Citat:
Ursprungligen postat av
Mouchino
Ja det sa hon men jag tror inte att hon dömer Simon efter det då hon vet hur han funkar efter så här lång tid och att hon har just de egenskaperna att kunna lägga det åt sidan. Det definierar endast en liten del av deras relation men att de pratade om det igår var nog bra. Full eller nykter men oftast är det förstärkta känslor som kommer fram när man är berusad och sanningen behöver inte vara sämre för att man är onykter (om man inte är förvirrad) och det är väl då folk verkligen vågar visa vem de är.
I agree to disagree.
Det största problemet med detta som jag ser det är att det egentligen inte har ett skit med Tanja att göra. Det är Simons hjärnspöken och mindervärdeskomplex som gör att han känner att han måste jämföra sig med andra och attackera dom. Såväl i tävlingar, när han möter motstånd, eller ja. När något som helst går emot honom.
Tanja kan aldrig prata Simon till rätta med detta. Ingen annan heller. Deras relation kommer inte växa av att dom pratar ut om detta för 10e gången i ordningen då problemet inte är externt (i Tanja) utan internt (i Simon). Han projicerar ut sina egna tillkortakommanden rakt på Tanja. Detta är inte kärleksfullt, nyttigt eller bra för deras relation. Han har bara tur att Tanja är...Tanja.
Blev lite luddigt kanske men hoppas du förstår lite hur jag tänker.