2021-05-06, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleballe23
Var ser du detta? På alla odds har Nardos 6.00 tillsammans med jutidh och simon har 2.75 och Tanja 2.50

Vilka alla odds? Det är väl ändå väldigt få bolag som erbjuder spel på BB?
2021-05-06, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colliflower
Jag vill ju helst att Pedram ska åka ut men också Madde. Gillar verkligen henne men man kan se hur dåligt hon mår där inne. Hon blir tystare och tystare och har sitt fejkade smile på mer och mer.

Jag förstår att man kan vara olyckligt kär osv men hon är ändå en vuxen kvinna och hur hon hanterar allt det här är bara konstigt i mina ögon. Jag är i samma ålder som Madde och tänkte att kvinnor i vår ålder kunde hantera obesvarad kärlek lite vuxnare och lite bättre men jag hade fel 😂

Jag tror att Madde har fattat och att det är därför hon är ledsen, dock tror jag att det är svårt att hantera allt detta inlåst i ett hus. Utanför huset kan man stänga av, inte ha kontakt, sysselsätta sig med annat. Där inne ses dom 24 timmar om dygnet. När Adrian dessutom söker henne så fort hon backar tror jag det blir ännu svårare. Adrian kan åka hem, så kan Madde blomma ut som under storebror/lillebror-veckan.
2021-05-06, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Räddar peddi ifall det blir, peddi,ad,Madde!

Pedram har för stort ego. Räddar Madde då.
2021-05-06, 12:59
Medlem
Mouchinos avatar
Om Madde sitter mot AD så hoppas jag att tittarna ger henne en chans för jag tycker i ärlighetens namn att hon ger 100% mer av sig själv än AD gör. Hon är isolerad i huset med en snubbe som hon dessutom har känslor för och som beter sig som ett riktigt ego, åker han ut så tror jag att Madde skulle känna sig friare. AD kommer vi inte få se några förändringar hos och det vet vi.

Tänkte förut att det vore bättre om hon fick åka hem men jag upplever Madde som en oerhört varm och omtänksam människa med mycket medkänsla om andra och hon fyller sin roll på ett genuint sätt.

Att hon sen går och faller för den torraste och mest självcentrerade personen i huset är inget hon ska dömas för, han har varit rätt duktig på att utnyttja hennes känslor. Madde ska vara kvar och så tar vi bort skygglapparna (AD) från hennes ögon så kommer det bli mycket bättre!
2021-05-06, 13:00
Medlem
Hydraulslangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guti
Denna produktion alltså. Jag skulle vilja höra hur det pratas i korridorerna och hur det planeras.

Hur är det ens möjligt att Emelie och Adrian får en fördel för att de satt osäkert förra veckofinalen? Det hade varit mest fair och satt igång en omröstning på alla deltagare som är kvar isåfall. Även om förmodligen Nardos eller Emelie hade vunnit omröstningen ändå. Men Varför denna fördel? Hade kunnat varit annorlunda om deltagarna själva viste att det skulle kunna vara en fördel att vara kvar denna vecka vid förra nomineringstillfället?

Fördelar och immunitet så nära finalen dessutom? Det är väl nu ”dreten” innan finalen ska ut, så mest fair hade varit om alla var nominerade.

Hur är det ens möjligt att Adrian och Emelie blir blockade från att tävla, men får ändå tävla? När det går att ha tävlingen utan de blockade personerna? Och varför inte ha en individuell tävling om produktionens envisas med att ha tävling?

Jag förstår att tittarsiffrorna är dåliga nu. Produktionen suger, konceptet är dött och sociala medier förstör ännu mer.

Citat:
Ursprungligen postat av cinnamonbon
Jag som varit en aning skeptisk när det spekulerats kring riggande och liknande är inte längre lika säker på att det inte skulle kunna vara så, faktiskt. Vore det inte för att det faktiskt är personer, kunder, som BETALAR för att ta del av allt och kunna påverka utfallet så hade det enbart varit skrattretande.

Ugh. Ser fram emot finalen så man kan släppa hela spektaklet någon himla gång.

Citat:
Ursprungligen postat av Guti
Samma här. Har aldrig suttit och skrikit ut att bb är riggat tidigare. Men ju mer tiden går, mer tendenser ser man. Konceptet förstörs ännu mer och trovärdigheten minskar otroligt mycket.

