Citat:
Ursprungligen postat av
Varglig
Men varför skulle dödligheten i en av världens mest problematiska sjukdomar på något vis motbevisa covid19 menar du? Blir ebola ofarligt för att fler dör i malaria? Dör barn i malaria för att man försöker mota covid19? Du har en väldigt konstig världsbild.
Passa på att svara på varför vi skall ha friehtsinskränkande trafikregler nu när du har chansen!
Döda i trafikolyckor är ju osynligt i överdödlighet och många fler dör ju i malaria. Så varför skall min frihet att köra 200 km/h var jag vill begränsas? Med utgångspunkt från dina sedvanliga reflexmässiga frihetslitanior menar jag.
Men herregud, ärligt talat??
Läs länken jag bifogade till dig.
Barn får såklart en överdödlighet av ANDRA sjukdomar när restriktionerna förhindrar både vaccinationer, sjukvård, kastar in människor i fattigdom, psykiska besvär osv osv osv.
Det handlar väl för fan inte om att motbevisa Covid-19??? Vad yrar du om ärligt talat?
Du sitter här och godhetsknarkar och tror restriktioner gör nytta när det beräknas att restriktionerna själva kommer ta lika många liv som Covid-19. Är det då en vettig åtgärd... såklart inte.
Att ha hastighetsbegränsningar är ingen inskränkning i någons frihet. Gör dig inte dummare än vad du redan är tack.
Varför kan vi då inte springa runt och mörda folk? Och ha det som nån sorts frihet??
Är du verkligen på den här låga nivån? På riktigt?
Restriktionerna runt om i världen är nånting helt annat än att köra på en 90-väg men har man inte fattat det efter 500 dagar så bör man uppsöka hjälp ärligt talat. Varför sitter man då i en tråd dagarna i ända om man inte ens har kommit så långt i sitt intellekt och kunskap i ämnet?
Otroligt. Ta mig fan helt otroligt.