Citat:
Ursprungligen postat av
asiktomallt
Hallå! Ny här. Absolut har Nardos ingen konfliktkänsla, ibland kan det vara vettigt av henne att hålla vissa saker för sig själv för att slippa konflikt, särskilt när hon ser att andra ofta missförstår henne (vare sig det beror på hennes leverans av saker och ting eller för att hon stör de så mycket). Men å andra sidan förstår jag om hon någonstans känner sig "berättigad" till att uttrycka sig själv, särskilt när resten av gänget helt klart inte bromsar in på sina åsikter/påhopp/utfrysning av henne så fort de får tillfälle.
Jag känner även Judith på utsidan och tycker hon är en fin människa. Hon har dock tendenser att haka upp sig på specifika personer om hon känner att det får henne att passa in mer i en grupp. Tycker det är trist att se på, men helt ärligt även väldigt väntat innan hon klev in.
Ja när hon ska försöka ge ord och formuleringar så låter det hetsigt och därav missförstås det hon försöker säga och efter så lång tid i huset så borde de veta detta. Ja det kan vara bra att hon håller tillbaka för det tjänar ingenting till när ingen tar henne på allvar.
Förra veckan fick hon så mycket skit och påhopp för att de hade temavecka och Pedram behandlade henne vedervärdigt och att hon var som under Militärveckan, diktator och grejer. Ändå stod hon där och försökte förklara sig varför hon inte ville de skulle håna och trycka ner henne och menade att hon är sig själv. De ifrågasätter och går på Nardos för den personen hon är.
Edit:
Jo jag tror Judith är en bra person men hon måste också tänka innan hon slänger ur sig vassa sarkastiska kommentarer då man inte vet hur det tar.