Som jag trodde så vann Joanna på en balanstävling och tog med sig Olivia. Deltagarna får även gå på en skattjakt och Joanna blir den som hittar kistan så hon får 2 röster till att lägga på någon.
Oj vad pinsamt att se när Anki kom till Maktens Boning och började fjäska för Olivia och Joanna. Men ja samtidigt så kan ju spelet gå till så. Anki försökte med girl power snacket. Jag tror dock inte att forna lag syd är i behov av hennes röst när de redan är starka i dagsläget.
Johanna och Andreas åkte ut, det har jag verkligen ingenting emot. Anki, Johanna & Andreas hade ju 3 röster totalt att lägga. Vem utav dem lade inte sin röst på Rickard? För han fick bara 2 röster, vilka jag antar lades av några i den trion. Anki kanske röstade på Andreas eller vem tror ni att hon röstade på? Annica kanske då.
Tycker ni att Jokrarna som kom in så sent förtjänar att ta sig till själva finalen? Pratar om William & Rickard. Jag vet inte riktigt vad som är rätt och fel i det här då jag samtidigt gillar båda som personer.
Det är ett litet aber att jokrarna är -"dopade" med 20 vilodagar jämfört med dom som var med från start.
Samtidigt är dom kanske handikappade av att inte byggt nätverket från start.
Så med andra ord menar du att T-S och Wilma är lättlurade och missledda av de f.d. mullvadarna Alex och Elias? Det tror jag inte alls på!
I dagens Öråd fanns det lite roliga scenarier:
När Annica blev så förnärmad att få en röst på sig och med pipig och svag röst säger:
Annica med k - SKÄRP er!
Och Annki som faktiskt erkänner i Örådet att Lag Nord finns inte och att det är dags att tänka på sig själv nu
Men fjantigast var nog Andreas lilla tal till de andra: Jag är INTE bitter - det är ett spel osv.
Sedan tar både Johanna och Andreas och ger William sina blodshänder ... Jo, jo ingen bitterhet där inte eller hur? Andreas sa också: För Ludde och Johanna var då snabb att säga: Precis
Den enda av de som fick röster på sig men inte sa ett ord om det - var Rickard.
Sophia har klätt ut sig till mullvad på sitt instagram konto just nu visar bild på Alex och Anders
Var det därför hon fick den hemliga immuniteten för hennes 2a plats i en vanlig tävling? Hennes pris var ju bättre än 1a priset i den tävlingen. Handplockad och får hemlig immunitet. Fy fan.
Fel. Hon fick möjlighet att vinna en immunitet, hon kunde ha förlorat. Johanna, som vann tävlingen, fick immunitet I örådet plus extraröst, plus mat i maktens boning. Så inte fick Olivia ett bättre pris.
Ja hon vet nog om det faktiskt - troligtvis därför hon sa Tack till de andra på Örådet.
Att hon inser att hon knappt hade tagit sig till sammanslagningen utan pakten? Jag är osäker faktiskt. Tycker hon har lite väl hög svansföring i synkarna.
Nu inser hon däremot att dock att hon ligger pyrt till för att två av hennes paktkollegor fick sjappa, och tackade för att hon inte var en av de två.
Bara jag som tycker att Joanna är ganska oskön i vissa stunder? Gillar att hon är rak och inte har några svårigheter att konfrontera folk som beter sig illa men tycker att hon var varit rätt sur och lite smådryg hela säsongen annars. Inte en särskilt ödmjuk vinnare heller. Hon hade säkert blivit irriterad om någon gick runt och bossade som hon gjorde idag.
Föredrar ju dock hennes personlighet före lag Nords fega och tafatta beteende, men det har ju mest bara varit sorgligt att se på sistone. Andreas exempelvis gör sig bara till åtlöje. Säger aldrig något inför hela gruppen men i synkarna och i smågrupper kan han vädra allt möjligt. Lag Nords skitsnack bakom ryggen på Annica var ju bara patetiskt.
Jag tycker nog att Annica är den vettigaste personen därinne. Wille verkar också helt okej, hoppas att han vinner.
Alexander är mullvad hela Robinsson är ej tävlande,
Han tog tändstålet först utan att bli diskad.
beställde mat blev ej diskad
åt köpt mat ej diskad
blev avstängd avslöjad av Ludde först då blev han diskad.
inget som tycker att detta konstigt.
Sophia har klätt ut sig till mullvad på sitt instagram konto just nu visar bild på Alex och Anders
är inte det konstigt .Det är inte 1 April idag,
Jag följer inte T-S Instagram så jag har inte sett det - men har förstått att det avhandlas fortfarande där!
Tycker hela grejjen med fusket var rätt avancerat och knäppt fast nu är det mer intressant vad som händer i Robinson än Gränslandet. Det rör på sig nu och även om Ludde kommer in (troligtvis imorgon) så har ju pakterna förändrats och gjort om dynamiken. Han kommer nog att försöka liera sig med de starkaste och säkert kommer han nog denna gång inte hålla Annki om ryggen om det lutar åt att hon ska röstas ut.
Äntligen. Feministludret är out. Mysfarbror/peddot Andy är out.
Höll på att sätta min proteinshake i halsen. Kunde inte sluta skratta när dom står där besvikna & kämpar med sina tårar. Sprutade choklad över hela vardagarummet. Nu luktar det High Protein Choclate taste all over liksom. Får beställa städning imorgon. Men kul var det. Hahaha
Ludde kommer tbx till ingenting. Ett krossat Nord. Är dom andra smarta så skickar dom den lilla soyboyen åt helvete. Hoppas käringjäveln Annki håller sin fast vid sin girlpower & hugger Ludde i ryggen. På samma sätt som han högg Elias. Tycker visserligen att han spelar spelet ok, men hans uppsyn stör mig. Stryk borde han ha. Smack smack smack. And Hahaha Ludde is gone. Hahaha
Nu jag älskar Joanna & Olivia. 💗
Gränslandet: Håll för öronen nu, jävla peterziipen bög! Fy fan vad keff arga snickaren såg ut när han skickade ut Alex & Tova-Sophia i bad standing. "Öh, jag är djävulusikt besviken, fan vad besviken jag är blabla bla..." Vilken fucking nolla. Ingen pondus alls, ser bara trött & sliten ut. Han & mastiff produktionen borde belönat hjältarna för sin kreativitet. Tanken med Robinson/gränsland är väl ändå att dom alla ska vara på en öde ö, långt från fastland, civilisation & bebyggelse.
Mitt förslag till Robinson in the future:
No medical team, no rules, våld tillåtet, jakt & skövling av djur/skog/djungel tillåtet, tävlingar med hög skaderisk (mer intessant), ingen möjlighet att ta sig från ön, mycket begränsad mat om man inte gör sig till jägare. Lite mer som flugornas herre liksom. Roligt hade varit att "plantera" ilskna vildsvin.