2021-05-06, 16:09
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Vårdköerna dödar!
https://www.svd.se/vardkoerna-dodar

Det får du faktiskt utveckla det, vilka är det som dör och hur. Det du säger är som att säga att bilarnas avgaser dödar eller att klimatförändringarna gör det. Det är allmän känt.
Citera
2021-05-06, 16:12
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Spelar väl ingen roll. Att ha en av Europas lägsta dödlighet är fortfarande LÅÅÅÅNGT bättre än vilka som får en snorkråka i näsan eller inte.

Nu börjar körsbärsplockare som dig själv att gå på smittspridningen istället... nu när vi är bland de bästa vad gäller dödlighet
Då är det inte så intressant att disskutera dödlighet längre eller hur?

Vi har ett allvarligt läge det borde du också tycka. Det är inte antalet döda som håller din krog stängd på kvällarna det är smittspridningsläget.
Citera
2021-05-06, 16:14
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Finns väl ingen miljö där de flesta har det? Korkskallarna är gudskelov i stor minoritet.

Jo i min mataffär har de flesta munskydd än så länge.
Citera
2021-05-06, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Vi har ett allvarligt läge det borde du också tycka. Det är inte antalet döda som håller din krog stängd på kvällarna det är smittspridningsläget.

Så är det. Och det är jag emot. Vi borde kasta 80% av de meningslösa restriktionerna i papperskorgen för länge sedan. De betyder ändå ingenting.

Exempelvis stängda krogar.

Där både fullvaccinerade och de med antikroppar borde få ha fullt tillträda. Vi pratar om ett par miljoner människor nu.

Smittspridningen går ner och vi kommer aldrig se de nivåer vi såg för3-4 veckor sedan igen i denna pandemin. Det är ett minne blott. För alltid.
Citera
2021-05-06, 16:17
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Det är inte temperaturen som är avgörande utan luftfuktigheten. ALLA länder har säsonger för den här typen av virus. Vilket korrelerar med vinter/sommar-månaderna.
Oavsett temperatur.

Brasilien kan för övrigt vara riktigt kallt. Har själv varit där med endast ett fåtal plusgrader förr förra sommaren (deras vinter).

Afrika likaså. Hela södra Afrika är riktigt kallt vinterhalvåret. Högländer som Kenya, Etiopien likaså.

Så det skiljer enormt mycket i de flesta länderna du nämner vad gäller sommar eller vinter.

Du har helt enkelt ingen koll.
Tyvärr kommer jag inte diskutera med troll som du. Du har helt enkelt inte förmågan till ett utbyte av tankar, du är bara en hammare som försöker banka ner dina enfaldiga idéer i andra utan någon som helst vilja att ta in vad andra säger. Du utgår från att du har fakta om detta, men om man kollar litteraturen så ser man att det inte är så självklart vad som skapar cykler hos virus, inte heller coronaviruset. Som du kanske förstår så är det väldigt vanskligt att forska om den här typen av fenomen då man inte kan testa sina hypoteser, samtidigt som den långa tidsaspekten också försvårar. Men som sagt, nu kommer jag inte skriva mer till dig.
Citera
2021-05-06, 16:17
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
emma spak har såklart koll på detta och ljuger definitivt inte. Har såklart långt bättre koll än både dig och mig på hur upplägget är vad gäller 1:a och 2:a dosen.

Det handlar inte om hur bra koll man har utan vad man säger. Att ta en enskilt maxläge av leveranser V 18 och påstå så kommer det att vara framgent. När det sjunker redan V19 då ljuger man.
Citera
2021-05-06, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Tyvärr kommer jag inte diskutera med troll som du. Du har helt enkelt inte förmågan till ett utbyte av tankar, du är bara en hammare som försöker banka ner dina enfaldiga idéer i andra utan någon som helst vilja att ta in vad andra säger. Du utgår från att du har fakta om detta, men om man kollar litteraturen så ser man att det inte är så självklart vad som skapar cykler hos virus, inte heller coronaviruset. Som du kanske förstår så är det väldigt vanskligt att forska om den här typen av fenomen då man inte kan testa sina hypoteser, samtidigt som den långa tidsaspekten också försvårar. Men som sagt, nu kommer jag inte skriva mer till dig.

Nä, det var tydligen inte så skoj att få fakta till sig.

Men att du kan sitta och ljuga om värmen i Afrika eller Brasilien utan att du har nån som helst aning om vad du yrar om går bra?

Influensa och den här typen av sjukdomar har ALLTID en säsong i ALLA länder. Så även där ljuger du.
Citera
2021-05-06, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Det handlar inte om hur bra koll man har utan vad man säger. Att ta en enskilt maxläge av leveranser V 18 och påstå så kommer det att vara framgent. När det sjunker redan V19 då ljuger man.

Är du så säker på att det sjunker Vecka 19 då??

Det är ju inte säkert att FHM´s sajt är uppdaterad på detta. Det är ju inte säkert att Astra Zeneca´s doser verkligen är 0.

Och om det är så, så är det ett medvetet val ifrån Sverige.

Det kommer vara ungefär dessa nivåer framgent. Så nej, hon ljuger inte.
Citera
2021-05-06, 16:22
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Det tror jag överhuvudtaget inte att de har. Jag kan garantera dig att om jag skulle ställa mig där och räkna en dag så hade det inte varit en majoritet nej.

I mina matvaruaffärer är vi befriade från korkskallar.

Och varför fullvaccinerade som ändå sprider minimal smitta går runt med detta är en gåta...

Återigen fattar du ingenting!! När pensionerna har sin egen timme på morgonen är det så.
Citera
2021-05-06, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ivermektin kräver höga doser för att ge effekt mot covid och vid dessa höga doser är biverkningarna ganska illa.

Trams, inte i närheten. Jag drog 24mg direkt när jag fick + provsvar. Biverkningen är att huden blev lite känslig, som en solbränna. Covidsymptomen upphörde 24h senare, efter 3 dagar totalt.

Detta kan fortfarande rädda miljontals liv.

Det ersätter inte nödvändigtvis vacciner, och jag har inget emot vacciner generellt, men för dom allra flesta som är kvar att vaccinera är trots allt covid inget att oroa sig över, särskilt inte för dom som likt mig själv sett till att ha Ivermektin redo när det behövdes.
Citera
2021-05-06, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Trams, inte i närheten. Jag drog 24mg direkt när jag fick + provsvar. Biverkningen är att huden blev lite känslig, som en solbränna. Covidsymptomen upphörde 24h senare, efter 3 dagar totalt.

Detta kan fortfarande rädda miljontals liv.

Det ersätter inte nödvändigtvis vacciner, och jag har inget emot vacciner generellt, men för dom allra flesta som är kvar att vaccinera är trots allt covid inget att oroa sig över, särskilt inte för dom som likt mig själv sett till att ha Ivermektin redo när det behövdes.
Ja, jag har ju backat litet från detta nu.
Citera
2021-05-06, 16:27
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ivermektin kräver höga doser för att ge effekt mot covid och vid dessa höga doser är biverkningarna ganska illa.

Varför ljuger du??

Massor av lyckade tester:
https://ivmmeta.com/

Prophylactic study from India, 83% -igt skydd
https://www.youtube.com/watch?v=XYv30g7TKVM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in