2021-05-06, 14:01
Medlem
Hittar inget bra. Jag vill se när de sätter stavar på tjuren.
Citera
2021-05-06, 14:14
Bannlyst
För nästan exakt 20 år sedan besökte jag den gamla tjurfäktningsarenan i Ronda i Andalusien. Spanien är landet du ska besöka om du vill se tjurfäktning. I Portugal dödas inte tjurarna. Har också läst Hemingways böcker som skildrar tjurfäktning.

En sport som jag sett på riktigt är tuppfäktning. Har du tittat på det någon gång?
Senast redigerad av rammakaren 2021-05-06 kl. 14:17.
Citera
2021-05-06, 14:33
Medlem
I Spanien utövade de ivf det för drygt 35 år sedan. Såg det själv så vet med säkerhet att det skedde. Några stavar vet jag inte om de använde, vad är en stav i sammanhanget? Men svärd, kniv och någon typ av pil.

Ganska grymt men nog inte värre än vad djur i skogen får uppleva i sin naturliga miljö och fienden.
Citera
2021-05-06, 15:30
Medlem
RickySpanishs avatar
Har du hört talas om google?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Bullfighting
Citera
2021-05-06, 15:34
Bannlyst
Tjurfäktning är en vacker sport, men frågan är om inte varianten rejoneo är den mest störst finess. Helst ska det föregås av tjurrusning. Då är det komplett.
Citera
2021-05-06, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
För nästan exakt 20 år sedan besökte jag den gamla tjurfäktningsarenan i Ronda i Andalusien. Spanien är landet du ska besöka om du vill se tjurfäktning. I Portugal dödas inte tjurarna. Har också läst Hemingways böcker som skildrar tjurfäktning.

En sport som jag sett på riktigt är tuppfäktning. Har du tittat på det någon gång?

Jag är också interesserad av tuppfäktning. Nej jag har inte tittat på det heller.

Citat:
Ursprungligen postat av RickySpanish
Har du hört talas om google?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Bullfighting

Nej jag använder Yandex. Men jag letar efter klipp online. YouTube verkar inte tillhandahålla några bra klipp.
Citera
2021-05-06, 18:45
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Hoppas ni återföds som tjurfäktningstjurar era ondsinta avskräden. Ni vet väl om att deras stämband skärs av innan så de inte kan skrika.
Citera
2021-05-06, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiajadetarjag
Hoppas ni återföds som tjurfäktningstjurar era ondsinta avskräden. Ni vet väl om att deras stämband skärs av innan så de inte kan skrika.

Säger snubben som röstar på 7-klövern. Det är bättre med människor som blir förnedringsrånade och sönderslagna. Inte minst halalslaktandet och alla annan djurtortyr ni vänstermänniskor sysslar med.
Citera
2021-05-06, 19:39
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2PistolerIMinBil
Säger snubben som röstar på 7-klövern. Det är bättre med människor som blir förnedringsrånade och sönderslagna. Inte minst halalslaktandet och alla annan djurtortyr ni vänstermänniskor sysslar med.

Jag röstar inte alls på 7 klövern. Muslimer borde bo i muslimska länder. Jag är också emot alla sorters brott samt tycker att vi borde ha extremt mycket högre straffskala än dagens skämtstraff.
Jag är definitivt ingen vänster eller mp mupp.
Människor som vill se andra lida är onda, ni ska få känna på vad karma betyder.
Senast redigerad av Sofiajadetarjag 2021-05-06 kl. 20:02.
Citera
2021-05-06, 19:46
Medlem
SexSexSexs avatar
bodde i spanien ett tag och tycker att tjurfäktninbg är en helt enastående faschinerande sport

fattar inte alls varför folk blir så jävla skogstokiga över dess existens

det finns ju så otroligt mycket oändligt mycket värre vidrigheter som pågår i världen som ingen bryr sej om att försöka förhindra

och jag tycker mej se en röd tråd i att de som hatar sånt som tjurfäktning bryr sej ännu mindre om sådana saker än snittet

det är mycket konstigt

Tjurfäktningsarenor är ett av få ställen där man får möta den sanna råa icke ursäktande mördande maskulina inre kärnan av oss män och det är väldigt nyttigt för alla män att se sånt några gånger i livet! - ta med din tonåriga son till en sån föreställing! det mår han väldigt bra av!

On topic
har inte sett tjurfäktning i ronda men besökt arenan,den är väldigt vacker!

Den bästa tjurfäktningen får du se i Madrid där är tjurarna enorma och otroligt välgödda vackra djur
och publiken enormt stor

har sett events i Seville och i Malaga också, men tjurarna och tjurfäktarna på mindre orter kan verkligen skifta i kvalitet, en del tjurar liknar mer halvvuxna kalvar lol

Hemmingways bok o, tjurfäktning (böcker?) är ett måste att läsa om man vill kunna uppskatta skicklighetsgraden och faran sporten innebär i rätt grad

När du besöker en arena Hyr Alltid den dyra sittkudden ta med minst en liter vatten och betala extra för att slippa sitta i solen hela eftermiddagen om det är under de varmaste månaderna
Senast redigerad av SexSexSex 2021-05-06 kl. 19:49.
Citera
2021-05-06, 19:55
Medlem
KreugerGulds avatar
Här finns det enhel del! Tjurfäktning! Om du nu vill se en massa död och olyckor i tjurfäktning! https://theync.com/search/Bull-/page1.html
Citera
2021-05-06, 20:03
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexSexSex
bodde i spanien ett tag och tycker att tjurfäktninbg är en helt enastående faschinerande sport

fattar inte alls varför folk blir så jävla skogstokiga över dess existens

det finns ju så otroligt mycket oändligt mycket värre vidrigheter som pågår i världen som ingen bryr sej om att försöka förhindra

och jag tycker mej se en röd tråd i att de som hatar sånt som tjurfäktning bryr sej ännu mindre om sådana saker än snittet

det är mycket konstigt

Tjurfäktningsarenor är ett av få ställen där man får möta den sanna råa icke ursäktande mördande maskulina inre kärnan av oss män och det är väldigt nyttigt för alla män att se sånt några gånger i livet! - ta med din tonåriga son till en sån föreställing! det mår han väldigt bra av!

On topic
har inte sett tjurfäktning i ronda men besökt arenan,den är väldigt vacker!

Den bästa tjurfäktningen får du se i Madrid där är tjurarna enorma och otroligt välgödda vackra djur
och publiken enormt stor

har sett events i Seville och i Malaga också, men tjurarna och tjurfäktarna på mindre orter kan verkligen skifta i kvalitet, en del tjurar liknar mer halvvuxna kalvar lol

Hemmingways bok o, tjurfäktning (böcker?) är ett måste att läsa om man vill kunna uppskatta skicklighetsgraden och faran sporten innebär i rätt grad

När du besöker en arena Hyr Alltid den dyra sittkudden ta med minst en liter vatten och betala extra för att slippa sitta i solen hela eftermiddagen om det är under de varmaste månaderna

Fy fan jag spyr, så du ska sitta på den tjockaste plyschkudden medans du njuter av att se ett oskyldigt djur bli plågat. Du är lika ond som helvetets demoner. Gud vet och ser allt.
Senast redigerad av Sofiajadetarjag 2021-05-06 kl. 20:10.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in