2021-05-09, 18:00
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Hoppas alla förstår vilken oerhört tung och allvarlig anklagelse det där är mot en chef inom PS, som Wolf-Watz dessutom inte hade ett bra svar på.
Han kan omöjligt sitta kvar.
Problemet är väl att SR verkar ha låst sig. Cilla Benkö har vid två tillfällen när hon blivit pressad i Studio Ett hänvisat till SR:s kritiker som en förkastlig grupp som man inte kan ge efter för. Det tror jag faktiskt mer eller mindre överskuggar även den här affären. SR kan inte medge att de gjort fel, att de publicerat vinklade reportage för det vore att ge de osakliga kritikerna, SR:s fiender rätt. Det är en väldigt destruktiv inställning men SR under Benkö kommer sannolikt att styras av detta synsätt.
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Det förekom väl knappast några frågor om al-Duhans vandel i Sverige: om skulder, om ekonomiska brister i föreningen han drev, om skulder hos Kronofogden och viktigast av allt: vägran att betala underhåll till sitt barn. Så mycket bryr sig al-Duhan alltså om sitt eget barn.

I allt en bild av en hänsynslös och nonchalant person. Han inställer sig inte i tid när han ska anmäla sig hos polisen. Han struntar alltså i svenska lagar och regler.

Detta bör ju ingå i helheten i bilden av denna person.
Det var flera år sedan jag lyssnade på Dryséns reportage och det enda jag minns av de jag hörde var hur ensidiga de var. Hur jag som lyssnare inte fick någon som helst förklaring till varför Sverige har en lagstiftning som försätter människor i sådant (enl SR) "rättslöst tillstånd". De som fick komma till tals förutom den förnamnsomnämnde Raad var ju Amnesty etc.

Men nej, jag tror inte hans vandel kom upp. Det faktum att han dömts för dödshot av en journalist tilläts han ju avfärda med att hotet inte hade ägt rum. Om SR låter någon avfärda mordhot utan följdfrågor rotar de knappast i "banaliteter" som underhåll, skulder etc.
Citera
2021-05-09, 18:05
Bannlyst
Har Sanna eller Raad bekräftat att de har en sexuell relation?
Att Raad bor hos Sannas mamma behöver ju inte betyda att han och Sanna har en sexuell relation. Och jag antar att de inte har erkänt att de har haft sex med varandra.
Så kanske har de inte en sexuell relation?
Citera
2021-05-09, 18:06
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Det verkar som att två generationer verkar i varsitt steg. Mamman, servilt hjälpt av styvfar, bygger upp den värdegrund, från vilken könsdriften kan ta språnget hos dottern. Vad de ställt till det för sig. Stackars!
De har nog ställt till det en del även för deras kära säkerhetshot. Efter deras skandalösa engagemang i Raad Al-Duhan kommer ingen, ens kollegor inom vänstersvängen, vilja ta i honom med tång. Tidigare har ju även andra journalister charmats av Al-Duhan, som Aftonbaldets Martin Aagård. Även i TV4 var det en gullande intervju med honom. Det lär ju inte ske igen nu.
Citera
2021-05-09, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Problemet är väl att SR verkar ha låst sig. Cilla Benkö har vid två tillfällen när hon blivit pressad i Studio Ett hänvisat till SR:s kritiker som en förkastlig grupp som man inte kan ge efter för. Det tror jag faktiskt mer eller mindre överskuggar även den här affären. SR kan inte medge att de gjort fel, att de publicerat vinklade reportage för det vore att ge de osakliga kritikerna, SR:s fiender rätt. Det är en väldigt destruktiv inställning men SR under Benkö kommer sannolikt att styras av detta synsätt.

Det var flera år sedan jag lyssnade på Dryséns reportage och det enda jag minns av de jag hörde var hur ensidiga de var. Hur jag som lyssnare inte fick någon som helst förklaring till varför Sverige har en lagstiftning som försätter människor i sådant (enl SR) "rättslöst tillstånd". De som fick komma till tals förutom den förnamnsomnämnde Raad var ju Amnesty etc.

