Citat:
Problemet är väl att SR verkar ha låst sig. Cilla Benkö har vid två tillfällen när hon blivit pressad i Studio Ett hänvisat till SR:s kritiker som en förkastlig grupp som man inte kan ge efter för. Det tror jag faktiskt mer eller mindre överskuggar även den här affären. SR kan inte medge att de gjort fel, att de publicerat vinklade reportage för det vore att ge de osakliga kritikerna, SR:s fiender rätt. Det är en väldigt destruktiv inställning men SR under Benkö kommer sannolikt att styras av detta synsätt.
Citat:
Det var flera år sedan jag lyssnade på Dryséns reportage och det enda jag minns av de jag hörde var hur ensidiga de var. Hur jag som lyssnare inte fick någon som helst förklaring till varför Sverige har en lagstiftning som försätter människor i sådant (enl SR) "rättslöst tillstånd". De som fick komma till tals förutom den förnamnsomnämnde Raad var ju Amnesty etc.Det förekom väl knappast några frågor om al-Duhans vandel i Sverige: om skulder, om ekonomiska brister i föreningen han drev, om skulder hos Kronofogden och viktigast av allt: vägran att betala underhåll till sitt barn. Så mycket bryr sig al-Duhan alltså om sitt eget barn.
I allt en bild av en hänsynslös och nonchalant person. Han inställer sig inte i tid när han ska anmäla sig hos polisen. Han struntar alltså i svenska lagar och regler.
Detta bör ju ingå i helheten i bilden av denna person.
I allt en bild av en hänsynslös och nonchalant person. Han inställer sig inte i tid när han ska anmäla sig hos polisen. Han struntar alltså i svenska lagar och regler.
Detta bör ju ingå i helheten i bilden av denna person.
Men nej, jag tror inte hans vandel kom upp. Det faktum att han dömts för dödshot av en journalist tilläts han ju avfärda med att hotet inte hade ägt rum. Om SR låter någon avfärda mordhot utan följdfrågor rotar de knappast i "banaliteter" som underhåll, skulder etc.