2021-05-09, 20:28
Medlem
Hulkass avatar
Enlig källor så var det inte första gången A-D försökt infiltrerat Sverige Radio. Kan det finnas flera som haft en relation med honom?
Citera
2021-05-09, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Nu finns det ju statistik som säger att de röstar MP..
Enligt undersökningar påverkat det inte, alla partier gynnas och missgynnas. Dessutom är storstadsjournalister och chefer mer höger.
Citera
2021-05-09, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Jag länkar till en studie (i fulltext) av två ansedda forskare men du bryr dig inte ens om att läsa utan påstår istället att jag ”ljuger”? Värdet av din research är rätt uppenbart.
Läs Kent Asps undersökningar. Vad dessa två forskare med tveksam agenda hävdar stämmer inte. Dessutom framgår det inte exakt hur många man har med från Sverige i undersökningen. En av ”forskarna” har dessutom en klar republikansk agenda.
Citera
2021-05-09, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Läs Kent Asps undersökningar. Vad dessa två forskare med tveksam agenda hävdar stämmer inte. Dessutom framgår det inte exakt hur många man har med från Sverige i undersökningen. En av ”forskarna” har dessutom en klar republikansk agenda.

Du påstår alltså på fullt allvar att en journalist är helt objektiv?

Du har inte läst speciellt mycket om hur en hjärna fungerar förstår vi nog alla.

Hur kom du fram till slutsatsen att journalister alltid är objektiva?
Citera
2021-05-09, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulkas
Enlig källor så var det inte första gången A-D försökt infiltrerat Sverige Radio. Kan det finnas flera som haft en relation med honom?

Du får vara mer specifik men värt att nämna är att någon på Gefle Dagblad vände sig emot Anna Gullberg och började förse Raad Al-Duhan med interna meddelanden inför rättegången om hans mordhot. Har han fått två journalister att sympatisera med hans mål så är det väl tänkbart att det finns fler.
Citera
2021-05-09, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Du är inte svensk, va?

Jo det är jag, och nej jag är inte muslim. Och om Sanna och hennes chef är svenskar och icke-muslimer och ändå kan vara emot LSU, då borde väl jag också kunna vara det?
Citera
2021-05-09, 21:38
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Jo det är jag, och nej jag är inte muslim. Och om Sanna och hennes chef är svenskar och icke-muslimer och ändå kan vara emot LSU, då borde väl jag också kunna vara det?
Ditt inlägg gjorde bara ett så främmande intryck, det var därför jag undrade. De kan ha vilka åsikter som helst om lagen, men de skulle knappast konspirera, i uttalade ord, om att avskaffa den.

Och jag tror inte att Wolf-Watz ens inför sig själv skulle släppa igenom reportaget med tanken "vad bra, den lagen vill jag också ändra på, vi kör!" Troligare är att det finns någon sorts blindhet för gränsen som kan passeras som opartisk.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2021-05-09 kl. 21:45.
Citera
2021-05-09, 21:43
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Sofie Löwenmark förklarade att det var just så de kom paret på spåren, tror det var i Medierna. Man såg att Raad al-Duhan var skriven på en anmärkningsvärd adress hos ett pensionerat par, och nystade upp släktförhållandet.

Ja. Och hon och Doku har, av naturliga skäl, personligt intresse av Drysén och Raad.
Citera
2021-05-09, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Sök på Kent Asp och JMG

Så här står det om Kent Asp på hans wikipediasida:

Asp har gett ut en rad böcker och bland annat rapporterat om vänstervridning av nyhetsrapportering och menar att Miljöpartiet har en gräddfil i nyhetshanteringen,[9][10] det vill säga att de inte granskas eller bedöms lika hårt som andra partier.[11]
Citera
2021-05-09, 22:23
Medlem
Ograsts avatar
Public service uppvisar en märklig ömhet för islamister. Förr var det gävleimamen och hans som de ömmade för. Nu är det IS kvinnorna som man ömmar för.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/svenska-is-kvinnor-forhorda-av-kurdiska-myndigheter
Citera
2021-05-09, 22:23
Medlem
RyanCrockers avatar
Expressens nyhetschef Magnus Alselind säger i podden Lägg ut - att flera nyhetsbolag försökte värva Drysen, bla Expressen, innan hennes privatliv offentliggjordes. Han menar också att hennes reportage om Al-Duhan var bra.
Nu skriver SVD att man hade rekryterat henne för ett vikariat, men att det uteblev när historien uppdagades.

Det var alltså inte enbart SR som var totalt blinda inför hennes vinklade och bristfälliga journalistik kring Al-Duhan. Vad ska man tro om den svenska journalistkåren egentligen.
Citera
2021-05-09, 22:27
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrimalMusk
Du får vara mer specifik men värt att nämna är att någon på Gefle Dagblad vände sig emot Anna Gullberg och började förse Raad Al-Duhan med interna meddelanden inför rättegången om hans mordhot. Har han fått två journalister att sympatisera med hans mål så är det väl tänkbart att det finns fler.

Bland journalister finns väldigt många (De flesta?) som sympatiserar med Islam och med asylinvandrare på ett djupt ideologiskt plan. Därför är det lätt för dem att hitta allierade i media. Att de får journalister att ha sex med dem och försörja dem är nog ett extremfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in