2021-05-09, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masterblender
Att vaccinet är beprövat är vi helt överrens om. Men inte för det syfte som du försöker inbilla omgivningen om.
Att han inte har något emot att barn vaccineras säger allt om vilket satans svin han är. Det är förrresten du också, dra åt helvete...

Vad tror du om vaccinforskaren, äter han kanske barn till och med?

Är du demonstrant?
"Covid är trevligt - vaccint är farligt" på skylten?
Citera
2021-05-09, 22:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Jag begriper ärligt talat inte vad du egentligen vill ha sagt.
Det enda jag vet är att jag själv enbart är anhängare av lagar som stiftas i demokratisk ordning, inklusive smittskyddslagar, tillfälliga eller ej.
Jaha. Men nu behöver du i alla fall inte fråga mer om varför det inte är en frihetsinskränkning att ha hastighetsbegränsningar när att tvinga sin befolkning att stanna inne är det.
Citera
2021-05-09, 22:14
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Menar du att alla som är med i TV svettas som grisar? Anna Hedenmo svettades ju inte alls.
Sällberg har dessutom varit med så många gånger så han ska inte behöva svettas utav nervositet för att vara med i TV. Men ashålet svettas som en gris för att han vet mycket väl vad dessa vacciner är till för och inte fan är det för folks bästa...

Läs denna länk det kan vara bra för. Hjälper inte det skall du byta tråd..

https://www.lakemedelsverket.se/sv/coronavirus/coronavaccin/detta-galler-om-coronavaccin?fbclid=IwAR2X1buojL5BSfI7JdnC02RhzwcZ QBh2D8IAxlN5SDZUGe5VW0PULhhSasM
Citera
2021-05-09, 22:15
Medlem
Citat:
Att vaccinet är beprövat är vi helt överrens om. Men inte för det syfte som du försöker inbilla omgivningen om.
Att han inte har något emot att barn vaccineras säger allt om vilket satans svin han är. Det är förrresten du också, dra åt helvete...

Barn vaccineras mot alla möjliga sjukdomar. Varför skulle just detta vaccin vara ett "gift"? Jag förstår fortfarande inte varför du anser att herr Sellberg är satan själv.
Citera
2021-05-09, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Bra då var vi överens tydligen.
Många bäckar små. Jag skulle vilja framhålla att det inte är masstestningen i sig utan möjligheten att snabbt hitta tecken på nya utbrott som är det avgörande. Då spelar inte precisionen huvudrollen. Allt tyder ju på att snabbhet är en av de mest centrala parametrarna för framgång i smittbekämpning. Inte unikt för covid19 dessutom.

Helt riktigt. I början vill man ha hög sensitivitet för att hitta alla sant positiva och inte missa sjukdomsfall av tex smittsamma och ej obotliga sjukdomar.
När det är klart och man har ringat in alla misstänkta sjuka vill man ha hög specificitet för att hitta alla som är friska innan en kanske helt onödig behandling påbörjas.

Snabbtester är alltså bra för screening, pcr är bra för att hitta alla som är friska och sant negativa för att dom ska kunna gå tillbaka till jobbet.
Citera
2021-05-09, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Barn vaccineras mot alla möjliga sjukdomar. Varför skulle just detta vaccin vara ett "gift"? Jag förstår fortfarande inte varför du anser att herr Sellberg är satan själv.

Jag tror inte alla vaccin är gift men vi kan väl komma överens om att läkemedel missbrukats i modern tid? Upprepad Influensavaccinering av barn i USA gav sämre immunförsvar på lång sikt, nästan 100.000 amerikaner dör av opiodmissbruk på ett år och 35.000 av antibiotikaresistenta bakterier. Så jag tror det är rimligt att tänka sig för i dessa tider. Allt går så fort. Inget barn har väl dött av covid i Sverige hittills, så varför ta risken och chansa med massvaccinering?
Citera
2021-05-09, 22:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Kom gärna med en källa till dina påståenden istället för att reagera som en tonåring.

Källa till vad? Barn och unga har i princip ingen dödlighet överhuvudtaget, varför i helvete ska de då ta något vaccin för?
Men ja just det, några labila ungar har fått "Långtidscovid" så därför måste ALLA ta giftsprutan...
Citera
2021-05-09, 22:49
Medlem
Citat:
Menar du att alla som är med i TV svettas som grisar? Anna Hedenmo svettades ju inte alls.
Sällberg har dessutom varit med så många gånger så han ska inte behöva svettas utav nervositet för att vara med i TV. Men ashålet svettas som en gris för att han vet mycket väl vad dessa vacciner är till för och inte fan är det för folks bästa...

Nämen!
Är det en liten foliehatt jag pratar med?
Kryp du ner under stenen du bor under tillsammans med dina 5G-skadade kompisar och halsa kolloidalt silver så löser det sig nog.
Ända tills illuminati kommer och tar er då förstås..

Man kan svettas i tv, ja.
Matti Sällberg är en mycket påläst man i ämnet. Han är knappas nervös för att framhäva vaccinets positiva effekter..
Citera
2021-05-09, 22:50
Medlem
Citat:
Källa till vad? Barn och unga har i princip ingen dödlighet överhuvudtaget, varför i helvete ska de då ta något vaccin för?
Men ja just det, några labila ungar har fått "Långtidscovid" så därför måste ALLA ta giftsprutan...

Du hävdade tidigare att vaccinet var ett gift: ett påstående du inte ens försökte motivera, än mindre komma med en källhänvisning. Däremot verkar du bra på svordomar..
Citera
2021-05-09, 22:52
Medlem
Citat:

Du har inte lite problem med att ta in information…
Man diskuterar att vaccinera barn för att bli av med viruset helt. Detta kommer troligtvis krävas, då vi verkar ha lite för många av din typ. Dvs egoistiska foliehattar. Om Ni är för många kan vi inte uppnå flockimmunitet genom vaccinering av endast det vuxna befolkningen..

Hur går det förresten med ditt rosa slott? Tog fogden det?
Citera
2021-05-09, 22:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Om det fortsätter att gå runt bland barn och unga, så hamnar det förr eller senare hos någon äldre person som t.ex. inte fått vaccinera sig av medicinska skäl. Dessutom går immuniteten ner även hos de som har vaccinerat sig, med tiden. Det bästa är därför att kväva hela smittan, en gång för alla, i alla åldersgrupper. Men det måste kombineras med kontroll av inresande om det ska vara någon mening med det, och det tror jag tyvärr inte kommer att ske i Sverige. Så fort någon kommer till gränsen och säger att den vill söka asyl, så kommer den att släppas rakt in - utan varken PCR-test eller karantänanläggning.
Citera
2021-05-09, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Jag tror inte alla vaccin är gift men vi kan väl komma överens om att läkemedel missbrukats i modern tid? Upprepad Influensavaccinering av barn i USA gav sämre immunförsvar på lång sikt, nästan 100.000 amerikaner dör av opiodmissbruk på ett år och 35.000 av antibiotikaresistenta bakterier. Så jag tror det är rimligt att tänka sig för i dessa tider. Allt går så fort. Inget barn har väl dött av covid i Sverige hittills, så varför ta risken och chansa med massvaccinering?

Diskussionen huruvida läkemedel i allmänhet missbrukas eller inte är jag inte insatt i. Däremot så är väl poängen med barnvaccinering att få ner smittspridningen i samhället. Jag tycker snarare det är en större chansning att låta viruset härja fritt bland barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in