deras svenska är förskräckligt dålig och bruten.
Citera
2021-05-10, 08:23
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTrompet
Ha ha "behärskar svenska perfekt"? Jag var tvungen att ha subtitles in English för att hänga med, deras svenska är förskräckligt dålig och bruten.
Tror du också att alla i filmen har pistol hemma? Googla på "skådespelare", uppenbarligen är dessa så bra så du tror att de är personerna i filmen. Totalt credd till filmen, och du avslöjar dig som en idiot. Allt i två meningar.

Språket är självklart en av de viktigaste attributen i filmen. Helt fucking otroligt mannen hur de kunnat få till det så trovärdigt.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2021-05-10 kl. 08:25.
Citera
2021-05-10, 10:32
Medlem
Citat:
Tror du också att alla i filmen har pistol hemma? Googla på "skådespelare", uppenbarligen är dessa så bra så du tror att de är personerna i filmen. Totalt credd till filmen, och du avslöjar dig som en idiot. Allt i två meningar.

Språket är självklart en av de viktigaste attributen i filmen. Helt fucking otroligt mannen hur de kunnat få till det så trovärdigt.
Alexander Abdallah är den enda som talar ren svenska privat, de andra låter mer eller mindre exakt som i filmen privat. Bara att lyssna på en intervju.
Citera
2021-05-10, 12:24
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Alexander Abdallah är den enda som talar ren svenska privat, de andra låter mer eller mindre exakt som i filmen privat. Bara att lyssna på en intervju.
Du verkar väl informerad fast du inte gillar serien? Jag har inte sett någon intervju med dem. Men deras svenska uttal är bra mycket bättre och lättare att förstå än en skånings, jag bor i Skåne.
Citera
2021-05-10, 14:31
Medlem
Citat:
Du verkar väl informerad fast du inte gillar serien? Jag har inte sett någon intervju med dem. Men deras svenska uttal är bra mycket bättre och lättare att förstå än en skånings, jag bor i Skåne.
Vart skrev jag att jag inte gillar serien?
Citera
2021-05-10, 15:10
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Vart skrev jag att jag inte gillar serien?
Så du gillar den? Det var väl bra. Jag tycker språket är en stor del av charmen med denna. jag har en 12-åring hemma som hjälper mig. Fattar inte hur de översatte denna till engelska utan att tappa lite känsla.
Citera
2021-05-10, 15:18
Medlem
AdMortems avatar
Citat:

Jag upplevde deras slang och engelska dålig i rytmiken men jag pratar inte slang. Däremot läste jag att den afrikanska tjejen åtminstone bor i någon förort och eftersom jag tidigare kollat lite på några ungdomar som har en YouTube-kanal i Tensta, så vet jag min ålder till trots att en av skådespelarna, inte är skådis utan en förortsrappare. Däremot hade jag problem med att hålla isär honom från Salim i början och blev lite förvirrad gällande om det verkligen var två olika, pinsamt nog baserat på att de hade ungefär samma frisyrer. De var måhända inte så lika. Men den konstiga rytmiken i deras språk kan handla om att det främst inte är huvudsakligen skådespelare i serien?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in