2021-05-08, 17:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja. Men rubriceringen var inte mord då - den kom först den 19 maj. Nån direkt misstänkt hade man inte heller. Och framförallt inte nån mordmisstänkt. Man letade efter Lena. Inte mordspår. Men förstår hur du tänker.
Ja, det relaterar till juridisk befogenhet.
Integritetskränkning vs brottsbekämpning.

Det hade ju varit bra om hon hittats snabbt då hon låg så nära hemmet.
Citera
2021-05-08, 17:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Jag håller med dig på flera punkter.

Det enda jag egentligen är tveksam till är att "Hennes mål är SD ända sen hon träffade JS"

Hon kan ha ändrat sig på vägen. Hon kan ha velat på riktigt.

De du tolkar som att HD får sympatier ser jag snarare som att folk väljer att inte se allt i svart eller vitt.
Och då syftar jag inte på HDs makabra fuskloggande efter mordet utan på vem hon kan tänkas vara.

Och som jag sagt förr, du kan faktiskt ha rätt, hon kanske är naiva när vi tolkar hennes beteende annorlunda. Men jag ser ingen som ger sympatier till HD här förutom typ Smokey.
När skulle hon ha bytt fot?
När hon tagit ut skilsmässa?

Jag skriver att hon ägnar sig åt smygande och ljugande en evig tid efter att hon mött JS på sin inledande tête-à-tête och sina fortsatta hemliga rendezvous.
DET är problemet och visar att han inte var nån språngbräda som folk kan ha då relationer överlappar.

Om sympatier kan du läsa mer utförligt i svaret till zilvereko och om jag har rätt eller inte vet jag inte.
Jag försöker dock förankra det jag baserar min åsikt på.
Citera
2021-05-08, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det var väl den blå tröjan han tvättade för att han "ville ha med sig den på resan"...?
Inkastad i tvättmaskin lite slarvigt, så att det blev en avstrykning av blod på luckan.

Låter helt efterblivet att tvätta en tröja med blod på och sedan lita på, att alla spår är borta efteråt. Att det ens ska finnas en tröja att hitta för polisen låter bissart.
Lägg tröjan i en hink och elda upp den.
Någon som är så otroligt smart likt SD borde väl ha fattat det.

Likaså skorna med blodspår i. Att de ens finns kvar?! SD verkar ju blåst nåt så djävulskt
Citera
2021-05-08, 18:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
"Jag kan också locka till mig män" / HD.
Den här meningen relaterat till Beholder intresserar mig. Speciellt ihop med att hon vill ha det till att han nog inte oroas över LW då hon försvinner.

.... samt det tema som förelöper den 8 april och att hon käftar med LW om "kärleksfulla promenader" och cacher hon började logga.
Dvs dagen efter hon jublar att det blev en resa med SD.
Hon har fått honom i båten och börjar bråka med LW, en reaktion hon säger hon förväntat sig.
Sekvenserna går i varandra.

JS pratar om LW:
JS: "Jag har hittat bättre."
HD: Mycket bättre"
(..)
JS: Fast hon har en förmåga att locka motsatta könet."
HD: Det har jag med om jag vill."
JS: Jag vet att du har förmåga. Du fångade mig intresse. Så skickligare än L. "

JS säger att LW har intresserat sig för honom på hösten - och sen inleder som sagt HD sin flört.
Hur På och seriös LW var är svårt att bedöma, det är hans ord.
Erinrar mig att LW protesterat ang påståendet till nån annan.
Hur som haver.

Eftersom HD även diskuterar Beholder på ett triumferande sätt versus LW - och låter som en drama Queen på samma sätt som då hon flyttade till lgh dvs:
"Såpan blir mer spännande"

"Eh .. när jag .. ah skulle flytta så köpte ju jag en bostads .. eh precis .. precis vid Lena ..
Stefan .. jag .. Lena .. helt underbart .. ehm .."

