Flashback bygger pepparkakshus!
2021-05-05, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Ja, men ett riktig livstid dom, aldrig bli utsläppt!

Ja det är en fin önskan, synd att vi inte tillämpar det straffet i swedala!
Det närmaste du kommer är då RPV med SUP
Citera
2021-05-07, 10:31
Medlem
Tror inte på livstid... 16/17/18 tror jag ... trots att alla Mord bör vara livstid...
Citera
2021-05-07, 11:11
Medlem
Livstid på Jennie!!
Citera
2021-05-07, 11:18
Medlem
Den personliga assistenten och tidigare S-politikern Jennie Olsson, 42, döms på fredagen till livstids fängelse av hovrätten för att ha sin kollega hemma hos en brukare.

Hovrätten skärper straffet från 18 år och slår fast att motivet bakom mordet var att få ut pengar från brukarens kontokort.

https://www.expressen.se/gt/krim/jennie-olsson-42-mordade-kollega-i-brukarens-hem/

Ett mycket rättvist straff.
Citera
2021-05-07, 11:44
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tackafan
Den personliga assistenten och tidigare S-politikern Jennie Olsson, 42, döms på fredagen till livstids fängelse av hovrätten för att ha sin kollega hemma hos en brukare.

Hovrätten skärper straffet från 18 år och slår fast att motivet bakom mordet var att få ut pengar från brukarens kontokort.

https://www.expressen.se/gt/krim/jennie-olsson-42-mordade-kollega-i-brukarens-hem/

Ett mycket rättvist straff.

Hahaha. Som några av oss spånade tidigare i tråden. Det mest korkade för egen del var att överklaga 18 år = 12 år bakom lås och bom. Hon hade varit ute till hösten 2032

Senast redigerad av Dockland 2021-05-07 kl. 11:44. Anledning: typo
Citera
2021-05-07, 11:47
Bannlyst
Haha epic fail att överklaga och sen få hårdare straff.
Senast redigerad av loal 2021-05-07 kl. 11:51.
Citera
2021-05-07, 11:51
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Haha epic fail att överklaga och sen få hårdare straff.

Skönt också att vi slipper myten om att straffet inte kan skärpas om man själv som GM överklagar.

Verkligen. Vilken fredagsbelöning. Skall tänka på Jennie när jag ligger i parken och lapar sol i helgen, dricker en kopp kaffe, ser de första modiga som vågar sig på ett dopp i Mälaren, medan jag går till kiosken och köper en glass.
Jag kan ju gå hem när jag vill, äta på någon fancy restaurang, ta ett hett bad, ringa en vän...

Ja, allt det där vardagliga vi kan göra som inte är frihetsberövade

Som en extra guldkant skall jag läsa igenom FU igen. Vilken fullträff.
Citera
2021-05-07, 11:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Verkligen. Vilken fredagsbelöning. Skall tänka på Jennie när jag ligger i parken och lapar sol i helgen, dricker en kopp kaffe, ser de första modiga som vågar sig på ett dopp i Mälaren, medan jag går till kiosken och köper en glass.
Jag kan ju gå hem när jag vill, äta på någon fancy restaurang, ta ett hett bad, ringa en vän...

Är du rädd för fängelsen?
Citera
2021-05-07, 12:17
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Är du rädd för fängelsen?

Det är ju en icke-fråga? Du kunde lika gärna fråga om jag är rädd för Bingolotto. Jag kommer liksom aldrig i kontakt med dyligt. Jag är inte rädd för vulkaner heller, eller ormar, kvicksand, spindlar, politiker, strömavbrott eller liknande.

Jag tycker det är en dag att uppskatta att vara fri och göra vad fasen man vill bara, precis när man så önskar. No more, no less.
Citera
2021-05-07, 12:19
Bannlyst
Citat:
Det är ju en icke-fråga? Du kunde lika gärna fråga om jag är rädd för Bingolotto. Jag kommer liksom aldrig i kontakt med dyligt. Jag är inte rädd för vulkaner heller, eller ormar, kvicksand, spindlar, politiker, strömavbrott eller liknande.

Jag tycker det är en dag att uppskatta att vara fri och göra vad fasen man vill bara, precis när man så önskar. No more, no less.
Tänker om du "råkat" döda någon och sen döms du för mord och får livstid. Hade du fått panik inför kallelsen till anstalt?
Citera
2021-05-07, 12:35
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Hahaha. Som några av oss spånade tidigare i tråden. Det mest korkade för egen del var att överklaga 18 år = 12 år bakom lås och bom. Hon hade varit ute till hösten 2032

Överklagade inte åklagaren också?
Ett rättvist straff, utöver att hon mördade sin kollega utsatte hon brukaren för livsfara!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/R9L8L8/doms-till-livstids-fangelse-for-assistentmord
Citera
2021-05-07, 13:01
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

Du kan väl dela med dej av solen till oss i norr är du snäll .

Skönt att HR dömde rätt för en gång skull. J är där hon hör hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in