Citat:
Ursprungligen postat av
pronh
Det sier ikke lite når noen er så dumme at de tror LM oppgir uriktige tall i disse oppdateringene som blir oppdatert hver måned.

Tror virkelig vedkommende at kundene, og da spesielt hovedkundene ikke leser disse FastFacts?

Nja, fast det är "förskönade" siffror. Asterisken jämte siffrorna uppger lite kryptiskt att de avser den delen av underhållet som kontrolleras av LM. Senaste siffrorna jag läste uppger att den delen utgör ca 40% av den totala kostnaden; ingen aning om motsvarigheten är uttryckt i timmar. Något som jag har hört är att de besparingar som LM lyckas göra inte verkar speglas hos kunderna, men det finns såklart flera (legitima) anledningar till det.
Man uppger inte oriktiga tal i uppdateringarna, tvärtom uppger man de tal man har absolut bäst koll på - sina egna. Vilket jag nog också föredrar, eftersom något annat vore orättvist (LM kan knappast påverka vilka besparingar slutkunderna gör i sin egna verksamhet). Däremot vågar jag nog säga att man uttrycker talen på ett ganska "oärligt" sätt - men det är också ganska typiskt för amerikanska företag (och LM i synnerhet).
Men jag håller med om att F-35 ofta får oförtjänt mycket kritik - och ofta oriktig sådan - på det här forumet. För egen del hoppas jag att det norska flygvapnet får ett så vasst flygvapen som det bara går.