Jag hoppas att en annan kanal kan göra en säsong, mest för att jag lever i en utopi där jag tror att bb kan bli som förr. Men jag är nog för naiv för det.
Enda räddningen för det här förut så underhållande konceptet, skulle vara om fyran inte förnyade rättigheterna och lät till exempel Tv5 eller Tv3 ta över.

Begriper inte varför Kanal 4 skulle envisas att köra ett år till efter 2020, dom har ju inget som helst engagemang, idéer, budget eller ens en kompetent personal till programmet och castingen är ju numera fullständigt horribelt genomusel!?
Dom kör ju inte ens skiten på fyran, utan har gömt bort det hela på sjuan!

Man tycker att dom som har rättigheterna till BB borde ha vissa förhållningsregler att följa, och missköter man det borde ju produktionsbolaget vara tvungen att betala böter till Endemol? Eller bli fråntagen rättigheterna helt enkelt?

Är kanske inte självklart i dessa tider att det skulle bli lika bra som förut om nån annan kanal tog över, men en sak är då säker, sämre än det här kan det ju definitivt inte bli!

Och som sagt, sociala medier är ju också en annan orsak till att detta inte längre fungerar. Borde ju bara vara dom som betalar för liven som har "rösträtt"! Och givetvis förbjudet för varje jävla influensa att ens yttra sig om nånting som har med programmet att göra.
2021-05-06, 13:03
Medlem
Raskaoverisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detarvaldags
Jag tror att Madde har fattat och att det är därför hon är ledsen, dock tror jag att det är svårt att hantera allt detta inlåst i ett hus. Utanför huset kan man stänga av, inte ha kontakt, sysselsätta sig med annat. Där inne ses dom 24 timmar om dygnet. När Adrian dessutom söker henne så fort hon backar tror jag det blir ännu svårare. Adrian kan åka hem, så kan Madde blomma ut som under storebror/lillebror-veckan.
Jag röstar alla dar i veckan på att Madde skall få stanna än fjäsk paret AD Peddo
Angående Madde så hade AD kunnat avsluta detta för länge sedan med att tala om för henne Jag vill ha dig som vän men inte mer.Det har vi alla sett och kommer aldrig bli något annat emellan dem
Men han spelar ett spel i huset att vara den gode
Allt handlar för honom att skapa så många allierade i huset så man inte blir nominerad
Med Emelie är det tvärtom hon springer inte runt i huset och skaffar sig Fake vänner.
2021-05-06, 13:05
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detarvaldags

Visst är det så och som jag skrev nyss att Madde ska inte straffas för att hon fått känslor för AD och hon ska vara kvar, finns inga andra alternativ. Vad som är kvar av grabbarna grus kan sitta tillsammans i annexet på Måndag!!
2021-05-06, 13:05
Medlem
ZEST är bäst
2021-05-06, 13:06
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TysonTy
Pedram har för stort ego. Räddar Madde då.

Jag räddar Madde 100%
2021-05-06, 13:08
Medlem
Lägg ner skiten! Inget är ärligt i detta, kunde lika bra gett favoriten miljonen innan skitet började.
2021-05-06, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Jag räddar Madde 100%

Din kommentar om Madde är klockren, resonerar precis likadant. Är själv brud i samma ålder som Madde och kan ärligt säga att man fallit för ett par grodor även i den här åldern. Det som gör att man kan skita i dom på utsidan är att man har tillgång till en helt annan värld så man kan glömma snubben. Dessutom tycker jag att det endast är när hon är riktigt packad som hon är dum i huvudet och faller tillbaka.
Utöver det är skillnaden att Madde är en genuin person som i handlingar visar att hon bryr sig om de andra. Att som Adrian inte lägga manken till vid hushållssysslor och försöka smita undan hela tiden visar bara det att man inte bryr sig om gruppen. Det är verkligen en grund för att det ska funka i en grupp socialt, att alla i någon mån lägger ner energi på att det ska funka. Är så trött på att han hela tiden kommer undan det ansvaret.
2021-05-06, 13:16
Avslutad
Hoppsan! Emelies instapost på BB om att hon sitter säkert, har fler likes än Nardos instapost när hon blev det. Undra vad Nardosmaffian tycker om det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in