2021-05-06, 15:32
Medlem
Robocraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ivermektin kräver höga doser för att ge effekt mot covid och vid dessa höga doser är biverkningarna ganska illa.

Källa på detta?

Enligt DR Kory som har behandlat patienter i New York så krävdes det inte speciellt höga doser och biverkningarna var lindriga.

https://www.youtube.com/watch?v=19DPijOoVKE

Har det kommit ny info? Nya forskningsrapporter?
Citera
2021-05-06, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Ja fy vad hemskt att folk får en snorkårka i näsan som de fått de senaste 10 000 åren.

Nej, det betyder ingenting. Det är allvarlig sjukdom och död som betyder något. Och här ligger vi i botten i hela Europa. DET betyder något. Inte vem som har en snorkråka i näsan.

Vi vet inte långtidseffekterna av viruset i kroppen. Många redan nu som blivit långtidssjuka pga det.
Citera
2021-05-06, 15:33
Medlem
Nu kommer vi snart till en brytpunkt där vi måste börja ge dos 2 i större utsträckning och där nya vaccinerade kommer minska.

Vi borde göra som UK och vaccinera med Astra Zeneca. I alla fall frivilligt för dem som vill.

Flera 100 000 Svenskar hade med lätthet tagit Astra imorgon om de fick. Låt dem då få göra det.
Citera
2021-05-06, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Skitsnack alla akutfall får vård.
Du har citerat fel person, jag har inte nämnt nått om akutsjukvård!
Citera
2021-05-06, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robocrap
Källa på detta?

Enligt DR Kory som har behandlat patienter i New York så krävdes det inte speciellt höga doser och biverkningarna var lindriga.

https://www.youtube.com/watch?v=19DPijOoVKE

Har det kommit ny info? Nya forskningsrapporter?
Nja jag passar på detta, just nu. Det kan vara så att jag hade fel info men jag hinner inte riktigt läsa in mig i nuläget.
Citera
2021-05-06, 15:35
Medlem
Citat:
Nej. Min bild var att detta även gäller ivermektin. Däremot kan det vara så att jag har fel. Jag har egentligen inte studerat ivermektin specifikt utan fått denna info av kollegor.
Då är det väl dax att uppdatera dig!
Citera
2021-05-06, 15:36
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Nej. Min bild var att detta även gäller ivermektin. Däremot kan det vara så att jag har fel. Jag har egentligen inte studerat ivermektin specifikt utan fått denna info av kollegor.

Dina kollegor går alltså runt och ljuger.
Citera
2021-05-06, 15:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Tror du inte att det är samma sak som när Giesecke hävdade att hans meningsmotståndare tycker att viruset är övernaturligt och mystiskt.

Tolka sina meningsmotståndares åsikter till något lätt absurt, exakt varför man vill göra det, har jag lite svårt att förstå. Provocera eller lura sig själv. Är man ärligt intresserad och vill veta så frågar man istället.

Jo verkligen. Jag har inget emot att man tycker olika men när man tillskriver sina meningsmotståndare känslor som de inte har så blir det svårt att komma vidare i diskussionen.
Citera
2021-05-06, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Dina kollegor går alltså runt och ljuger.
Det tror jag inte.
Citera
2021-05-06, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Då är det väl dax att uppdatera dig!
Ja kanske det.
Citera
2021-05-06, 15:38
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Att vården får andrum och att annan sjukvård kan tas upp igen så färre dör p.g.a utebliven vård.

Tramsa inte alla med akuta tillstånd får vård. De som har cancer tas om hand för operation i tid. Höftleder dåliga knän gallsten, njursten och andra liknade icke akuta tillstånd får vänta.

Vad är det din moster inte får som är så jävla viktigt?
Citera
2021-05-06, 15:39
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men nu har vi i huvudsak vaccinerat den äldre delen av befolkningen.

Sant, men där var skyddet långt ifrån det förväntade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in