2021-05-07, 17:25
Medlem
Salamiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Hon tycks vara en parodi på en SR journalist.

Snart medelålders o bosat i Sofo.
Tycks vara mycket intresserad o engagerad av mellanöstern.

Jag är övertygad om att det här kommer ge en återklang när SR ekonomiska framtid diskuteras.
Speciellt som materialet fått ligga kvar. Ekots varumärke har åter fått en bredsida. Man har helt klart misslyckats med sitt uppdrag.

SD, KD o M lär i framtiden ifrågasätta om skattemiljarder ska användas till islamistisk propaganda.

Att hon frivilligt valt att säga upp sig när det uppdagades tyder på att både hon eller SR har haft viljan att sopa detta under mattan.

Gissningsvis så har hon eller hennes chef gjort någon så förbannad att denne tipsat Docu i vetskapen om att detta kommer kablas ut av det allt mer växande altmedia.

Lyssnade nyss på Cilla Benkö i Studio ett. Hon hade givetvis div försvar för detta.

Citerar dig, Boyd, för att du tangerar grundproblemet som enligt mig är:
Visst kan en enskild medarbetare spåra ur, därmed behöver inte hela företaget (SR ) vara misstänkliggjort. Även om de har hanterat detta ärende illa.

MEN, den stora frågan är hur SR rekryterar reportrar. Denna, till synes naiva (i bästa fall) unga tjej fick alltså en central roll i rapporterande av en brännande fråga (hantering av "svenska" islamistkramare.

Detta gör att jag tappar förtroende för SR!
Är deras enda kriterier vid anställning att man är ung, tjej, lovande och har "rätt" inställning?
Citera
2021-05-07, 17:28
Medlem
Benkö var inne nu i Studio Ett och kommenterade. En enastående uppvisning i retorik. Men hon ljög naturligtvis på den springande punkten: varken hon eller chefen för Ekot kände till Dryséns förhållande till terroristen före reporterns avsked.

Och Benkös svar på varför inte S R utan Doku måste föra fram sanningen 8 månader senare efter avslöjandet förstod inte jag, men kanske andra som lyssnat.

En mer fyrkantigt snabbpratande person, med inövade svar - för hon har självklart begärt frågorna en dag i förväg - än Benkö får man leta efter.
Hon har suttit på sitt chefsrum, läst frågorna och repat svaren och spelat upp i mobilen hur det låter, förbättrat, och haft allt i minnet under direktsändningen.

En sak förstod jag: hon har fullt förtroende för Ekots chef. Inte bara det, Benkö underströk gång på gång att han agerat fullt korrekt och hon tyckte att det var bra att programmen ligger kvar för då kan lyssnare bilda sig egen uppfattning.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2021-05-07 kl. 17:30.
Citera
2021-05-07, 17:35
Medlem
Mer om Sannas gulleplutt. Varför är han kvar i landet?

Saxar från Omni.se

Journalisten Sofie Löwenmark utsattes för påtryckningar av Gävleimamen Abo Raads son, Raad al-Duhan. Det säger Löwenmark i en intervju med tidningen Journalisten. I intervjun berättar hon om arbetet med sin granskande artikel om en reporter på Sveriges Radio och dennes relation med al-Duhan.
Citera
2021-05-07, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TacoKryddmix
Det var fanimej en helt fantastisk krumbukt för att försöka svepa bort poängen, ställer mig upp och applåderar!

Jämförelsen är ju självklart helt vansinnig det vet både du och jag, inte bara för du plockar bort all form av realism ur ditt exempel, utan också för att du ställer upp en falsk dikotomi mellan moral och rättssäkerhet. Men du petar på något när du försöker göra en moralisk fråga av det. Visst skulle ett samhälle kunna känna ett moraliskt ansvar, som i den ständigt återkommande debatten om "synnerliga skäl" i invandringspolitiken.

Nej, jämförelsen är inte vansinnig alls, den är ett sätt att visa det absurda i åsikten att frånvaro av juridiskt ansvar är detsamma som frånvaro av moraliskt ansvar.

Citat:
Men det haltar ju i detta fall, varför skulle inte ett samhälle luta sig mot sina demokratiskt valda regler, när en person som inte är medborgare beter sig omoraliskt? R*ad har inte medborgarskap, juridisk petitess som du kanske skulle kunna anse, men för samhället en viktig detalj.

