2021-05-08, 12:41
Medlem
Om bakhonet på trappen, og det mørke saueskinnet som lå mellom rød stol og inngangsdør i gangen.

Jeg tror bakhonet ble plassert på trappen av TH selv. I håp om at bakhonet ville vise om det hadde vært folk på døren etter at TH dro på jobb.

Hvis TH ut fra bakhonets plassering kunne være 100% sikker på at ingen hadde vært og kjent på inngangsdøren, hadde TH planlagt å si at døren var ulåst da han kom hjem.

Døren var helt sikkert låst. Slik at ingen utenforstående kunne tråkke inn og ødelegge stagingen.

Så langt har det vel ikke vært offentliggjort hva TH har forklart til politiet, om døren var låst eller ikke. Politiets lydprøver med Ford Focus og opplåsing og låsing av inngangsdør, hinter til at døren kan ha vært låst, da TEH ankom S4 forsvinningsdagen, eller da TEH dro fra huset, kanskje under THs oppringing til politiets nødnummer.

TH har sagt at han brukte sko med glatte skinnsåler den dagen, og at han kom inn og løp gjennom alle husets tre etasjer for å lete etter AE. Saueskinnet kan ha vært plassert i gangen for å forklare at TH ikke tråkket i slepesporet og dro med seg dette utover i hele huset. Kan hende TH hadde undersøkt på forhånd, at tørre, rene og glatte skinnsåler ikke nødvendigvis trengte å sette igjen skoavtrykk innomhus.
Senast redigerad av kornblomst 2021-05-08 kl. 12:44. Anledning: skrivefeil
Citera
2021-05-08, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Samme dag som forsvinningen ble kjent tok flere vitner kontakt med politiet.

De kom alle med oppsiktsvekkende informasjon, skriver TV2 i en ny artikkel i dag.

Blant annet meldte en av AEs venninner seg for politiet.

Hun og noen andre hadde møtt AE kort tid før hun forsvant og beskrev henne som "knust" og "trist" da de møttes.
AE skal ha betrodd seg til flere av vennene om at hun hadde det vanskelig i ekteskapet
Venninnen hadde aldri opplevd AE slik før:
Et kvinnelig vitne, som hadde kjent AE i mange år, fortalte politiet at hun aldri hadde sett venninnen på denne måten. I boken står det at vitnet beskrev henne som sår, men bestemt. Det virket som at hun «hadde fått nok» og var klar for å gå til skilsmisse

https://www.tv2.no/nyheter/13972402/

Takk for rask og god oppdatering, Jayce!

Det er verdt å stille disse venninnenes utsagn opp mot THs (bort)forklaring til NRK:
– Jeg har ikke blitt konfrontert med dette før nå. Det disse personene trolig ikke vet, er at hun skulle slutte i foreningen. Men hun gruet seg til å si det. Det kan ha gjort henne emosjonell. Hun ville bruke mer tid på barn, barnebarn og valpen vår. Valpen ga henne mye glede etter at vi måtte avlive den forrige hunden på våren dette året, noe hun tok tungt, sier Tom Hagen til NRK.
Venninner: AEH var knust, trist, hadde fått nok. Klar til å gå til skilsmisse.
TH: AEH var emosjonell fordi hun skulle slutte i foreningen, og fordi hunden var avlivet tidligere på året.

Altså forsøker han å minimere alvoret i situasjonen og å reframe hvorfor hun var lei seg.

I den nye Tv2-artikkelen kommer det også frem at det ble gjort nettsøk etter «hvordan søke skilsmisse» i februar 2017. Dette er vel ny informasjon? At det ble søkt etter slik informasjon så tett opp mot forsvinningen.

SH har jo tidligere forsøkt å bortforklare separasjonspapirene som ble funnet ved å si at de var flere år gamle.

Og innmelding i FBgruppe for utleieboliger i Gjøvik(?) kan også bortforklares ved at en venninne meldte henne inn.

Men egne søk etter skilsmisse i Februar 2017 kan ikke lenger bortforklares.
Citera
2021-05-08, 12:49
Medlem
Vet ikke om dette er diskutert før. Men på TEH sitt forsidebilde fra 11. Januar 2020 ser det ut som at det er bildet av et gulv. Mulig et hint? Kanskje hun ligger støpt under et gulv. Kanskje det gulvet, eller et som ligner?
Citera
2021-05-08, 13:20
Medlem
bamdidams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Tampen brenner

Varför fetmarkerar du det ordet? Har du inget bättre svar än att tampen brinner för dig när folk får hjärtinfarkt och springer å hämtar bakhon från någon annanstans för att lägga utanför dörren så att du kan springa in å leka gömsel?
Citera
2021-05-08, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Om bakhonet på trappen, og det mørke saueskinnet som lå mellom rød stol og inngangsdør i gangen.

Jeg tror bakhonet ble plassert på trappen av TH selv. I håp om at bakhonet ville vise om det hadde vært folk på døren etter at TH dro på jobb.

Hvis TH ut fra bakhonets plassering kunne være 100% sikker på at ingen hadde vært og kjent på inngangsdøren, hadde TH planlagt å si at døren var ulåst da han kom hjem.

Døren var helt sikkert låst. Slik at ingen utenforstående kunne tråkke inn og ødelegge stagingen.

Så langt har det vel ikke vært offentliggjort hva TH har forklart til politiet, om døren var låst eller ikke. Politiets lydprøver med Ford Focus og opplåsing og låsing av inngangsdør, hinter til at døren kan ha vært låst, da TEH ankom S4 forsvinningsdagen, eller da TEH dro fra huset, kanskje under THs oppringing til politiets nødnummer.

