Citat:
Ursprungligen postat av
Guti
Denna produktion alltså. Jag skulle vilja höra hur det pratas i korridorerna och hur det planeras.
Hur är det ens möjligt att Emelie och Adrian får en fördel för att de satt osäkert förra veckofinalen? Det hade varit mest fair och satt igång en omröstning på alla deltagare som är kvar isåfall. Även om förmodligen Nardos eller Emelie hade vunnit omröstningen ändå. Men Varför denna fördel? Hade kunnat varit annorlunda om deltagarna själva viste att det skulle kunna vara en fördel att vara kvar denna vecka vid förra nomineringstillfället?
Fördelar och immunitet så nära finalen dessutom? Det är väl nu ”dreten” innan finalen ska ut, så mest fair hade varit om alla var nominerade.
Hur är det ens möjligt att Adrian och Emelie blir blockade från att tävla, men får ändå tävla? När det går att ha tävlingen utan de blockade personerna? Och varför inte ha en individuell tävling om produktionens envisas med att ha tävling?
Jag förstår att tittarsiffrorna är dåliga nu. Produktionen suger, konceptet är dött och sociala medier förstör ännu mer.
Citat:
Ursprungligen postat av
cinnamonbon
Jag som varit en aning skeptisk när det spekulerats kring riggande och liknande är inte längre lika säker på att det inte skulle kunna vara så, faktiskt. Vore det inte för att det faktiskt är personer, kunder, som BETALAR för att ta del av allt och kunna påverka utfallet så hade det enbart varit skrattretande.
Ugh. Ser fram emot finalen så man kan släppa hela spektaklet någon himla gång.
Citat:
Ursprungligen postat av
Guti
Samma här. Har aldrig suttit och skrikit ut att bb är riggat tidigare. Men ju mer tiden går, mer tendenser ser man. Konceptet förstörs ännu mer och trovärdigheten minskar otroligt mycket.
Jag hoppas att en annan kanal kan göra en säsong, mest för att jag lever i en utopi där jag tror att bb kan bli som förr. Men jag är nog för naiv för det.
Enda räddningen för det här förut så underhållande konceptet, skulle vara om fyran inte förnyade rättigheterna och lät till exempel Tv5 eller Tv3 ta över.
Begriper inte varför Kanal 4 skulle envisas att köra ett år till efter 2020, dom har ju inget som helst engagemang, idéer, budget eller ens en kompetent personal till programmet och castingen är ju numera fullständigt horribelt genomusel!?
Dom kör ju inte ens skiten på fyran, utan har gömt bort det hela på sjuan!
Man tycker att dom som har rättigheterna till BB borde ha vissa förhållningsregler att följa, och missköter man det borde ju produktionsbolaget vara tvungen att betala böter till Endemol? Eller bli fråntagen rättigheterna helt enkelt?
Är kanske inte självklart i dessa tider att det skulle bli lika bra som förut om nån annan kanal tog över, men en sak är då säker, sämre än det här kan det ju definitivt inte bli!
Och som sagt, sociala medier är ju också en annan orsak till att detta inte längre fungerar. Borde ju bara vara dom som betalar för liven som har "rösträtt"! Och givetvis förbjudet för varje jävla influensa att ens yttra sig om nånting som har med programmet att göra.