2021-05-08, 19:51
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Börjar man känna av lite nervositet i Arizona över att man i berört county kan är farligt nära gränsen för att begå federalt brott i samband med rösträkningen.
Vilket som så verkar det som man avvaktar och dröjer med att fråga ut folk via telefon eller besöka dom i deras hem, åtminstone till flera kriterier är uppfyllda typ att inte får bära vapen? inte välja specifika väljargrupper mm.( häpnar över att man ens får bära vapen när man besöker andras egendom).
Men vad det än blir av det hela eller hur det än slutar så verkar allt redan ha tappat en hel del kraft.
Verkar ju inte ens vara något som media lägger allför stor vikt vid i sin rapportering.

Trump är tydligen besatt av att visa vinst i Arizona så segar svaret där eller fördröjs eller mer troligt rinner ut i sanden så blir ju redan svage Trump något lite mer politiskt svagare dag för dag och än mindre intressant för den media han ju måste ha för att synas, höras och inte bli bortglömd.
Egentligen så är ju Trump en enda stor vandrande valincident i sig.

Personerna som ansvarar för auditen verkar ha väldigt svårt att kommunicera med varandra.

"With respect to voter canvassing, the Senate determined several weeks ago that it would indefinitely defer that component of the audit."
https://twitter.com/JenAFifield/status/1390784016295497729?s=20

Och ett klipp från i går där Ken Bennett pratar om dörrknackningen

https://twitter.com/robertanglen/status/1390507792750944260?s=20
2021-05-08, 19:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Jag vill inte tjafsa. Försöker mest förstå, skriva saker som "ett hopplöst fall och en del av problemet" är okej, men inte att berätta för dig att frankfurtservrar och Simon Parkes bara är fabler och fantasier?

Du får tro och tycka vad du vill om Simon Parkes, det skiter jag i. Ser man inte skogen för alla träden så är man dessvärre en del av problemet och ingen beskrivning av skogen kommer att vara god nog för den som varken kan eller vill se, men "the devil is in the details", och detaljerna får man genom att läsa mellan raderna, inte genom att bli skriven på näsan av MSM, och genom att addera detaljerna så sakteligen skapa sig ett helhetsintryck. Just nu står du och stirrar dig blind på träden.
Senast redigerad av RobRoys 2021-05-08 kl. 20:05.
2021-05-08, 20:00
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Du får tro och tycka vad du vill om Simon Parkes, det skiter jag i. Ser man inte skogen för alla träden så är man dessvärre en del av problemet och ingen förklaring jag ger kommer att vara god nog för den som varken kan eller vill se, men "the devil is in the details", och detaljerna får man genom att läsa mellan raderna, inte genom att bli skriven på näsan av MSM.

Men det här är inte personangrepp? Svårt att hänga med. Men det kanske är uppenbart för alla er som litar på Simon Parkes, som berättade att Joe Bidens installation skulle vara CGI.
2021-05-08, 20:02
Avslutad
Citat:
Men det här är inte personangrepp? Svårt att hänga med. Men det kanske är uppenbart för alla er som litar på Simon Parkes, som berättade att Joe Bidens installation skulle vara CGI.

Du ställde en fråga och jag försökte svara på den så sanningsenligt som möjligt. Jag ber självklart om ursäkt för det.
2021-05-08, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Om det strider mot konstitutionen att kräva någon form av identifikation, så borde den skrivas om för att skydda demokratin från framtida valpåverkan.

Vad är viktigast för dig?

Ett säkert system där det är svårt för obehöriga att lägga röster.
Eller ett svagt skydd för demokratin men där alla får möjlighet att rösta, även Xi jinping.

Det viktigaste för mig är att delstaten tillåter folk att rösta med samtliga idhandlingar som är godkända för den delstaten. Och att det inte kostar mer än riksnormen
Samt att man ska kunna hämta ut en absentee ballott genom att besöka sitt valkontor och legitimera sig.