TH har sagt at han brukte sko med glatte skinnsåler den dagen, og at han kom inn og løp gjennom alle husets tre etasjer for å lete etter AE. Saueskinnet kan ha vært plassert i gangen for å forklare at TH ikke tråkket i slepesporet og dro med seg dette utover i hele huset. Kan hende TH hadde undersøkt på forhånd, at tørre, rene og glatte skinnsåler ikke nødvendigvis trengte å sette igjen skoavtrykk innomhus.
En vanskelig nøtt å knekke det bakhonet. Begynner å gå på nervene løs
Citera
2021-05-08, 13:25
Medlem
bamdidams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
TH sa at han hadde funnet brevet på stolen hjemme i gangen, så hadde han tatt det med seg på stua og lest det der.

Selve brevet tok han med seg til bensinstasjonen når han dro for å møte politiet, konvolutten lot han ligge igjen.

Slik er historien, i hvert fall.

Märkligt att hans första reaktion på brevet är att läsa första sidan, för att den städa bort sina skospår och göra sig av med vaskebötta till sin son samt sätta några få avtryck med andra skor som han gör sig av med till sin son i samma slängen, före han kör till bensinstationen..
Citera
2021-05-08, 13:37
Medlem
bamdidams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Ha haaaa 😂 så sant. Jeg ler enda 😂 Beste kommentar!

Det er off topic, men kanskje ikke? En ironisk analyse av usammenhengende og hjelpeløse utsagn fra TH.

Han ger ju små ledtrådar som säkert kan stämma. Att det är någon som känner dem å deras rutiner, att lösningen ligger närt, att det är något personligt mot han..
och att hon kan ha fått hjärtinfarkt inne på badet som “kidnapparna“ släpade henne in till, rätt efter “kidnapparna“ skrämt ihjäl henne ovanför trappan och hon ramlade ned, eftersom de kunde lista sig in i huset pga bakhonet som han hade lagt i dörröppningen typ.

Ordentliga kidnappare hade förstört telefonen och gjort sig av med den, inte lagt den på det bordet som telefonena brukade ligga på.

Märkligt att AE satt å grät framför folk på ett möte, å berättade till folk där att hon hade problemer med sitt äktenskap.
Möjligtvist för att “någon“ har hotat henne så hon inte skulle våga försöka lämna han…
Citera
2021-05-08, 13:47
Medlem
Citat:

Av alle dager i løpet av året så var sko med glatte skinnsåler et meget merkelig skovalg i dette området denne dagen. Tror de fleste som hadde kikket ut av vinduet eller åpnet døra ville snudd og valgt noe annet.

Men det er mange ting som er merkelig når det kommer til TH og denne dagen.
Citera
2021-05-08, 14:00
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bamdidam
att det är något personligt mot han..

Mot han ja. Ikke mot AEH. Har TH noe sted snakket om at dette ble gjort mot AEH?
Ikke som jeg kan se. Han overspiller rollen som "offer" i saken.

Citat:
Ordentliga kidnappare hade förstört telefonen och gjort sig av med den, inte lagt den på det bordet som telefonena brukade ligga på.

Jepp. Ordentlige kidnappere hadde raskt sørget for å avskjære sitt offer fra den nærmeste muligheten
til å søke hjelp. Om jeg ble forsøkt angrepet i mitt hjem av fremmede, ville jeg tatt med meg telefonen
min og øyeblikkelig ringt etter hjelp. Om jeg var kidnapper ville jeg knust telefonen til pinneved.

Nei, tror nok den telefonens "hovedoppgave" var å skaffe "noen" alibi.
Citera
2021-05-08, 14:56
Medlem
bamdidams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Mot han ja. Ikke mot AEH. Har TH noe sted snakket om at dette ble gjort mot AEH?
Ikke som jeg kan se. Han overspiller rollen som "offer" i saken.

Jepp. Ordentlige kidnappere hadde raskt sørget for å avskjære sitt offer fra den nærmeste muligheten
til å søke hjelp. Om jeg ble forsøkt angrepet i mitt hjem av fremmede, ville jeg tatt med meg telefonen
min og øyeblikkelig ringt etter hjelp. Om jeg var kidnapper ville jeg knust telefonen til pinneved.

Nei, tror nok den telefonens "hovedoppgave" var å skaffe "noen" alibi.

Det är ju personligt mot han eftersom hon ville skilja sig från honom, en sån glädje vill inte psykopater att andra människor skall uppleva. Han hade ju blivit ett offer om hon hade fått chansen att skilja sig ifrån en som han..
Citera
2021-05-08, 15:11
Medlem
Citat:
Dette har tidligere vært forklart med at TH ikke sa "liksom" men et eller annet halvkvedet, halvkvalt, halvsvelget dialektord for "ikke".

Altså, at AE ikke hadde tatt telefonen i løpet av dagen etter TH dro på jobb.

Hva som er sant vet jeg ikke. Jeg greier ikke å oppfatte hva han egentlig sier på klippet.
Jeg synes han sier "..at telefonen itte vart tatt", dvs. han ble urolig av at hun ikke svarte da han ringte(vart=ble)
Citera
2021-05-08, 15:14
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bamdidam
Det är ju personligt mot han eftersom hon ville skilja sig från honom, en sån glädje vill inte psykopater att andra människor skall uppleva. Han hade ju blivit ett offer om hon hade fått chansen att skilja sig ifrån en som han..

Ja jeg ser den. En slags manisk sjalusi.

Poenget mitt var at TH tidlig gikk ut og antydet at motivet med kidnappingen var å ramme ham selv.
Han fremstilte seg selv som det egentlige offeret i saken, allerede før han var (offisielt) mistenkt for drap.

Hans fremstilling av ham selv som sakens offer gir meg et slags inntrykk av at han anser kona som
en "eiendel", hvis du ser poenget mitt. Hennes ve og vel har han knapt nevnt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in