2021-05-08, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ibiquix
Av alle dager i løpet av året så var sko med glatte skinnsåler et meget merkelig skovalg i dette området denne dagen. Tror de fleste som hadde kikket ut av vinduet eller åpnet døra ville snudd og valgt noe annet.

Men det er mange ting som er merkelig når det kommer til TH og denne dagen.

Årets første snøfall den natten. Ja, de fleste ville valgt sko med kraftigere såle, som passet til vær og føre. Og latt skoene med glatte skinnsåler stå den dagen.

Citat:
Ursprungligen postat av Kjakan
Jeg synes han sier "..at telefonen itte vart tatt", dvs. han ble urolig av at hun ikke svarte da han ringte(vart=ble)

Det er utrolig vanskelig å tyde hva han egentlig sier. Men det kan være du har oppfattet det rett.

Da er det rart at TH selv ikke har kontaktet NRK og korrigert teksten de har lagt på lydopptaket fra intervjuet.

Teksten lyder så her: "Allerede da jeg så det, og at telefonen var tatt, sa det litt klikk i hue på meg."

https://www.nrk.no/norge/xl/pa-innsiden-av-hagens-hus-1.15206175

Virker både likegyldig og skjødesløst, å ikke korrigere, synes jeg. Han bryr seg vel ikke.
Citera
2021-05-08, 15:59
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Virker både likegyldig og skjødesløst, å ikke korrigere, synes jeg. Han bryr seg vel ikke.

Man kan jo tenke seg at han har blitt ettertrykkelig utspurt om dette i politiavhør.
Politiavhør som han forøvrig ikke engang ville signere.
Citera
2021-05-08, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjakan
Jeg synes han sier "..at telefonen itte vart tatt", dvs. han ble urolig av at hun ikke svarte da han ringte(vart=ble)
Helt riktig Kjakan, folk skjønner ingen ting her på forumet.

I hvertfall ikke hensikten med bakhonet foran døra
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-05-08 kl. 16:09.
Citera
2021-05-08, 16:35
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
folk skjønner ingen ting her på forumet.

Jeg innrømmer kjapt at det er mye jeg ikke skjønner.

Det er særlig én ting jeg gjerne skulle hatt forklaring på, som kanskje du kunne hjulpet med.
Citera
2021-05-08, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Man kan jo tenke seg at han har blitt ettertrykkelig utspurt om dette i politiavhør.
Politiavhør som han forøvrig ikke engang ville signere.

Tom Hagen stilte til eksklusivt intervju med NRK Dagsrevyen på toårsdagen for forsvinningen, 31. oktober 2020.

NRK artikkelen "På innsiden av Hagens hus" ble publisert 1. februar 2021, og med lyd fra intervjuet 31. okt -20.

Så langt vi vet ble det gjort et kort avhør av Hagen like etter pågripelse 28. april 2020. Det var avtalt at Hagen skulle møte hos Kripos for å lese igjennom og signere tidligere avhør i mai -20. Men da var Hagen "litt pjusk", og senere har Hagen nektet å møte til avhør.

Tom Hagen har nok forklart seg for politiet om hva han gjorde da han kom hjem 31. okt 2018.

Men, Tom Hagen kan umulig ha forklart seg for politiet om hva han sa i intervju med NRK 31. okt 2020.

Det handler om samme situasjon, og om det Hagen sa i intervjuet stemmer med det Hagen har sagt i tidligere politiavhør, det er vanskelig å si noe om.

Så utydelig som TH snakker så forstår man at det kan være utfordrende å oppfatte hva han faktisk sier. Også på politiets lydopptak.
Citera
2021-05-08, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg innrømmer kjapt at det er mye jeg ikke skjønner.

Det er særlig én ting jeg gjerne skulle hatt forklaring på, som kanskje du kunne hjulpet med.
Jaha, og hva er det ?
Citera
2021-05-08, 16:53
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Tom Hagen har nok forklart seg for politiet om hva han gjorde da han kom hjem 31. okt 2018.

Men, Tom Hagen kan umulig ha forklart seg for politiet om hva han sa i intervju med NRK 31. okt 2020.

Det handler om samme situasjon, og om det Hagen sa i intervjuet stemmer med det Hagen har sagt i tidligere politiavhør, det er vanskelig å si noe om.

Så utydelig som TH snakker så forstår man at det kan være utfordrende å oppfatte hva han faktisk sier. Også på politiets lydopptak.

Nemlig. Hva han måtte finne på å si til NRK er vel av sekundær interesse for politiet, da
det er en journalist og ikke en etterforsker som formulerer spørsmålene. Min private
spekulasjon angående snøvlingen er at han rett og slett måtte ha seg en liten "hikkas"
før intervjuet, og det kunne jeg godt forstå. Helt sikkert en ganske nervepirrende situasjon
når man står siktet i en drapssak, uskyldig eller ikke.

Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Jaha, og hva er det ?

Jo - det handler om BTC-kommunikasjonen du lenket til tidligere.
Spørsmålet mitt er: hvis jeg ønsker å opprette en BTC-konto anonymt, hvordan går jeg frem?
Senast redigerad av Svartediket 2021-05-08 kl. 16:56.
Citera
2021-05-08, 17:16
Medlem
Citat:
Årets første snøfall den natten. Ja, de fleste ville valgt sko med kraftigere såle, som passet til vær og føre. Og latt skoene med glatte skinnsåler stå den dagen.

Det er utrolig vanskelig å tyde hva han egentlig sier. Men det kan være du har oppfattet det rett.

Da er det rart at TH selv ikke har kontaktet NRK og korrigert teksten de har lagt på lydopptaket fra intervjuet.

Teksten lyder så her: "Allerede da jeg så det, og at telefonen var tatt, sa det litt klikk i hue på meg."

https://www.nrk.no/norge/xl/pa-innsiden-av-hagens-hus-1.15206175

Jeg tolket det akkurat som NRK tekstet det og så får TT tolke det han sier til å bety hva de vil, gjerne det stikk motsatte av det han sier om det passer bedre til deres agenda.
Citera
2021-05-08, 17:22
Medlem
Slettsnokens avatar
Glatte sko avsetter spor, dvs de minst fjerner eller tramper ned andre spor, støv etc, så at det ikke finnes spor etter TTs sko betyr at han ikke var inne med sine egne sko i huset etter 1330.
Citera
2021-05-08, 17:52
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Glatte sko avsetter spor, dvs de minst fjerner eller tramper ned andre spor, støv etc, så at det ikke finnes spor etter TTs sko betyr at han ikke var inne med sine egne sko i huset etter 1330.
Din forklaring på tidslinjen:
TH og alle barna kommuniserte med kodespråk og klokkene var usynkroniserte
Citera
2021-05-08, 17:54
Medlem
Legokatts avatar
Den enkle forklaringen på Hagen-saken:

Hva har skjedd i virkeligheten?
Svar:
"AEH er borte og TH er mistenkt for drap"

Hva ønsket GM i denne saken?
Svar:
"GM ønsket å kidnappe AEH, samtidig som TH skulle bli mistenkt for drap"

GM manipulerte AEH med på et plott mot TH. GM lurte også AEH, la trussebrev i gangen.

Et plott satt til verks av en smart og manipulerende GM som ønsket å ramme TH.

-Forklarer Tv2 artikkel i dag 100%: del av planen å rette søkelyset på ekteskapet kort tid før forsvinningen.
-Forklarer at åsted var "Åsted vasket, ryddet og rigget"
-forklarer tidslinjen
-forklarer trussebrev

_____G___O___N____E
G
I
R
L

..og forklare bakhon på trappen
=
AEH signaliserte til GM at det var sikkert å ankomme S4. TH hadde dratt på jobb.
De kunne stage åstedet:. Vaske, rydde og rigge det.

Akkurat slik som filmen
Citera
2021-05-08, 18:05
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Den enkle forklaringen på Hagen-saken:

Hva har skjedd i virkeligheten?
Svar:
"AEH er borte og TH er mistenkt for drap"

Hva ønsket GM i denne saken?
Svar:
"GM ønsket å kidnappe AEH, samtidig som TH skulle bli mistenkt for drap"

GM manipulerte AEH med på et plott mot TH. GM lurte også AEH, la trussebrev i gangen.

Et plott satt til verks av en smart og manipulerende GM som ønsket å ramme TH.

-Forklarer Tv2 artikkel i dag 100%: del av planen å rette søkelyset på ekteskapet kort tid før forsvinningen.
-Forklarer at åsted var "Åsted vasket, ryddet og rigget"
-forklarer tidslinjen
-forklarer trussebrev

_____G___O___N____E
G
I
R
L

..og forklare bakhon på trappen
=
AEH signaliserte til GM at det var sikkert å ankomme S4. TH hadde dratt på jobb.
De kunne stage åstedet:. Vaske, rydde og rigge det.

Jeg liker staheten din! Og jeg innrømmer glatt at jeg skulle ønske det var slik det hang sammen.

Men for AEHs del så høres dette ut som hun bare har byttet fangenskap, hun er ikke fri
hvis hun a) har blitt "manipulert" med på et kidnappingsrigg eller b) måtte leve resten av
sine dager på flukt. Kjedelig å måtte se seg over skulderen hele tiden.

Citat:
Akkurat slik som filmen

Gleder meg til den! Men du burde ikke ha lekket manuset så tidlig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in