2021-05-06, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Det var ju ingen som ville ha skiten. Vi är strax förbi 65+-fasen. Pfizer och Moderna ska vi hålla i.

Jag tror du underskattar hur många som inte är livrädda våp men också intelligenta nog att se att riskerna med viruset överskrider riskerna med sagda vaccin.
Citera
2021-05-06, 19:47
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Det var ju ingen som ville ha skiten. Vi är strax förbi 65+-fasen. Pfizer och Moderna ska vi hålla i.
Vad menar du egentligen med "ingen"? Har det gjorts undersökningar på hur många som skulle tacka nej till vaccin om det var AZ? I så fall får du gärna dela den med oss som har missat den.
Citera
2021-05-06, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Det är av yttersta vikt att länder som nu vaccinerar för fullt och förmodligen får kontroll av smittan ganska snart hjälper bl a Indien och de länder i Sydamerika som fortfarande har mycket smitta att få tillräckligt med vaccin och vaccinera befolkningarna.

Därför är det av största vikt att USA och EU lättar på patenten till vaccinen. Investerarna lär gråta blod ett tag tills dom inser att va fan spelar det för roll om vi har ett berg av guld när vi ligger i ett rum med endast jordvärme.
Citera
2021-05-06, 19:57
Medlem
Så då ska alltså detta vara "över" i September?

Fler än jag som tvivlar?
Citera
2021-05-06, 20:01
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Jo så enkelt är det. I Sverige går alla virus ner på sommaren. Vad det beror på kan man diskutera men så är det.
Eller har du ett exempel på något virus som ökar på sommarhalvåret i Sverige?
Förkylningar, influensavarianter, magsjuka?
Parainfluensavirus ger smittspridning även under sommaren.
Vissa anser att det smittar mera under vår, sommar och höst, men FoHM skriver att det smittar mest på vintern.

Sedan finns ju en massa virus och bakterier som sprids av djur i skog och mark som naturligtvis blir vanligare på sommaren.
Citera
2021-05-06, 20:10
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja som sagt har jag ju backat litet från det där.

Däremot ar inte ivermektin helt utan biverkan.
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Moget att backa och dessutom erkänna det. Cred.
YT klippet som länkades är Campbell som går igenom en indisk, statlig, profylax studie.
Alltid skönt att få det viktigaste uppläst för sig.

Jag har också knaprat profylaktiskt, men det är ju svårt att argumentera för hur många gånger jag inte haft covid, så nu sparade jag sista kartan tills det blev positivt test.
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja det är få som jag respekterar som Campbell, vad gäller covid.

Har du sett John Campbells samtal med Tess Lawrie?

Inledning. Fortsättning.

Samtalet handlade om ivermektin, och om dom studier som har gjorts på området. Ett problem med att genomföra studier, är att studierna anses omoraliska, eftersom placebo-gruppen förvägras ett läkemedel som man vet fungerar.
Citera
2021-05-06, 20:25
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Varför då? Mörkertalet kring hur många som varit exponerade för Covid är antagligen gigantiskt. Det verkar bara vara toppen på isberget som får noterbara symptom, och den absoluta toppen som får ett allvarligt sjukdomsförlopp. Det är ju detta som gör Covid så jävla svår att hantera.

Njaä, av dagens pressträff kunde vi dra slutsatsen att mörkertalet (CFR/IFR) ligger strax under 50%. Det är f.ö. ungefär samma andel som visade sig vara asymtomatiska på kryssningsfartyget Diamond Princess.

Den kunskapen har alltså funnits i över ett år nu.
Citera
2021-05-06, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Parainfluensavirus ger smittspridning även under sommaren.
Vissa anser att det smittar mera under vår, sommar och höst, men FoHM skriver att det smittar mest på vintern.

Sedan finns ju en massa virus och bakterier som sprids av djur i skog och mark som naturligtvis blir vanligare på sommaren.

Som sorkfeber. Inte bra om det sätter sig på njurarna. Undvik att inandas damm där sorkar varit o bajsat under vintern.
Citera
2021-05-06, 20:37
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Det är ju inte säkert att alla vill vaccineras, vi läser ju från o till att det finns tusentals tider lediga varje dag.

Det handlar mer om logistik, framförallt i Regione Stockholm, än om foliehattar o antivaxer.
Citera
2021-05-06, 20:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Har du sett John Campbells samtal med Tess Lawrie?

Inledning. Fortsättning.

Samtalet handlade om ivermektin, och om dom studier som har gjorts på området. Ett problem med att genomföra studier, är att studierna anses omoraliska, eftersom placebo-gruppen förvägras ett läkemedel som man vet fungerar.

Det gjordes nyligen en profylaktisk studie med Ivermectin i Indien. Ivermectin minskade smittorisken med 83 %.

(FB) Succé för Ivermectin i Indien - minskade smittorisken med 83 %
Citera
2021-05-06, 20:59
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulletbill
Så då ska alltså detta vara "över" i September?

Fler än jag som tvivlar?
Låter lite för bra för att vara sant, så jag ställer mig tveksam till det.
Citera
2021-05-06, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
De vill väl avrätta tredje världen med Astras nervgiftsvaccin?
Man skall ha klart för sig att med AstraZenecas vaccin har det hittills utdelats närmare 600 miljoner doser världen över. Med tanke på det är skadeverkningarna relativt få i jämförelse med givna doser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in