2021-05-08, 19:51
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skittapicka
Johann Binninge är nu registrerad på lägenheten som inte finns och så även bilen . Har pedofilen haft besök av kronkalle och farbror blå tro?
Undrar om gränspolis och prostitutionspolisen knackat på också och lyft ut arabhoran?

https://www.ratsit.se/19630924-Carl_Olow_Johann_Binninge_Orebro/42YAgTjtKDUw23ye-CTeHmzoozP86a7e56X6PNs2CzI

Mer troligt är väl att han har fakturerat Esbjörn oskäligt stora belopp, låtit Monika betala räkningarna med Ebbas handpenning och sedan reglerat sina skulder.

Man kan undra vad Majkgård tycker om Binninges insats.
2021-05-08, 19:56
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Vad du förvanskar - han har inte sagt att han ville sälja - HELA tiden.
Frågan handlar om han SKREV PÅ av fri vilja, utan tvång eller utpressning.

Den enda som förvanskar är du, och sprider rena lögner och annat skitnack HELA tiden.

Esbjörn har som sagt hela tiden, och även det erkänner han, varit fullt medveten om att han skrivit på ett avtal och sålt kåken. Han berättade i domstol att han gjorde det av egen fri vilja. Han har berättat i TV att han sålt huset till Ebba men att han ångrat sig i efterhand.

Det är bara du som blundar för sanningen, som blundar för det Esbjörn själv säger, till och med in domstol, klart och tydligt - han skrev på avtalet av egen fri vilja. Det finns dokumenterat i protokollen från MUFen, läs dem. Eller rättare sagt, om du haft läsförmåga och förstånd, skulle du kunna ha läst dem, och förstått dem.
2021-05-08, 20:18
Medlem
Citat:
Vad du förvanskar - han har inte sagt att han ville sälja - HELA tiden.
Frågan handlar om han SKREV PÅ av fri vilja, utan tvång eller utpressning.
Det är ointressant om han inte ville sälja för 35 år sedan.
Det som vi har att ta hänsyn till är att han hela tiden velat sälja till Ebba...
Är det jättevårt att förstå?

Lite som att vädret för 20 år sedan inte riktigt spelar någon roll när du bestämmer dig för att vattna tomtarena i morgon. Men det fattar du väl inte heller....
2021-05-08, 20:23
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Återigen - det säger INTE att han velat sälja hela tiden.
Vad är det som är så svårt att förstå?

Det var det jag kommenterade från första början, huruvida han velat sälja hela tiden, men du är inte unik - hela tiden får jag förklara sidospår från personer som inte läser in sig på vad jag kommenterat från början.

Om man av egen fri vilja besöker en potentiell köpare, av det skälet att att denne är intresserad av att köpa fastigheten, då är man beredd att sälja.
Så det går inte att säga att han inte velat sälja, bara att de andra intressenternas bud inte passade och vid dom tillfällena ville han inte sälja.

Det är samma som om du är beredd att sälja något, men du vill inte sälja om buden är fel.
Då vill du ju inte du heller sälja hela tiden, utan väntar på rätt köpare eller hur.

Vad är det som är så svårt att förstå?
2021-05-09, 05:52
Medlem
Opinionen både politiskt och i husaffären har vänt till Ebba Busch fördel. Majkgårds och Pernroth Lüllmaas komplott avslöjades och det nya högerkonservativa blocket börjar vara färdigriggat inför valet.

https://www.expressen.se/nyheter/efter-krissiffrorna-gladjebesked-for-busch/
2021-05-09, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Vad spelar det för roll om han har velat fram o tillbaka.
Det viktigaste är vad han har förmedlat till EB och att han uppenbarligen ville sälja när han skrev under köpeavtalet.

Vad det spelar för roll? Alltså... menar du allvar?

Är så att han har ändrat uppfattning pga påståenden som Ebba sagt så spelar det ju stor roll.
OM det är som "löften" Esbjörn uppfattat saker så spelar det roll, men Ebba bara sagt det som nåt man säger man inte menar ordagrant.
OCH de lyckas bevisa att hans kognitiva förmåga är så pass nedsatt att han inte förstår skillnaden mellan riktigt "löfte" och annat.
2021-05-09, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Tror det är en av de ramsor som Esb fått sig tillsagt efter att pensionatsgänget kom på att han sålt.
Hon kommer såga ner alla träd. (stod i polisrapport gjord av JB at det var fruktträd, jag såg inga, sant?)
Hon kommer måla om, hon kommer ta bort bjälkarna, hon kommer att.....

Det är därför han tittar åt andra håll när han svarar reportrar, flackar med blicken och meningarna blir inte rakt av som när han pratar annars.

Tror nån av bilderna verkade vara på körsbärsträd, eller annat "trädgårdsträd".
2021-05-09, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Den enda som förvanskar är du, och sprider rena lögner och annat skitnack HELA tiden.

