2021-05-06, 13:47
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Hennes vinklade rapportering ska även ifrågasatts av "mångåriga och erfarna journalister" på Ekot, medan det hyllades av andra. Wolf-Watz verkar inte minnas så mycket:

https://www.expressen.se/nyheter/kritik-vacktes-internt-mot-granskningarna/

Ekots Daniel Öhman tillhör de som tagit parti för Sanna Drysén och hennes salafistkampanj:

https://twitter.com/ohmandaniel/status/1207046510908760066

Här gör Öhman en podd tillsammans med Drysén ( har ej lyssnat ):

https://twitter.com/ohmandaniel/status/1193945949984436230

https://twitter.com/ohmandaniel/status/1206841174792818688

Vad hände i månadsskiftet som fick Daniel Öhman att sluta twittra? Har han fått munkavle av SR pga sitt samröre med Sanna?
Citera
2021-05-06, 14:00
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vad hände i månadsskiftet som fick Daniel Öhman att sluta twittra? Har han fått munkavle av SR pga sitt samröre med Sanna?

Fast det är ju bara en vecka sedan och verkar inte vara en ovanligt lång tid för honom att låta bli twittra.
Citera
2021-05-06, 14:00
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Sanna Dyrsén har alltså "spelat teater" och ljugit för en av sina bästa vänner, det handlar om hennes förhållande med islamisten. Hon verkar skicklig på att dikta ihop en berättelse och vilseleda sin omgivning.

Det här får man ha i åtanke när man värderar sanningshalten av Sanna Dyrséns påståenden, som att hennes "förhållande" med Raad al-Dusan startade först sommaren 2020.

Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
” Jag är förvånad. Du är nära vän med någon och ni ungmås, reser ihop och pratar med varandra flera gg i veckan. Ni har känt varandra i flera år. Så visar det sig att hon har samröre med någon som Säpo har listat som hot mot rikets säkerhet. Undanhållit info.”

https://twitter.com/JosephiAdele/status/1390189377763123201
Negar Josephi är en dramaqueen deluxe, så jag tar uppgifterna med en stor nypa salt. Både omfattningen av Josephis hjälp och stöd, det påstådda sveket och att Drysén skulle undanhållit information om sin relation
Citera
2021-05-06, 14:01
Medlem
smoerreboms avatar
Det är tydligt att de här Stockholmsjävlarna som är inblandade skulle behöva ett riktigt terrordåd i stan med ak47, machetes och spikbomber så att de fattar vad det är vi har att göra med. Den empatiska förmågan verkar inte sträcka sig utan bakgården och fredagsmyset med statstelevisionen. Det räcker inte att det sker i Frankrike eller Belgien för att det ska gå in.

På Aktuellt igår var det mer beskedlig utfrågning än på p1. Det måste vara uppenbart för de flesta att den här watz plan var att allmänheten inte skulle få veta något om det här.

Eftersom Granskningsnämnden är ett skämt måste arbetet med att krossa bolagen ske genom opinionen. Fram till valet är det viktigt att kritisera SVT så ofta som det bara går. Det ska vara ifrågasatta inslag hela tiden så det riktigt går ut till allmänheten att det är problem med dem varje dag.

Ju mer vi hetsar mot dem desto mer kommer de att gå i försvar göra bort sig. Jag hoppas att SD börjar driva detta mer aktivt
Citera
2021-05-06, 14:03
Bannlyst
Citat:
Föreslår att du läser ca 300 inlägg i den här tråden som avhandlar Raad al-Dusan och hans far Abo Raad, för att få en uppfattning om vad de är för individer:

https://www.flashback.org/sok/?so=weight&query=raad&t=2202762&sp=1

Jag kan inte utgå ifrån vad som står där, jag vill ha konkreta bevis på vad de har gjort.
Och vi har religionsfrihet i Sverige, och vissa svenskar varken förstår eller accepterar det. Och om man tänker på vad en del människor skriver tex här på Flashback, om vad för hemska saker de vill göra med muslimer, så är det inte så konstigt att vissa muslimer är arga.

Och min fråga kvarstår: Varför skulle de utvisas plötsligt i april 2019?
Det verkar som att det har skett med omtanke för Sanna, och inte alls pga att de var ett säkerhetshot.
Citera
2021-05-06, 14:05
Medlem
Mosbulles avatar
Citat:

Finns han fortfarande kvar i radion?

Skumt att han inte twittrar mer, var han också inblandad i denna skandal tro?
Citera
2021-05-06, 14:06
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Fast det är ju bara en vecka sedan och verkar inte vara en ovanligt lång tid för honom att låta bli twittra.

Förstår. Tittade bara lite snabbt och fick uppfattningen att han twittrat ganska frekvent fram till 29 april.
Citera
2021-05-06, 14:08
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosbulle
Finns han fortfarande kvar i radion?

Skumt att han inte twittrar mer, var han också inblandad i denna skandal tro?

Som jag förstår det har han poddat med huvudpersonen.
Men kan ha missförstått.
Citera
2021-05-06, 14:09
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Jag kan inte utgå ifrån vad som står där, jag vill ha konkreta bevis på vad de har gjort.
Och vi har religionsfrihet i Sverige, och vissa svenskar varken förstår eller accepterar det. Och om man tänker på vad en del människor skriver tex här på Flashback, om vad för hemska saker de vill göra med muslimer, så är det inte så konstigt att vissa muslimer är arga.

Och min fråga kvarstår: Varför skulle de utvisas plötsligt i april 2019?
Det verkar som att det har skett med omtanke för Sanna, och inte alls pga att de var ett säkerhetshot.
Det kanske finns "konkreta bevis" i den tråden.
Citera
2021-05-06, 14:13
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faordig
Underbar underhållning. Riksradion snart borta och fram komma lokala stationer i var mans öra. SR har så många fantastiska röster i olika (verbalt, vertikalt och fekalt) lägen. Man nästan drunknar i skiten...

Men så plötsligt dyker det upp en pärla/aptitretare (fram med popcornen som sas innan) i form av en försvarare (Xilip Xred (F)rån Xalkenberg i ring så sjunger vi ut tillsammans.

Det är 24:50 in i programmet som talet till Lyssnarna (Nationen) kommer. Fantastisk försvarstal om det inte vore för ett brustopp 25:03 och en pratväxling 26:28 som gör dagen.

Ring P1 heter programmet, någon annan som lyssnat idag och avslöjat skådespelet på Sveriges radio?

Ja det var verkligen patetiskt. Trodde det var ett skämt först.
Citera
2021-05-06, 14:14
Medlem
gofigurs avatar
Citat:

Man skulle vänta sig en tweet när bomben briserat...

Tänk om Sanna fört också Daniel bakom ljuset, likt Negar Josephi.
Daniel Öhman sambor med en kvinna av judisk släkt. Amanda.

Inte så konstigt att Sanna mörkar för sina projudiska vänner att hon är ihop med en islamist.
Citera
2021-05-06, 14:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det kanske finns "konkreta bevis" i den tråden.

Om det är skrivet av människor som hatar muslimer, är det då pålitligt?
Jag har svårt att se hur det kan vara det, samtidigt som Sannas reportage om Raad är "värdelösa" pga att hon älskar honom, eller iallafall har sex med honom.

Men visa gärna något konkret bevis på vad han har gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in