Citat:
Ursprungligen postat av
TonyDRarSiffrorUrA
Så, om vi bara inte gör reklam för covid så har vi gjort det som krävs?
Jag håller till viss del med om att man inte kan jämföra rakt av på det viset, men det ligger något i det.
Varför är ett liv förlorat till alkoholen mindre viktigt än ett dödsfall i covid?
Man skulle kunna förhindra väldigt många dödsfall i samhället bara genom att stänga ner ett antal verksamheter för gott. Varför gör man inte det då? Och varför är dödsfallen i covid så annorlunda?
Ja varför är det så. Varför är ett liv förlorat till alkoholen mindre viktigt än ett dödsfall i covid?
Men varför frågar du mig det? Jag har aldrig utryckt att så skulle vara fallet. Det var ju Kvastfeningen som kom med det påståendet. Har aldrig hört någon annan utrycka det, i all fall inge som menar att de tycker så själva. Däremot att smutskasta sina meningsmotståndare genom att tolka deras innersta tankar, verkar ju vara en nästan sjuklig förkärlek hos vissa.
När det gäller covid, tror jag att du har fel. Det handlar inte om dödsfallen. Om så mycket som 1% avlider skulle kanske det vara ok. Problemet är ju att sjukvården inte kan hantera den stora mängd som blir sjuka. Det går inte, gör man inget åt det så kollapsar sjukvården och det passar sig inte i ett samhälle som vårt.
Tror du inte att det handlar om sjukvården och inte dödsfallen? Lika så tycker inte du att folk ska äga rätten att ge sina åsikter själva?
Edit: Det är klart det passar sig inte heller att låta folk dö hur som helst heller. Covid är ju 3 vanligaste dödsorsaken i Sverige förra året, det är klart det ser inte bra ut om man inte gör något åt det heller.