2021-05-07, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Florida inför nya vallagar för att förhindra valfusk och avstyra påverkan från privata aktörer som Zuckerberg:

https://www.flgov.com/2021/05/06/governor-ron-desantis-signs-bill-to-safeguard-the-sanctity-of-florida-elections/

Kort och bra genomgång:
https://twitter.com/ilSharko/status/1390384579593261058

Hade Floridas regler gällt i samtliga delstater innan valet 2020 hade vi dels sluppit den här tråden, och därtill osannolikt att Biden valts till president.

Noterar att spökkandidater inte förbjuds, ett fusk som praktiserades av Republikanske Trumpvännen, Pedofilen och brottslingen Matt Gaetz, genom 2-3 olika påhittade kandidater, med förvillande namn och Partitillhörighet, vid senaste Presidentvalet.

Riktigt valfusk förbjuds alltså inte.
Senast redigerad av Master.Palm 2021-05-07 kl. 11:14.
2021-05-07, 11:11
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Verkar som den är republikanskt styrda organisationen Cyber Ninja t.om tänker fråga ut väljarna i berört county om dom verkligen röstat och stämma av det mot inlämnade röstsedlar. Snacka om att skapa förutsättningar för rejält efterkonstruerat och förfuskat valresultat då man ju faktiskt från republikanskt håll tydligen kommer ställa just den frågan. Förresten, vad får man ut av det? Folk kan ju glömma, ljuga medvetet eller t.om ha avlidit sedan valet. Val är ju trots allt en politisk ögonblicksbild.
Dessutom utan tvivel en upplevd lite hotfull situation för många väljare att få frågan då många säkert upplever det som lite av politiskt förföljelse.
Men det är ju utan tvekan enbart tvivel och oro man vill skapa inför nästa val då ju ändå inget kommer att påverka valet 2020 vilket som.

Själv hade jag slagit igen dörren ringt polisen och bett dom dra åt ... om jag varit väljare i USA och röstat på Biden. Dom har ju ingen laglig rätt att fråga vad jag förstår.

Så att R nu alltmer liknas vid ett parti som gärna vill valfuska genom att skrika valfusk går ju inte att förneka längre. Bakom den hycklande fasaden av demokratisk patriotism frodas nu mycket ruttenhet a la Trump. Ett extremistiskt träskparti verkar hålla på att födas ur det tidigare så politiskt stabila och respekterade partiet.

Cyber Ninjas har redan hittat x antal valområden som inte stämmer. Baserat på en tidigare dörrknackning ska man utföra ännu en dörrknackning för att bekräfta att en massa väljare fuskat? Hur som helst så låter allt helt vetenskaplig korrekt

2.1 Registration and Votes Cast Team

The Registration and Votes Cast Team has worked together with a number of individuals to perform non-partisan canvassing within Arizona related to the 2020 General election in order to statistically identify voter registrations that did not make sense, and then knock on doors to confirm if valid voters actually lived at the stated address. This brought forth a number of significant anomalies suggesting significant problems in the voter rolls. They will be continuing this work as part of this effort to validate that individuals that show as having voted in the 2020 General election match those individuals who believe they have cast a vote.

5.1 Registration and Votes Cast Phase

During the “Registration and Votes Cast Phase”, Contractor may utilize precincts that have a high number of anomalies based on publicly available voting data and data from prior canvassing efforts to select a minimum of three precincts to conduct an audit of voting history related to all members of the voter rolls. A combination of phone calls and physical canvassing may be utilized to collect information of whether the individual voted in the election

https://www.documentcloud.org/documents/20536950-arizona-senate-cyber-ninjas-statement-of-work-executed-033121
2021-05-07, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://patriots.win/p/12iNeHds7J/maricopa-az--the-entire-election/c/

Maricopa teamet hade inte kontroll över IT systemet

Det är väl helt normal kvalitetssäkring av analysutrustning. Man sätter upp metoder och validerar funktionen, sedan låser man arbetsmiljön så operatörerna bara kommer åt det de behöver för att utföra sitt arbete. Vore väl fan om alla skulle kunna logga in och härja som admin.
2021-05-07, 12:49
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodvahr
Det är väl helt normal kvalitetssäkring av analysutrustning. Man sätter upp metoder och validerar funktionen, sedan låser man arbetsmiljön så operatörerna bara kommer åt det de behöver för att utföra sitt arbete. Vore väl fan om alla skulle kunna logga in och härja som admin.

Extra spännande att ingen vet vem som är admin i Maricopa. Är detta icke folkvalda vid Dominion som ensamma ansvarar för "slaskfilen" så är det ett brott som ger fängelse för den som "ordnat" det så.

Som jag sagt, Maricopa can't come soon enough!

Go Freedom
2021-05-07, 12:49
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodvahr

Vem gavs Admin-behörighet?
2021-05-07, 13:05
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vem gavs Admin-behörighet?

