2021-05-06, 16:28
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Är du så säker på att det sjunker Vecka 19 då??

Det är ju inte säkert att FHM´s sajt är uppdaterad på detta. Det är ju inte säkert att Astra Zeneca´s doser verkligen är 0.

Och om det är så, så är det ett medvetet val ifrån Sverige.

Det kommer vara ungefär dessa nivåer framgent. Så nej, hon ljuger inte.

Du får titta själv bland FoHM statistiken, på deras hemsida. Gäller leverans till kommunerna. Fredagar uppdateras statistiken då tillkommer vecka 20 och eventuella ändringar.

Andra har redan skrivit i tråden om minskningen på grund av att inga Astra leveranser sker vecka 19. Vecka 20 det vet vi inte! Men det har debatterats i någon tråd kanske inte den här,
Citera
2021-05-06, 16:29
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Nu kommer vi snart till en brytpunkt där vi måste börja ge dos 2 i större utsträckning och där nya vaccinerade kommer minska.

Vi borde göra som UK och vaccinera med Astra Zeneca. I alla fall frivilligt för dem som vill.

Flera 100 000 Svenskar hade med lätthet tagit Astra imorgon om de fick. Låt dem då få göra det.
Vaddå? Jag hade möjlighet att välja AZ härom dagen ...
Citera
2021-05-06, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Varför ljuger du??

Massor av lyckade tester:
https://ivmmeta.com/

Prophylactic study from India
https://www.youtube.com/watch?v=XYv30g7TKVM
Ja som sagt har jag ju backat litet från det där.

Däremot ar inte ivermektin helt utan biverkan.
Citera
2021-05-06, 16:32
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Okej, närmare efterforskning visar ca 0.3-0.5%. Det var ett tag sedan jag kollade dom siffrorna. En studie som accepterades av WHO var denna: https://www.who.int/bulletin/online_first/BLT.20.265892.pdf
Citat:
Across 51 locations,
the median COVID-19 infection fatality rate was 0.27% (corrected 0.23%)

Mitt internet-program vill inte öppna den länken. Men jag sökte på citatet i ditt inlägg, och kom till denna sida. Överensstämmer den med sidan som du länkar till?

Citat:
John P A Ioannidis är en av de mest respekterade inom området.

Men sen undrar jag hur man räknar när man får fram 0.5.

En annan skribent länkade till ett dokument från WHO, där infection fatality ratio beräknas till 0,5 - 1%.

Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Från tidigare länkade papper:'
To measure IFR accurately, a complete picture of the number of infections of, and deaths caused by, the disease must be known.
https://www.who.int/news-room/commentaries/detail/estimating-mortality-from-covid-19

Citat:
För om man räknar kumulativt så blir det ju fel. Precis som du inte kan ta två influensasäsonger och räkna det som en.

Kumulativt? Den siffra som är intressant, är hur stor risken är att avlida vid infektion med viruset. På vilket sätt är det då intressant vilken säsong, eller våg, det handlar om?

Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Oavsett, så är 0.5 ändå inte i närheten av en nivå som rättfärdigar restriktioner.

Min invändning handlade inte om vid vilken dödlighet det är befogat med restriktioner. Min invändning handlade om den siffra på dödlighet som du angav. Den siffran som du angav, skillde sig mycket kraftigt från dom siffror jag har sett tidigare. Det var därför jag ifrågasatte ditt inlägg.
Citera
2021-05-06, 16:36
Medlem
Citat:
Finns väl ingen miljö där de flesta har det? Korkskallarna är gudskelov i stor minoritet.
Det är inget fel på munskydd.
Citera
2021-05-06, 16:37
Medlem
Citat:
Regionerna påstår att de kan vaccinera det de kan vaccinera. Varken mer eller mindre.

Det är ingen som påstår något annat lille vän.
Kommer regionerna någon vart med vaccineringen går så jävla långsamt snabba på för helvete jävla nötter som ansvariga.
Citera
2021-05-06, 16:41
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Du får titta själv bland FoHM statistiken, på deras hemsida. Gäller leverans till kommunerna. Fredagar uppdateras statistiken då tillkommer vecka 20 och eventuella ändringar.

Andra har redan skrivit i tråden om minskningen på grund av att inga Astra leveranser sker vecka 19. Vecka 20 det vet vi inte! Men det har debatterats i någon tråd kanske inte den här,

Sverige kommer att avstå resterande doser från Astra Zenica, de doserna som var avsedda för Sverige går tillbaka in i EU-potten.
Från vilken datum vet jag ej.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/vaccinsamordnaren-antligen-nojd-med-leveranstakten
Citera
2021-05-06, 16:42
Medlem
Folkhälsomyndigheten trodde nu att det mindre än 10% av de som blivit infekterade som inte utvecklar antikroppar utan som har T-cells-immunitet i stället. Mer än 90% verkar alltså utveckla antikroppar. Sedan trodde hon att andelen eventuellt kan skilja i olika åldersgrupper.
https://youtu.be/yfj7vb3dUH8?t=4471
Citera
2021-05-06, 16:45
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Kommer regionerna någon vart med vaccineringen går så jävla långsamt snabba på för helvete jävla nötter som ansvariga.

De har ökat vaccinationerna. Många regioner har öppnat temporära lokaler för vaccinationer.

Kapaciteten har regionerna på plats nu hänger det på leveranserna
Citera
2021-05-06, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Trams, inte i närheten. Jag drog 24mg direkt när jag fick + provsvar. Biverkningen är att huden blev lite känslig, som en solbränna. Covidsymptomen upphörde 24h senare, efter 3 dagar totalt.

Detta kan fortfarande rädda miljontals liv.

Det ersätter inte nödvändigtvis vacciner, och jag har inget emot vacciner generellt, men för dom allra flesta som är kvar att vaccinera är trots allt covid inget att oroa sig över, särskilt inte för dom som likt mig själv sett till att ha Ivermektin redo när det behövdes.
Hur fick du tag på Ivermektin?
Citera
2021-05-06, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Vad har MSB för funktion?
Dom har inte fått någon fråga överhuvudtaget under alla pressträffarna.
Sen undrar man vad Karin tegmark wissel har sina glasögon till? Dom sitter alltid uppe på huvudet.
Hon är släkt med Leif GW Persson
Citera
2021-05-06, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
De har ökat vaccinationerna. Många regioner har öppnat temporära lokaler för vaccinationer.

Kapaciteten har regionerna på plats nu hänger det på leveranserna
När är det dags för 40 plusare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in