2021-05-08, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enblommiggardin
Nej det va väldigt förvirrande, känns rätt otippat.
Ja måste vara nåt för att förvilla jag hade mer kunnat få ihop det med enhörningen(alltså Ellen) som iaf är mamma.
Citera
2021-05-08, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Ja måste vara nåt för att förvilla jag hade mer kunnat få ihop det med enhörningen(alltså Ellen) som iaf är mamma.
Exakt vad jag trodde också efter förra veckans avsnitt när dom visade detta klippet med ul-bilden.
Citera
2021-05-08, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Kul program! När jag först såg det så tänkte jag, vad i helvete är detta. Och nu är det mitt favoritprogram på linjär TV. Så kan det gå

Ja Sjöbjörnen - Kenny Bräck!

Ledtrådar: Tina Thörner var ju den hemliga gästen, som känner Bräck väl och har kört med honom. Hennes ledtråd handlade mycket om det. Sen sa de "han skulle bräcka" och andra övertydliga sådana ord flera gånger. Och Pernilla fick Bräck i lådan.

Så ja, det är klart och intecknat.

Håller med dig. Programmet överraskade och är himla kul.
Tror också på Kenny Bräck.
Godisautomaten är alldeles för smal för att vara Daniel Norberg, tror jag.
Vem är Enhörningen tro?
Citera
2021-05-08, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y-man
Jag tror och hoppas på Godisautomaten, Sjöbjörnen och Enhörningen i final. De tre klart bästa artisterna. Falsksångarna har kraxat färdigt...

Japp så tror jag med.
1. 🍬
2. 🐻
3. 🦄
Citera
2021-05-08, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Ja det undrar jag också.
Fick inte alls ihop den på nåt sätt alls.
Ja kanske "experterna" här kan förklara det. De som kan alla svar på alla ledtrådar.
Citera
2021-05-08, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ranel
Detta program har verkligen lärt mig vilka som är svagbegåvade. Alla som tror de är smartare än alla andra när de "fattar" ledtrådar. När de i själva verket har gått på de ledtrådar som ska leda en mot någon annan.

Som att Godisautomaten nämner Ted Gärdestad och att han har spelat en ung detektiv. Då tänker de svagbegåvade "åå det måste vara Adam Pålsson fan vad smart jag är som kom på det".

Ja, riktiga dumjävlar. Som att Adam Pålsson inte var efterblivet nog, nu tror dom att Kenny Bräck är med också.

Som du säger försöker dom förvilla som fasen med ledtrådarna så att man ska tro det är en en specifik person, folk skulle lista ut saker för snabbt annars.
Senast redigerad av Anonym555 2021-05-08 kl. 05:17.
Citera
2021-05-08, 08:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enblommiggardin
Nej det va väldigt förvirrande, känns rätt otippat.

Kanske att hon är född 1995, samtidigt som felix dotter. Felix fick bilden
Citera
2021-05-08, 10:29
Medlem
Har för mig att Johanna la upp en ultraljudsbild på twitter för 4-5 år med text liknande ”finaste bilden någonsin på mig”. Om det har något att göra med ultraljudsbilden vet jag ej! Och kan ju finnas något annat bakom bilden också!
Citera
2021-05-08, 10:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Copiadyo
Rätt säker på att du har rätt till 100% eller i närheten av det .

Ganska uppenbart att de andra gissar fel med flit. Finns inte en chans att Pernilla inte visste det var hennes mamma exempelvis.

Ja Pernilla kan inte hålla sig hon måste vinna. Hon gissade rätt på sin mamma men ändrade sig lämpligt nog för produktionen.
Den enda hon inte gissat rätt på är väl Voodoodockan för hon vet inte vem Hans Rosenfeldt är :-)
Det märkliga är att hon känner till Johanna Nordström, är Pernilla så duktig på kändisar eller vet hon om alla deltagare redan?
Hon är den enda som varit inne på samma som facit.
Senast redigerad av BerraSWE 2021-05-08 kl. 10:38.
Citera
2021-05-08, 11:22
Medlem
Det slog mig att det kanske är Sara Lumholdt från A*Teens som är Enhörningen? Åtminstone så stämmer ledtrådarna att ha varit med i en grupp in, jobbat med radio (tydligen haft ett eget radioprogram) och är född i skorpionens tecken. Hon gillar inte att synas och det var ju ett tag sen Sara L syntes. Bara en spaning )
Citera
2021-05-08, 11:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lo-katt
Det slog mig att det kanske är Sara Lumholdt från A*Teens som är Enhörningen? Åtminstone så stämmer ledtrådarna att ha varit med i en grupp in, jobbat med radio (tydligen haft ett eget radioprogram) och är född i skorpionens tecken. Hon gillar inte att synas och det var ju ett tag sen Sara L syntes. Bara en spaning )

Facit är redan avslöjat och Pernilla kommer namedroppa dom en efter en. Igår hade Pernilla 4 av 6 rätt.
Däremot kommer hon låta dom andra deltagarna ta några poäng för att göra spänning i tävlingen.
Det är rätt uppenbart att Pernilla vet mer än hon skulle.
Citera
2021-05-08, 11:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lo-katt

Har Sara Lumholdt haft problem med för hårt festande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in