Men nej, jag tror inte hans vandel kom upp. Det faktum att han dömts för dödshot av en journalist tilläts han ju avfärda med att hotet inte hade ägt rum. Om SR låter någon avfärda mordhot utan följdfrågor rotar de knappast i "banaliteter" som underhåll, skulder etc.

Dryséns rapportering har varit rent kampanjande. Otaliga inslag om samma sak. Eko-chefen borde ha sagt att nu räcker det. Vi anser frågan täckt, du får börja jobba med fräschare vinklar. Man blir häpen att de tillät henne att hålla på även om hon inte hade haft privat relation.
Citera
2021-05-09, 18:12
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
De har nog ställt till det en del även för deras kära säkerhetshot. Efter deras skandalösa engagemang i Raad Al-Duhan kommer ingen, ens kollegor inom vänstersvängen, vilja ta i honom med tång. Tidigare har ju även andra journalister charmats av Al-Duhan, som Aftonbaldets Martin Aagård. Även i TV4 var det en gullande intervju med honom. Det lär ju inte ske igen nu.
Så är det nog. De har smutsat ned honom!
Citera
2021-05-09, 18:27
Medlem
Nomen Nescios avatar
Enligt Johan Westerholm (som driver ledarsidorna.se) är tydligen Sanna Drysén journalistutbildad på Tollare Folkhögskola, där islamisten Mehmet Kaplan suttit i styrelsen: https://www.youtube.com/watch?v=rDNr0deNSVE&t=2000s
Senast redigerad av Nomen Nescio 2021-05-09 kl. 19:05.
Citera
Medlem
Separatistens avatar
Vi kan ju börja med att NYHETSVÄRDET kring Raad är ytterst lågt, speciellt ur synvinkel att "SÄPO är dumma". Det hindrade inte SVR att köra 17 reportage.

Undrar vad de på SÄPO kallar SVR och SVT?

Det här landet är så sönderfiltrerat.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Har Sanna eller Raad bekräftat att de har en sexuell relation?
Att Raad bor hos Sannas mamma behöver ju inte betyda att han och Sanna har en sexuell relation. Och jag antar att de inte har erkänt att de har haft sex med varandra.
Så kanske har de inte en sexuell relation?
Han är skriven hos Sanna Dryséns mamma men bor enligt uppgift från Sofie Löwenmark / Doku hemma hos Sanna Drysén.

Att Raad al-Duhan och Sanna Drysén skulle ha en sexuell relation är inte bekräftat.
Citera
2021-05-09, 18:29
Medlem
Din Morsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Är hon själv klassad som en säkerhetsrisk av säpo??

Om hon inte var det förr så borde hon vara det nu kan man tycka
Citera
2021-05-09, 18:31
Medlem
Mer kritik:

Citat:
Hynek Pallas: Hur kunde SR tro att detta skulle gå att mörka?
https://www.gp.se/kultur/kultur/hur-kunde-sr-tro-att-detta-skulle-g%C3%A5-att-m%C3%B6rka-1.46293891
Citera
2021-05-09, 19:08
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Mer kritik:

https://www.gp.se/kultur/kultur/hur-kunde-sr-tro-att-detta-skulle-g%C3%A5-att-m%C3%B6rka-1.46293891

Ja du, Hynek, genom att du och dina journalistkollegor inte skulle skrivit en rad om inte skiten träffat fläkten. Jävla nolla.
Citera
2021-05-09, 19:22
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Är hon själv klassad som en säkerhetsrisk av säpo??
Det borde hon vara vilket leder tlll påståendet om "att hon slutade på egen begäran". SR är ett säkerhetsklassat objekt och det är mycket tveksamt om en reporter som bor tillsammans med en man som dömts till utvisning enligt LSU.

Det finns ju skäl att fundera på om han fick ta del av säkerhetsklassad/hemlighetsstämplad information som hon fått från källor vilka hade förtroende för henne som SR-journalist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in