2021-05-06, 14:47
Medlem
Hegamons avatar
Jag har sett det går låna bilar och köra för Uber i Oslo. Ska jag göra det? Jag undrar om ni vet vad lönsamheten är?
Likaså finns Uber frakt/freight. Jag har körkort för lastbil och kanske bör jobba där i stället?

Kan ni säga vad ni anser. För jag vill ju inte jobba för 40 kr i timmen, vilket jag misstänker det kan bli.
Jag tänker fördelen är jag kan jobba när jag vill.
Senast redigerad av Hegamon 2021-05-06 kl. 15:39.
Citera
2021-05-06, 15:21
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag har sett det går låna bilar och köra för Uber i Oslo. Ska jag göra det? Jag undrar om ni vet vad lönsamheten är?
Likaså finns Uber frakt/freight. Jag har körkort för lastbil och kanske bör jobba där i stället?

Kan ni säga vad ni anser. För jag vill ju inte jobba för 40 kr i timmen, vilket jag misstänker det kan bli.

40 kr/h. kan det inte bli då det är en lag på en minumumlön
Citera
2021-05-06, 15:29
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
40 kr/h. kan det inte bli då det är en lag på en minumumlön

Jag försökte vara sarkastisk. Jag har läst mig till att lönerna i Über är varierande. Jag vill svara dig att jag har 244 på att köra lastbil i Oslo. Det (jobbet på Über) måste alltså kunna konkurrera eller åtminstone motivera mig göra den sysslan istället för att köra lastbil.

Jag har åkt Über i Chile, det har funkat väldigt bra. Lätt, billigt och chaufförerna har varit bättre än i många andra fall, dvs lite mera ordning. Likaså har bilarna inte varit vrak utan helt okej bilar, till skillnad från vissa taxibilar jag åkt i Chiles storstäder.

Nåja, denna gången är jag i Norge och jag undrar bara om jag ska göra saken. Alltså slå mig i kast med att köra Über. Jag får såklart undersöka saken själv och inte vara så tafatt. Jag har B och C-kort så där tänkt jag möjligheten finns att verka.
Senast redigerad av Hegamon 2021-05-06 kl. 16:02.
Citera
2021-05-06, 15:56
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag försökte vara sarkastisk. Jag har läst mig till att lönerna i Uber är varierande. Jag vill svara dig att jag har 244 på att köra lastbil i Oslo. Det (jobbet på Uber) måste alltså kunna konkurrera eller åtminstone motivera mig göra den sysslan istället för att köra lastbil.

Jag har åkt Uber i Chile, det har funkat väldigt bra. Lätt, billigt och chaufförerna har varit bättre än i många andra fall, dvs lite mera ordning. Likaså har bilarna inte varit vrak utan helt okej bilar, till skillnad från vissa taxibilar jag åkt i Chiles storstäder.

Nåja, denna gången är jag i Norge och jag undrar bara om jag ska göra saken. Alltså slå mig i kast med att köra Uber. Jag får såklart undersöka saken själv och inte vara så tafatt. Jag har B och C-kort så där tänkt jag möjligheten finns att verka.

Jag har åkt Uber i St. Petersburg och i Lissabon.
I Lissabon har de höga krav på förarna och på bilarna. Det hade de inte i St. Petersburg om vi säger så.
Men bara kör på. Lite extrainkomst är inte dumt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in