För att det vore omoraliskt att utvisa honom till ett annat land som han inte har bott i på ca 25 år, och när Sveriges skola och media mm har deltagit till stor del i hans uppfostran.
Vad finns det för mening med att lägga så mycket vikt vid att uppfostra barn och att skydda dem, om man sen när de blir vuxna säger till dem att de inte kan skylla på sin dåliga uppfostran när de begår brott?
Vuxna människor ska förstås ta ansvar för sina egna handlingar, men det brukar de också göra om de får rätt uppfostran.

Och om hans pappa är ett sådant stort säkerhetshot att Säpo anser att han bör utvisas, då kan man ju lugnt säga att Sverige har brustit i omsorgen om sonen. Socialtjänsten borde ha omhändertagit sonen så att han hade sluppit bli indoktrinerad av sin pappa, så som hans pappa själv kanske blev indoktrinerad när han var barn.

Dessutom så fick hans syskon svenskt medborgarskap men han fick inte det, pga föräldrarnas "miss" enligt detta inlägg:

(FB) Vem är statsradioreportern (Sanna Drysén) som bor ihop med misstänkt säkerhetshot?

Redan där borde myndigheterna ha reagerat och frågat sig varför han inte också fick medborgarskap. Men myndigheterna gjorde väl inte mer än vad lagen krävde, och då blir det ofta fel. Speciellt om myndigheterna ser fördelar med att slippa "ännu en invandrad medborgare".

Och det är så som politiker ofta gör, de gör inte mer än vad lagen kräver, och vad de tror att folket kräver.
Och så tror de att de därför har gjort alla rätt och känner sig nöjda med sig själva. Detta trots att de skickar "säkerhetshot" ner till kända terroristländer som tex Irak, och trots att de inte tar ansvar ens för de svenskar (som är svenskar sen flera generationer tillbaka) som har åkt från Sverige ner till mellanöstern för att strida för IS.
Vem ska ta ansvar för dessa människor om inte Sverige, deras uppfostrare, gör det?

Så nej, det som Sverige ska fokusera på är inte att skicka säkerhetshot ner till mellanöstern, det vi ska fokusera på är att hämta tillbaka säkerhetshot från mellanöstern, och omhänderta dem här.

Sveriges politiker (tex Mikael Damberg som inte vill ta hem svenska IS-soldater) kommer ut och visar sig som totalt ansvarslösa individer som springer rasisternas ärenden.
Senast redigerad av eoku 2021-05-07 kl. 17:40.
Citera
2021-05-07, 17:39
Medlem
Skulle vara intressant att få höra åsikter om Sanna och hennes journalistik från tidigare medarbetare som man har förtroende för. Exempelvis Maggie Strömberg som jag håller högt bland Sveriges reportrar. De lär ha jobbat tillsammans?
Citera
2021-05-07, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Hon tycks vara en parodi på en SR journalist.

Snart medelålders o bosat i Sofo.
Tycks vara mycket intresserad o engagerad av mellanöstern.

Jag är övertygad om att det här kommer ge en återklang när SR ekonomiska framtid diskuteras.
Speciellt som materialet fått ligga kvar. Ekots varumärke har åter fått en bredsida. Man har helt klart misslyckats med sitt uppdrag.

SD, KD o M lär i framtiden ifrågasätta om skattemiljarder ska användas till islamistisk propaganda.

Att hon frivilligt valt att säga upp sig när det uppdagades tyder på att både hon eller SR har haft viljan att sopa detta under mattan.

Gissningsvis så har hon eller hennes chef gjort någon så förbannad att denne tipsat Docu i vetskapen om att detta kommer kablas ut av det allt mer växande altmedia.

Ingen utanför SD-kretsarna bryr sig om alt-media. Däremot går drevet i DN, Aftonbladet, Expressen, SVT... För fem år sen hade det inte hänt ett skit. Men nu däremot går till och med Cecilia Uddén ut och kritiserar. Det är utveckling i vårt samhälle. Allt är inte så skevt som det var åren före flyktingkrisen 2015.
Citera
2021-05-07, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Benkö var inne nu i Studio Ett och kommenterade. En enastående uppvisning i retorik. Men hon ljög naturligtvis på den springande punkten: varken hon eller chefen för Ekot kände till Dryséns förhållande till terroristen före reporterns avsked.

Och Benkös svar på varför inte S R utan Doku måste föra fram sanningen 8 månader senare efter avslöjandet förstod inte jag, men kanske andra som lyssnat.