Esbjörn har som sagt hela tiden, och även det erkänner han, varit fullt medveten om att han skrivit på ett avtal och sålt kåken. Han berättade i domstol att han gjorde det av egen fri vilja. Han har berättat i TV att han sålt huset till Ebba men att han ångrat sig i efterhand.

Det är bara du som blundar för sanningen, som blundar för det Esbjörn själv säger, till och med in domstol, klart och tydligt - han skrev på avtalet av egen fri vilja. Det finns dokumenterat i protokollen från MUFen, läs dem. Eller rättare sagt, om du haft läsförmåga och förstånd, skulle du kunna ha läst dem, och förstått dem.

Nonsens. Tillför inget annat än att sänka diskussionsnivån till sandlådan.
Ljuger inget. Säg vad jag ljuger om?
2021-05-09, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Nej det finns bra grund och om du har läst och förstått alla inlägg till tinget finner du svaren där.
Vad dom pratade om var säker hur dom skulle lägga upp det med vad han ville ha för tomterna om dom skulle gå att stycka av ( det sista är från Esb)
Många har skrikit sig hesa för att hon stsck ett avtal och sa akriv under men även du kommer bli barse hur det gick till.

Sen vet jag varför han skulle gå till hene om han nu visste varför hon ville det. Tror du bara han ville träffa henne?

"Sen vet jag varför han skulle gå till hene om han nu visste varför hon ville det. Tror du bara han ville träffa henne?"

Ja varför inte?
Skulle jag få en trevlig fråga om att någon ville köpa mitt hus,
och personen i fråga skulle vara kändis.

Jag tror jag skulle gå på mötet även fast vi har noll tankar nu på att sälja och inte vill flytta heller. Politiker eller inte, tjej eller kille - jag hade varit nyfiken.
Vem och varför vill de köpa mitt hus. En kopp kaffe för att få svar.

Åtminstone för att förstå och känna stolthet.
"shit en kändis ville köpa mitt hus för att...."

Vänd på frågan - varför skulle man INTE gå?
För att man tror att man är så svag i sinnet och inte klarar av att tacka nej?
är det var Esbjörn borde insett kanske?
2021-05-09, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Opinionen både politiskt och i husaffären har vänt till Ebba Busch fördel. Majkgårds och Pernroth Lüllmaas komplott avslöjades och det nya högerkonservativa blocket börjar vara färdigriggat inför valet.

https://www.expressen.se/nyheter/efter-krissiffrorna-gladjebesked-for-busch/

Undrar vad som hade hänt om en vanlig kärring som jag hade skrivit avtal med Esb?
Tror inte det hade eldat på så som som nu.
RO gruppen hade nog inte huggit lika intensivt/eller inte alls och pensionatstanten hade nog slängt ut Esb så han fick bo i sin lägenhet men stannat med det och inte drivit det alls i sama stil.
Sen hade Esb kommit förbi ibland på somrarna och velat dricka kaffe med mig
2021-05-09, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Samma sak gäller alla referensobjekt som en värderingsman tittar på. Hur var tillgång och efterfrågan när de affärerna gjordes? Är det ständig brist på likvärdiga objekt så torde alla referensobjekten sålts till överpris. Ebba kanske därför borde betalat någon miljon mindre för huset? Eller någon miljon mer? Det kan vi inte veta enbart genom en tillhöftad värdering.

När jag köpte hus förklarade banken att husets marknadsvärde är det pris som säljaren och köparen kom överens om. Det är så marknadsvärdet är definierat.

Ja, jag håller med - det ingår.

Till detta tillkommer ju "värderingen" att Ebba ser detta hus som än mer attraktivt pga närheten till släkt.

Så i praktiken om Ebba betalat mer (inom rimliga gränser) hade det inte spelat någon roll, banken hade sett det som marknadsvärdet och accepterat lån...
2021-05-09, 09:18
Medlem
braatthas avatar
Citat:
"Sen vet jag varför han skulle gå till hene om han nu visste varför hon ville det. Tror du bara han ville träffa henne?"

Ja varför inte?
Skulle jag få en trevlig fråga om att någon ville köpa mitt hus,
och personen i fråga skulle vara kändis.

Jag tror jag skulle gå på mötet även fast vi har noll tankar nu på att sälja och inte vill flytta heller. Politiker eller inte, tjej eller kille - jag hade varit nyfiken.
Vem och varför vill de köpa mitt hus. En kopp kaffe för att få svar.

Åtminstone för att förstå och känna stolthet.
"shit en kändis ville köpa mitt hus för att...."

Vänd på frågan - varför skulle man INTE gå?
För att man tror att man är så svag i sinnet och inte klarar av att tacka nej?
är det var Esbjörn borde insett kanske?

Hm du menar om det är en gammal gubbe som ville gå till henne bara för att lura henne att tro att han ville sälja, bara för att se henne?
Det ger åtminstone mig en känsla av en ful gubbe som bara är ute efter ...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in