2021-05-08, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleballe23
är typ 100 på att Emelie vinner! Hon har tagit Nardos plats helt och hållet

Ja Emelie är ju den enda som haft en kärleksrelation därinne. Alla småtjejer tänker sig in i ”hjältinnans” roll och identifierar sig med att de vill vara (som) hon = blind dyrkan.
2021-05-08, 11:37
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
I agree to disagree.
Det största problemet med detta som jag ser det är att det egentligen inte har ett skit med Tanja att göra. Det är Simons hjärnspöken och mindervärdeskomplex som gör att han känner att han måste jämföra sig med andra och attackera dom. Såväl i tävlingar, när han möter motstånd, eller ja. När något som helst går emot honom.
Tanja kan aldrig prata Simon till rätta med detta. Ingen annan heller. Deras relation kommer inte växa av att dom pratar ut om detta för 10e gången i ordningen då problemet inte är externt (i Tanja) utan internt (i Simon). Han projicerar ut sina egna tillkortakommanden rakt på Tanja. Detta är inte kärleksfullt, nyttigt eller bra för deras relation. Han har bara tur att Tanja är...Tanja.

Blev lite luddigt kanske men hoppas du förstår lite hur jag tänker.

Nej inte alls luddigt!

Jag håller med dig i detta och det är bara något Simon själv kan komma till rätta med då var och en ansvarar för sitt egna beteende men vi behöver hjälp av de relationer vi har. Att andra påminner oss om vad vi kan förbättra och om det vi är bra på för vi skulle inte vara någonting utan våra relationer till varandra.

Nej detta handlar inte om Tanja utan om Simons osäkerhet och misströstan till sig själv men det är så fint av Tanja att hon påminner Simon om det som är bra med honom. Att få privilegiet att vara Tanjas vän är som att dra den ovärderliga vinstlotten då Tanja också är en inspirationskälla. Jag tror att Simon högaktar Tanja och älskar henne men ibland kommer impulsiva känslor med orden som följd. Det är just det som Simon bör arbeta på, att lära sig tänka längre än det som ploppar upp i hans sinne, tänka först och sen tala för han är så impulsiv i sina känslor och tankar.
2021-05-08, 11:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Raskaoverisen
Så här önskar jag det på måndag:Ad och Madde går in i annexet och Madde kommer ut
Så satans trött på Ad
Drömmen
2021-05-08, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Det var otroligt hattigt mellan deltagarna vem DC var på. Det jag såg Emelie göra var att äta mat och låtsas läsa ett brev. Tanja, Simon, Adrian och Madde såg man göra mest enligt min uppfattning.

Vi delar den uppfattningen!
Medlem
wolfiess avatar
Tror seriöst Emelie vinner hela BB. Hon vinner allt..
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
Vad är det för röstning och varför leder Emelie igen

blir provocerad utan att veta varför

Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Emelie leder redan röstningen stort
Inte alls konstigt, bb har redan bestämt att hon ska vinna innan röstningen ens börjat. tråkigt.
Medlem
Mouchinos avatar
När tror ni frågorna kommer in?
Medlem
wolfiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinasteTanja
Något annat vore ju knas
Tror Judith blir dömd inte Simon
2021-05-08, 11:39
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wolfies
Tror seriöst Emelie vinner hela BB. Hon vinner allt..

Ja hon ligger högt i alla omröstningar också så det skulle inte förvåna mig!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinasteTanja
Var sitter dessa Emelieanhängare, jättekonstigt
Konstigt att inte Simon ser emelie som ett större hot än Tanja då hon vinner alla röstningar av fördelar och Tanja har inte vunnit en enda gång. Men att tänka logiskt verkar inte vara ngns starka sida därinne
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinnamonbon
Jo, deltog gjorde hon. Hörde henne gorma om pakter på någon form av dialekt som jag tror skulle låta som göteborska.

Haha OK! Ja efter en sån prestation är det klart att hon ska vinna! 😂

Funderar på hur Simon tänker... det är Emelie som hela tiden blir framröstad. Varför uppfattar han inte henne som ett stort hot?
2021-05-08, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
När tror ni frågorna kommer in?

Förmodligen efter 14.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in