2021-05-08, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Hender ofte det er samme nøkkel til inngangsdør og terrassedør. Slik er det iallefall i vårt borettslag.

Det er svært skjelden det er nøkkellås på verandadøra, selv har jeg aldri sett det.

Men uansett så er dette OT.
Det er hovedinngangen som er brukt.
Citera
2021-05-08, 23:39
Medlem
Citat:
Jeg har ikke skrevet at bakhonet ble brukt til på sperre hoveddøren, det høres lite logisk ut. Hvis du leser hva jeg har skrevet, så skrev jeg at det er lagt dit for å signalisere noe. Og for å spekulere litt til, terrassedøren kan ha stått ulåst i fra dagen i forveien.
Ja, ser de holder på med noe ved terrassen https://ibb.co/tcbwcb5
Citera
2021-05-08, 23:45
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Ærlig talt, du tror vel ikke det er TH som sender Bitcoin meldingene til kommunikasjons kontoen ?

Han har kapasiteten. Det er en "no brainer" å sette opp en slik konto anonymt.
Når selv jeg kunne gjort det, kunne TH gjort det. Det er i hvertfall 100% sikkert.

Citat:
Hvis du ser litt nærmere på den siste meldingen og transaksjonene som endte med den siste meldingen, så skjønner du at det ikke er TH, men en Bitcoin trader. Selvsagt kan du si at også det er en villedning, men det tror ikke jeg. Hvem gidder å lage så mye tåke som det da er snakk om.

"Tåken" har blitt laget for å forsinke politiet, ene og alene - de ekte sporene måtte kjølne mens
politiet fulgte de falske. Hva som eventuelt foregår på den kontoen nå, er uten mening for saken.
Muligens prøver han seg på litt "trolling" av politiet, men jeg tror han skjønner at det bare er et
spørsmål om tid før løpet er kjørt. Og jeg mistenker at han kan tenkes å velge en "snarvei".
Det kan være samme grunn til at politiet valgte å ta ham på vei til jobb. De vil ha ham levende.
Senast redigerad av Svartediket 2021-05-08 kl. 23:50.
Citera
2021-05-08, 23:45
Medlem
Citat:
Hvordan kan du utelukke at de som utførte ugjerningen kom inn via terrassedøren? Og hva tilsier at de ikke brukte samme veien ut?
Men først la bakhonet (diagonalt ?) foran døra, i tilfelle AEH skulle prøve å komme seg ut der.
Citera
2021-05-08, 23:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Du er i din egen verden. Helt på vidda
Er det sol der du er?
Citat:
Det er svært skjelden det er nøkkellås på verandadøra, selv har jeg aldri sett det.

Men uansett så er dette OT.
Det er hovedinngangen som er brukt.
Du har nok et ganske så forvridd bilde av hva som er OT, du skriver hovedsaklig OT.

Til opplysning så vet vi ikke hvilke innganger og utganger som er brukt.
Citera
2021-05-08, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Er det sol der du er?

Du har nok et ganske så forvridd bilde av hva som er OT, du skriver hovedsaklig OT.

Til opplysning så vet vi ikke hvilke innganger og utganger som er brukt.

Så du mener at elektrikeren har gått inn verandadøra?
Citera
2021-05-08, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Han har kapasiteten. Det er en "no brainer" å sette opp en slik konto anonymt.
Når selv jeg kunne gjort det, kunne TH gjort det. Det er i hvertfall 100& sikkert.

"Tåken" har blitt laget for å forsinke politiet, ene og alene - de ekte sporene måtte kjølne mens
politiet fulgte de falske. Hva som eventuelt foregår på den kontoen nå, er uten mening for saken.
Muligens prøver han seg på litt "trolling" av politiet, men jeg tror han skjønner at det bare er et
spørsmål om tid før løpet er kjørt. Og jeg mistenker at han kan tenkes å velge en "snarvei".
Det kan være samme grunn til at politiet valgte å ta ham på vei til jobb. De vil ha ham levende.
Nei, det var nok fordi de trodde han skulle si: Ok, jeg gir meg.

Bitcoin kyndig, aldri verden. Det var garanter ikke han som sendte den siste meldingen. Han er sikkert overvåket døgnet rundt. Huset er sikkert fullt av overvåkningsutstyr, tror ikke han kan blunke uten at de vet det.
Citera
2021-05-08, 23:59
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Nei, det var nok fordi de trodde han skulle si: Ok, jeg gir meg.

Bitcoin kyndig, aldri verden. Det var garanter ikke han som sendte den siste meldingen. Han er sikkert overvåket døgnet rundt. Huset er sikkert fullt av overvåkningsutstyr, tror ikke han kan blunke uten at de vet det.

Nei, for det vet vel du alt om?
Citera
2021-05-09, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Nei, for det vet vel du alt om?
Skal ikke så my etterforskning til for å skjønne det. Hadde jeg hatt tid og giddet å gå alle de detaljene som ligger ute i sømmene hadde jeg sikkert funnet ut en hel masse om typen. Men det er ikke min jobb.
Citera
2021-05-09, 00:05
Avslutad
Citat:
Så du mener at elektrikeren har gått inn verandadøra?
Jeg vet ikke hvilken inngang som ble brukt, men jeg tror at terassedøren ble brukt som utgang.
Jeg tror ikke hovedinngangen ble brukt til annet enn å legge ifra seg bakhonet.

Jeg er enig med Hellsculls at bakhonet mest sannsynlig ble brukt for å signalisere.
Citera
2021-05-09, 00:05
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Skal ikke så my etterforskning til for å skjønne det. Hadde jeg hatt tid og giddet å gå alle de detaljene som ligger ute i sømmene hadde jeg sikkert funnet ut en hel masse om typen. Men det er ikke min jobb.

Hva er det du mener du kunne funnet ut, som du tror at politiet ikke kan?
Citera
2021-05-09, 00:08
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg er enig med Hellsculls at bakhonet mest sannsynlig ble brukt for å signalisere.

Der er vi i hvert fall enige.

Hva tror du det ble brukt for å signalisere?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in