Citat:
Ursprungligen postat av
nickeheaad
Som sagt, är en dåre. Han får max 1.7 Mille, troligtvis 1.1-1.3 mille då han huggit ner skogen på värde.
Det är en jäkla skillnad på pris beroende på hur långt man bor ifrån städer och etc. Att bo i Sätila inget som skulle höja värdet. Sedan skiter både mäklaren & köparen om han köpt Miele vitvaror eller att "robot"-gräsklipparen ingår. Han är så dum så fattar inte att folk kommenterar i "Ja"-kör på hans vitlista.
Absolut !
Det är 1.) Läget 2.) Läget och 3.) Läget som avgör priset på fastigheten !
INTE om man utrustat den med dyra "snobbmärken" som ju sådana där "varumärkestorskar" (som BengtGT kallade dem) gör. Dessa dyra "snobbmärken" får man inte någonting för vid en försäljning.
Annars är det läget! Tunnelbanan i Stockholm byggdes med riktlinjer om att ändstationerna skulle ligga på MAX 30 min avstånd från T-Centralen. Idag finns det inofficiella gränser om att det är max 45 min pendlingsväg som gäller.
Den som följt Lasse vet ju även om att han huggit ner mcyket skog tidigare för att dels få pengar till det dagliga livet, dels för att köpa ut sin f.d fru Den skog som finns kvar kan inte vara mycket värd.
Idag så hissar ju Lasse även fastighetsskojaren Selin som ju inte tidigare visat speciellt gott omdöme med att inleda en relation med en känd "bimbobella" och gold-digger eller vad hon nu kallar sig... Undrar just vad det kostade honom ?
Nej, satsa INTE några pengar på vare sig Selin eller Lasses ekonomiska råd !
https://cornucopia.cornubot.se/2021/05/balders-erik-selin-fyra-ganger-sa-hoga.html
Den som kommer ihåg det sena 80-talet och tidiga 90-talet vet vilka "sprättar" som härjat runt på fastighetsmarknaden.
På senare tid även någon "Fån Osten Säcken" med något skojarbolag inom fastighetsbranschen kallat "Nått Kålla" etc.
Solen har gått upp och det ser ut att bli en fin dag är nere i Catalunya! Lite drygt 20 grader kommer kvicksilvert upp i och jag sitter på min lilla terrass i shorts, äter en sen frukost och bara njuter !
Eder dBA