En mer fyrkantigt snabbpratande person, med inövade svar - för hon har självklart begärt frågorna en dag i förväg - än Benkö får man leta efter.
Hon har suttit på sitt chefsrum, läst frågorna och repat svaren och spelat upp i mobilen hur det låter, förbättrat, och haft allt i minnet under direktsändningen.

En sak förstod jag: hon har fullt förtroende för Ekots chef. Inte bara det, Benkö underströk gång på gång att han agerat fullt korrekt och hon tyckte att det var bra att programmen ligger kvar för då kan lyssnare bilda sig egen uppfattning.

Nej, i det här skedet kan man inte agera, för då visar man ju sin skuld. "Vi håller ihop nu." Man väntar att tiden går och kommer att göra omplaceringar senare som ändå inte leder till någon förändring. Man fortsätter med samma taktik som man har börjat. Om några månader kan man fortsätta agera i tysthet och då har svart blivit vitt igen.
Citera
2021-05-07, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salamis
Lyssnade nyss på Cilla Benkö i Studio ett. Hon hade givetvis div försvar för detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren

Att bara låta sig intervjuas av sina egna anstälda som ställer i förväg preparerade godkända frågor till sin chef är totalt meningslöst och intetsägande. Själv lyssnar jag aldrig på propagandakanalerna SR eller SVT. De borde läggas ner.
Citera
2021-05-07, 18:06
Medlem
HatarIslams avatar
Svenska kvinnor alltså.
Fattas bara att hon ska föda hans 11 terroristbarn också.

Svenska kvinnor förstärker invasionen och ligger med fienden som konspirerar mot oss. Svenska kvinnor sänker landet i avgrunden.
Senast redigerad av HatarIslam 2021-05-07 kl. 18:09.
Citera
2021-05-07, 18:11
Medlem
Salamiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Att bara låta sig intervjuas av sina egna anstälda som ställer i förväg preparerade godkända frågor till sin chef är totalt meningslöst och intetsägande. Själv lyssnar jag aldrig på propagandakanalerna SR eller SVT. De borde läggas ner.

Har aldrig förstått det argumentet.

Jag litar inte på, gillar inte deras vinklingar - alltså slutar jag lyssna. Hur ska man då kunna ta del av tex denna diskussion? Bara på hörsägen?

Eller är man rädd att bli påverkad av propagandan och ändra ståndpunkt till att bli en naiv migrantaktivist om man tar del av denna propaganda?

Off Topic, Mickey D - sicken go gubbe bakom baskaggarna!
Citera
2021-05-07, 18:16
Medlem
HatarIslams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salamis
Har aldrig förstått det argumentet.

Jag litar inte på, gillar inte deras vinklingar - alltså slutar jag lyssna. Hur ska man då kunna ta del av tex denna diskussion? Bara på hörsägen?

Eller är man rädd att bli påverkad av propagandan och ändra ståndpunkt till att bli en naiv migrantaktivist om man tar del av denna propaganda?

Om du vill utsätta dig för SVT:s propaganda, lögner och hjärntvätt så är det helt okej. Men att du ska sitta där och peka finger åt andra som inte vill göra som dig är bara sjukt. Visar bara att du faktiskt är hjärntvättad, oavsett vad du själv tror.

Många av oss på högerkanten har tröttnat på att ta diskussioner med er vänsterblivna, då det sällan leder nån vart. Det går inte att diskutera med er. Nu väntar vi bara på att Coronan lägger sig lite så vi kan emigrera från detta sjunkande skepp.
Citera
2021-05-07, 18:17
Medlem
Holdingbreaths avatar
Benkö är nu hårt pressad.

Studio Etts personal gjorde ett respektabelt jobb, men de kunde ha frågat henne vad hon sa och skrev vid den tiden. Hon fick nyheterna i september, ett par dagar efter att Klas Wolf-Watz hade det.

Obesvarade frågor: Vilka uppsägningsvillkor fanns det? Hur mycket avgångsvederlag fick Sanna Drysen?

Fick Drysen skriva under någon så-kallad "non disclosure agreement"?

Frågade Wolf-Watz Benkö vad man skulle göra med det publicerade materialet? Var det Benkös beslut att lämna det? Verkar som det var.

Ekot frågade inte Benkö om hon personligen skadades. Tänkte hon avgå eller den typ av frågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in