Ifall det resulterar i en poll-tax så är jag strängt emot "voter ID-laws"
2021-05-08, 20:16
Medlem
Mike Lindell: 'I'll Give Dominion a Little Scare, We Have the Machines'

https://rumble.com/vgpzc9-mike-lindell-ill-give-dominion-a-little-scare-we-have-the-machines.html
2021-05-08, 20:20
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak

https://rumble.com/vgpzc9-mike-lindell-ill-give-dominion-a-little-scare-we-have-the-machines.html

Undrar när han ska anmäla saken till polis eller någon annan myndighet
2021-05-08, 20:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak

Mycket intressant. Min gissning är att det kommer att bli en mycket varm sommar!
Senast redigerad av RobRoys 2021-05-08 kl. 20:33.
2021-05-08, 20:28
Medlem
Citat:

Supreme Court nästa!
2021-05-08, 20:31
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magaretards
Det viktigaste för mig är att delstaten tillåter folk att rösta med samtliga idhandlingar som är godkända för den delstaten. Och att det inte kostar mer än riksnormen
Samt att man ska kunna hämta ut en absentee ballott genom att besöka sitt valkontor och legitimera sig.

Ifall det resulterar i en poll-tax så är jag strängt emot "voter ID-laws"

I Sverige behöver du vissa legitimation för att rösta, du måste dessutom betala för legitimationen själv. Är du medborgare i vilket land som helst så har du ett visst ansvar själv för att göra dig till en kugge i hjulet. Att hävda utbredd fattigdom som ett hinder för legitimation är inget annat en praktlögn.

Jag ser inget fel i det systemet, gör du?
2021-05-08, 20:40
Bannlyst
Citat:

Han säger själv att han väntar på att HD ska ta upp hans mål.

Citat:
In an appearance on The Eric Metaxas Radio Show, Lindell said, "What we're gonna bring before them is evidence that's never even been in any lawsuit. This is the attack from another country.

Dock har han inte lämnat in en skrivelse till någon federal domstol där han anmäler ett brott eller ens stämmer den amerikanska staten för valfusk, eller någon utländsk aktör för valfusk.

Märk väl att Trumps Homeland Security och Trumps justitieminister båda angett att inget omfattande valfusk har skett,och att detta val har varit det mest säkra hitills.
citat: 'no voter fraud that could overturn election'

Samma sak säger Trumps polare Guvernör DeSantis: This is the most secure election ever.

Likaså den republikanska guvernören Larry Hogan i Maryland: We've found no evidence of serious fraud in this election.

I de distrikt där Trump tycker sig ha sett massivt röstfusk i Philadelphia, tvingades den högst ansvarige kommissionären Al Schmidt ge följande kommentar:
"Trump's claims fantastical and "completely ridiculous allegations that have no basis in fact at all."
Även han blev kallad för en RINO av Trump.

Det republikanska partiets mäktigaste politiker och Senatens majoritetsledare Mitch Mcconnell erkänner att valet gått rätt till.
2021-05-08, 20:42
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magaretards
Han säger själv att han väntar på att HD ska ta upp hans mål.

Dock har han inte lämnat in en skrivelse till någon federal domstol där han anmäler ett brott eller ens stämmer den amerikanska staten för valfusk, eller någon utländsk aktör för valfusk.

Märk väl att Trumps Homeland Security och Trumps justitieminister båda angett att inget omfattande valfusk har skett,och att detta val har varit det mest säkra hitills.
citat: 'no voter fraud that could overturn election'

Samma sak säger Trumps polare Guvernör DeSantis: This is the most secure election ever.

Likaså den republikanska guvernören Larry Hogan i Maryland: We've found no evidence of serious fraud in this election.

I de distrikt där Trump tycker sig ha sett massivt röstfusk i Philadelphia, tvingades den högst ansvarige kommissionären Al Schmidt ge följande kommentar:
"Trump's claims fantastical and "completely ridiculous allegations that have no basis in fact at all."
Även han blev kallad för en RINO av Trump.

Det republikanska partiets mäktigaste politiker och Senatens majoritetsledare Mitch Mcconnell erkänner att valet gått rätt till.

Han har stämt Dominion

https://www.forbes.com/sites/alisondurkee/2021/04/19/mypillow-ceo-mike-lindell-says-hes-suing-dominion-for-16-billion/amp/

Men då via sitt företag. Och hans första bevisfilm släpptes väl i januari? Han är verkligen mån om att allt valfusk ska avslöjas

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in