Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Men jag är inte rädd. Har haft COVID19 och är vaccinerad på det.
Tycker dock att det är en tragisk situation hela världen upplever. Ännu mer tragiskt att det finns sådana som dig som inte har den kognitiva förmågan att ta in att detta är en katastrof som kommer att förändra världen as we know it.
Det är långt ifrån slut och jag fruktar att det bara har börjat i t.ex. Indien. Hur de ska få kontroll på smittspridningen där begriper inte jag.
Och ha en reservoar med en miljard människor där viruset kan fortsätta att utvecklas är skrämmande.
Ja, för dem som har något som liknar mänsklig omtanke då.
Det är naturligtvis inte alls bra att ha en "mutationsfabrik" i Indien även om det än så länge är få smittade.
Man lyckades ju förra gången smittspridningen ökade, men denna gång har det gått mycket längre med många flera smittade.
Snabba och kraftfulla åtgärder för att vaccinera befolkningen skulle kunna funka. Frågan är hur ett sådant scenario skulle påverka övriga världens tillgång till vaccin och andra läkemedel? Indien är ju en stor producent av diverse mediciner.
Kvastfeningens och människans utveckling började väl skilja sig åt för sådär 400 miljoner år sedan, så det är inte så konstigt om kvastfeningen saknar mänsklig omtanke och det tycker jag man får ha överseende med.