2021-05-06, 13:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Thorster-Brutman
Ingen koll alls på tyvärr.

Ok. Jag kanske går in och kollar sen
Citera
2021-05-06, 13:23
Medlem
Thorster-Brutmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AwakeAsFuck
Ja visst är det så. Har du koll på om sekten swischat ihop till resan och ludret ? Var han igång med tiggeriet då tro ? "Två meter bred säng". Han har inte höga krav den inte. Där hade han på film att han umgås med en kvinna. Något att visa upp för andra för jag har aldrig sett honom med en kvinna i en privat video.

Får lite känslan av det också. Att han ska visa upp att han minsann gökat och haft en kvinna på semestern, så det så!
Citera
2021-05-06, 13:27
Avslutad
Citat:
Får lite känslan av det också. Att han ska visa upp att han minsann gökat och haft en kvinna på semestern, så det så!

Får du också gayvibbar ? Dom som är gay då dom är unga kan hålla på så där då de inte törs komma ut ur garderoben. Kanske det är lögn om att han haft en sambo också ? Man kan ju ringa personregistret på skattemyndigheten (jag har ju telefonnumret) och kolla om han har barn, för jag har för mig att han nämnt barn...
Senast redigerad av AwakeAsFuck 2021-05-06 kl. 13:40.
Citera
2021-05-06, 13:31
Medlem
Thorster-Brutmans avatar
Citat:
Får du också gayvibbar ? Dom som är gay då dom är unga kan hålla på så där då de inte törs komma ut ur garderoben. Kanske det är lögn om att han haft en sambo också ? Man kan ju ringa folkbokföringen på skattemyndigheten och kolla om han har barn, för jag har för mig att han nämnt barn...

Nej, har ju träffat honom. Han ger mig inga gayvibbar. Om han är bisexuell kan jag inte uttala mig om, men jag är rätt säker på att han gillar tjejer. Vad jag minns ska han ha en dotter men det var längesen och jag kan minnas galet.
Citera
2021-05-06, 13:39
Avslutad
Citat:
Nej, har ju träffat honom. Han ger mig inga gayvibbar. Om han är bisexuell kan jag inte uttala mig om, men jag är rätt säker på att han gillar tjejer. Vad jag minns ska han ha en dotter men det var längesen och jag kan minnas galet.

ok. har du träffat henne ?
Citera
2021-05-06, 13:42
Avslutad
Citat:

Jag skrev fel. Inte folkbokföringen utan skattemyndigheten och begära personregistret tror jag. Där kan man fråga om han har avkommor då jag har personnumret. Ska ta och göra det då jag har tid idag sen tror jag
Citera
2021-05-06, 13:55
Medlem
Citat:
Jag skrev fel. Inte folkbokföringen utan skattemyndigheten och begära personregistret tror jag. Där kan man fråga om han har avkommor då jag har personnumret. Ska ta och göra det då jag har tid idag sen tror jag

Han har pratat om att hans ex var från Sydamerika och att det var med henne han bodde i USA. Han har flera gånger pratat om att han har döttrar (två om jag minns rätt) och att de bor i två olika delstater. Arizona och Kalifornien klingar bekant men är inte säker. Oklart om de någonsin bott i Sverige. Vet heller inte hur det funkar med skatteverket och vad de eventuellt har registrerat om barn som kanske aldrig satt sin fot i Sverige och långt från säkert är medborgare.

Allt kan också vara påhittat. Han säger sig ju ha bott i USA i flera år och ändå pratar han som någon som försöker imitera en amerikan. I en video för länge sedan så försökte han läsa något på engelska och översätta simultant till svenska och det gick "sådär". Han beklagade sig till och med över det. Har han nu bott där i flera år så borde det inte vara några problem alls.
Citera
2021-05-06, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why
Han har pratat om att hans ex var från Sydamerika och att det var med henne han bodde i USA. Han har flera gånger pratat om att han har döttrar (två om jag minns rätt) och att de bor i två olika delstater. Arizona och Kalifornien klingar bekant men är inte säker. Oklart om de någonsin bott i Sverige. Vet heller inte hur det funkar med skatteverket och vad de eventuellt har registrerat om barn som kanske aldrig satt sin fot i Sverige och långt från säkert är medborgare.

Allt kan också vara påhittat. Han säger sig ju ha bott i USA i flera år och ändå pratar han som någon som försöker imitera en amerikan. I en video för länge sedan så försökte han läsa något på engelska och översätta simultant till svenska och det gick "sådär". Han beklagade sig till och med över det. Har han nu bott där i flera år så borde det inte vara några problem alls.

Håller inte med dig alls. Jag är född i asien men bott i Sverige bra länge förr, och mitt tal är fortfarande mindre bra, och att översätta är inte så enkelt det heller. Så det du säger behöver inte stämma.