Exakt..samt hur har dessa admins kopplat upp sig, då inga av folket utsedda valarbetare i lokalerna haft möjligheten att logga in verkar Dominions Röstmaskiner skulle varit uppkopplad mot internet ligga nära tillhands...just ja det går ju inte då de inte är kopplade mot nätet

WTSHTF !
2021-05-07, 13:21
Medlem
WolfmanJackSrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://patriots.win/p/12iNeHds7J/maricopa-az--the-entire-election/c/

Maricopa teamet hade inte kontroll över IT systemet under valet.

https://www.thegatewaypundit.com/2021/05/working-hard-shut-audit-hiding-tgp-reporter-confronts-az-secretary-state-katie-hobbs-katie-hobbs-run s-video/

Ser ju inte alls skyldigt ut när hon springer iväg från frågorna
Rapporten säger att de som skötte rösträkningen inte hade administratörsrättigheter.

Det är väl självklart att de som räknade röster inte har administratörsrättigheter. De ska ju inte ha möjlighet att kunna gå in och manipulera systemet.

Man har ju beskyllt dem för att ha gått in i systemet och ändrat siffrorna. Då förklarar de att de inte kunde göra det eftersom de inte administratörsrättigheter.

Det tolkar nu gateway pundit som något negativt.

Jag undrar vad Nixter m.fl. skulle ha sagt om man uppgivit att man hade administratörsrättigheter?
2021-05-07, 13:32
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WolfmanJackSr
Rapporten säger att de som skötte rösträkningen inte hade administratörsrättigheter.

Det är väl självklart att de som räknade röster inte har administratörsrättigheter. De ska ju inte ha möjlighet att kunna gå in och manipulera systemet.

Man har ju beskyllt dem för att ha gått in i systemet och ändrat siffrorna. Då förklarar de att de inte kunde göra det eftersom de inte administratörsrättigheter.

Det tolkar nu gateway pundit som något negativt.

Jag undrar vad Nixter m.fl. skulle ha sagt om man uppgivit att man hade administratörsrättigheter?

Det är här uppfattningar skiljer sig åt, Nixter och Co hoppas på valfusk. Alltså att det är positivt med valfusk. Många tycker tvärtom att valfusk är något negativt. Man har letat efter valfusk i 60 år i USA utan att hitta något av vikt. Jag tror inte att man hittar något denna gången heller. Tyvärr Nixter, kanske vid nästa val, då jävlar.

Stop The Valfusket

Mike Pensé
2021-05-07, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Extra spännande att ingen vet vem som är admin i Maricopa. Är detta icke folkvalda vid Dominion som ensamma ansvarar för "slaskfilen" så är det ett brott som ger fängelse för den som "ordnat" det så.

Go Freedom

Jag håller med om att det är egendomligt om inte adminbehörigheter finns specificerade i styrdokument, service-, eller kvalitetsavtal. Sys-admin är normalt reserverat för specialexpertis som t ex certifierade servicetekniker, men normal admin kan ju finnas för enklare åtgärder beroende på systemets integritet. Naturligtvis borde det vara konfigurerat så att man har läsrättigheter på slaskfilen (jag bara antar att det är där bortsorterade röster hamnar) även utan sys-adminbehörighet.
2021-05-07, 14:36
Medlem
WolfmanJackSrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter

Go Freedom

Klart dom vet vilka som har administratörsrättigheter men varför skulle de berätta det för dig?
Om du nödvändigtvis måste veta det så kan du väl ringa och fråga.
2021-05-07, 14:58
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Det är här uppfattningar skiljer sig åt, Nixter och Co hoppas på valfusk. Alltså att det är positivt med valfusk. Många tycker tvärtom att valfusk är något negativt. Man har letat efter valfusk i 60 år i USA utan att hitta något av vikt. Jag tror inte att man hittar något denna gången heller. Tyvärr Nixter, kanske vid nästa val, då jävlar.

Stop The Valfusket

Mike Pensé

Herr Pensel sysslar med lågintelligent provokation. Jag uppfattar läget att de som mig finner ett fusk-val som ett fruktansvärt slag mot vår demokrati inte tycker fusk är bra. Du min käre Pensel & dina vänsterlakejer här vill ju dock släta över och gå vidare. Lite som man gjort i Kuba, Nordkorea eller varför inte födelseplatsen för Smartmatic, Venezuela.

Ledsen kompis men det är du som är "kär i röstfusk', så till den milda grad att du sitter här dagarna i ända och försvarar det.

Maricopa = Snipp Snapp Slut - så var Bidens Precidency Slut.
Senast redigerad av Nixter 2021-05-07 kl. 15:06.
2021-05-07, 15:00
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WolfmanJackSr
Klart dom vet vilka som har administratörsrättigheter men varför skulle de berätta det för dig?
Om du nödvändigtvis måste veta det så kan du väl ringa och fråga.

Du har inte följt detta tillräckligt väl. Man vet inte vilka dom är, i vart fall inte de som utsetts av staten att hålla uppsyn och hantera rösterna i respektive lokal.

Antar att detta dock kommer presenteras mer i detalj i rapporten, tror mycket väl att det kan vara Dominion tekniker som remote varit admins. Dvs olagligt, gå direkt i fängelse utan att passera gå

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in