"Lena hade reagerat starkt på det. Hanna skrattade då hon pratade om det och sa "det skiter väl jag i". (MT)

..... så undrar jag om det har påverkat val av karl på eventet vid allhelgona.
Det har jag tänkt titta på relaterat till uppgifter i FUP när tid ges, samt även om det framkommer mer från LW själv och hur frostigt det var på detta event och händelser i dess närtid.

- HD upptäcker en kontakt per mail ang SD/LW.
- de sägs krisa på hösten.
- de bokar en kärleksresa som hon är helt fixerad vid att den ska bli av.
- i samma tidsspegel inleder hon en relation med JS.
- paret D krisar igen av nån anledning vid tiden runt Lucia och fram till jul.
- hon börjar ha sex med JS i december.
Senast redigerad av develi 2021-05-08 kl. 18:48.
Citera
2021-05-08, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toccooa80
Låter helt efterblivet att tvätta en tröja med blod på och sedan lita på, att alla spår är borta efteråt. Att det ens ska finnas en tröja att hitta för polisen låter bissart.
Lägg tröjan i en hink och elda upp den.
Någon som är så otroligt smart likt SD borde väl ha fattat det.

Likaså skorna med blodspår i. Att de ens finns kvar?! SD verkar ju blåst nåt så djävulskt

Tror han är för snål för att göra sig av med kläder eller prylar genom att förstöra dessa. Kontrollbehov och snålhet går inte sällan hand i hand.
Citera
2021-05-08, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det relaterar till juridisk befogenhet.
Integritetskränkning vs brottsbekämpning.

Det hade ju varit bra om hon hittats snabbt då hon låg så nära hemmet.
I väldigt många andra fall så rubricerar man mord från början även om man inte har nån kropp. Då får de en himla massa fler befogenheter, verktyg och resurser än vad man fick i det här fallet. Biiiig mistake.
Citera
2021-05-08, 21:03
Medlem
Citat:
I väldigt många andra fall så rubricerar man mord från början även om man inte har nån kropp. Då får de en himla massa fler befogenheter, verktyg och resurser än vad man fick i det här fallet. Biiiig mistake.

Vi vet ju att vissa trodde att allt var avsökt osv. Nu var det inte så. Diskuterat i tråden och olika åsikter om vart felet öåg.
Citera
2021-05-08, 21:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Vilka "väldigt många andra fall" ang försvunnen person menar du startar med brottsrubricering mord snarare än människorov?
Senast redigerad av develi 2021-05-08 kl. 21:42.
Citera
2021-05-08, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Vi vet ju att vissa trodde att allt var avsökt osv. Nu var det inte så. Diskuterat i tråden och olika åsikter om vart felet öåg.

Slarv, nonchalans, ointresse och revirpinkande hos örebropolisen.
Senast redigerad av zilvereko 2021-05-08 kl. 21:58.
Citera
2021-05-08, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vilka "väldigt många andra fall" ang försvunnen person menar du startar med brottsrubricering mord snarare än människorov?
Höör
Uddevalla
Hudiksvall
Bl a.
Citera
2021-05-08, 22:10
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tror han är för snål för att göra sig av med kläder eller prylar genom att förstöra dessa. Kontrollbehov och snålhet går inte sällan hand i hand.

Ja en riktig småsnål jäkel.

Cierar mig själv från ett äldre inlägg:

Citat:
”Har för mig att flera nämt i förhör att Steffe är småsnål
Han samlar ju på allsköns billigt skit...

Citerar @Zache
” Du tror inte att hon, invaggad i St*fans självbelåtna prylvärld full av andrasorteringsprodukter, bensinmacksmobilladdare, risiga cyklar, trötta fleecetröjor och foppatofflor, återigen helt enkelt bara lyssnat till hans oerhörda kunskap vid inköpet? Som hon verkar ha gjort med hans expertis om allt från gamla kylskåp till var man till lägsta pris köper billiga mobilskal?

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2021-05-08, 22:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Höör
Uddevalla
Hudiksvall
Bl a.
Va?
Sa mig inte ett dugg mer än geografi. 😅