Edit: Japanska/kinesiska och svenska är stor skillnad mellan svenska/engelska, jag fattar det..
Citera
2021-05-06, 14:50
Medlem
123....s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decubitus
Jag undrar hur många ggr Håkan pratat om "sin båt" i videos genom åren, svårt att hävda något annat till fogden då, och varför löste han inte bara skulden med sina 250 000kr han erbjöd skänka till välgörenhet om Lövfen skulle matcha?

Finns för övrigt ganska många guldkorn om man tittar på Håkans gamla klipp.

https://www.youtube.com/watch?v=kIn4W6sGqJk

Jag undrar jag om inte allt prat och uppvisande av guldtackor i sina videos gjorde att kronofogden gjorde tillslaget?
En segelbåt i den där kalibern behöver ingen myndighet ens ha vetskap om att man äger, och flashandet av guld och kontanter på sin samhällskritiska kanal har nog provocerat myndigheterna..

Jag såg videon där han meddelade att han i egenskap av röjdykare slog ner 4 av 5 rånare som attackerade honom samt att svaret han fick av polisen när han anmälde brottet var att de inte utreder så vanliga brott 😂
Det där var garanterat inget överfall utan säkert bara ett fylleslagsmål där han fick en smäll, eller att han ramlat och slagit sig på fyllan..

Hur bor han nu då, har han inte kvar pojkrummet han bor i på vintern? ....
Citera
2021-05-06, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Håller inte med dig alls. Jag är född i asien men bott i Sverige bra länge förr, och mitt tal är fortfarande mindre bra, och att översätta är inte så enkelt det heller. Så det du säger behöver inte stämma.

Edit: Japanska/kinesiska och svenska är stor skillnad mellan svenska/engelska, jag fattar det..

Jo mitt resonemang utgick just från att Svenskar överlag talar men framförallt förstår engelska bra då även dagens (iaf yngre) pensionärer har läst engelska redan i skolan. Har man då även bott i ett engelsktalande land i flera år så borde man på en någorlunda hygglig nivå kunna översätta i farten. Men vad vet jag, jag har aldrig bott någon annanstans än i Sverige och skulle definitivt inte känna mig komfortabel utan snarare som en byfåne om jag försöket mig på att direktöversätta framför kamera.
Citera
2021-05-06, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123....
Jag undrar jag om inte allt prat och uppvisande av guldtackor i sina videos gjorde att kronofogden gjorde tillslaget?
En segelbåt i den där kalibern behöver ingen myndighet ens ha vetskap om att man äger, och flashandet av guld och kontanter på sin samhällskritiska kanal har nog provocerat myndigheterna..

Jag såg videon där han meddelade att han i egenskap av röjdykare slog ner 4 av 5 rånare som attackerade honom samt att svaret han fick av polisen när han anmälde brottet var att de inte utreder så vanliga brott 😂
Det där var garanterat inget överfall utan säkert bara ett fylleslagsmål där han fick en smäll, eller att han ramlat och slagit sig på fyllan..

Hur bor han nu då, har han inte kvar pojkrummet han bor i på vintern? ....

hmm ..
Tänkte på båtplatsvärden som blev informerad i förväg av KF och fick knipa igen så inte HB skulle segla iväg och gömma sina guldtackor. Kanske en lätt berusad HB tog i kontakt med båtplatsvärden på kvällen/natten och tumult blev av i stridens hetta, båtplatsvärden sopade på en stark högersving mot HB som satt klockrent och HB lommade iväg som en skabbig räv, ner i bunkern och stressad för att snabbt hitta på en story om invandrarna som ville ha HB´s andriod mobil.

Vad tror ni om den hypotesen ..
Senast redigerad av SKIL 2021-05-06 kl. 15:37.
Citera
2021-05-06, 15:44
Medlem
123....s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
hmm ..
Tänkte på båtplatsvärden som blev informerad i förväg av KF och fick knipa igen så inte HB skulle segla iväg och gömma sina guldtackor. Kanske en lätt berusad HB tog i kontakt med båtplatsvärden på kvällen/natten och tumult blev av i stridens hetta, båtplatsvärden sopade på en stark högersving mot HB som satt klockrent och HB lommade iväg som en skabbig räv, ner i bunkern och stressad för att snabbt hitta på en story om invandrarna som ville ha HB´s andriod mobil.

Vad tror ni om den hypotesen ..

Jag tror du kan ha rätt här, oavsett hur det gått till så tror jag inte Håkan haft blåklockan om inte kronis gjort sitt tillslag..
Ilskan över det i kombination med alkohol bäddade för ett handgemäng av något slag med någon ..

Undrar jag hur det kommer att sluta för honom, att swisha pengar är det samma som att sätta honom djupare i skiten, det är ett som är säkert..
Den mannen har grava alkoholproblem som skulle behöva tas om hand om....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in