2021-05-06, 10:55
Medlem
Mr.Swedens avatar
Det ska bli stor underhållning att lyssna på SRs podd Det politiska spelet i eftermiddag.

Där tävlar Tomas Ramberg, Fredrik Furtenbach och Monica Saarinen om positionen som Socialdemokraternas kommande kampanjledare. Saarinen missförstår det mesta och ber passivt aggressivt om ursäkt, Furtenbach tittar i sin allt dimmigare spåkula och professorn själv, Ramberg - är numera helt oblyg med sin vänsterkativism.

Som sagt - Det politiska spelet kl 16.00. Popcorn till alla.
Citera
2021-05-06, 10:56
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutaDeMadre
"Doku har vidtagit åtgärder för att kontrollera om uppgifterna att Raad Al-Duhan bor hos journalisten stämmer, och kan bekräfta att de bodde i journalistens lägenhet så sent som i slutet av förra veckan. Det gjorde också Raad Al-Duhans minderåriga barn."

Hur har dessa åtgärder sett ut? Är det styrkt att den muslimska terroristen bor/bott tillsammans med Sanna?

De kan tex ha frågat Soran Ismael eller någon annan granne om Raad the Rad bor där.
Citera
2021-05-06, 10:56
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Mamman Melin är insyltad i högsta grad:

"Mamman, som enligt uppgifter på nätet varit anställd vid polismyndigheten, uppträder numera dessutom som ombud för Raad Al-Duhan i en rättegång där han överklagat ett beslut om bidrag enligt socialtjänstlagen. Mamman har också lämnat in en anmälan till Justitieombudsmannen efter att hon blivit missnöjd med Säkerhetspolisens svar på en fråga om anmälningsplikt för utvisningshotade under tider med Coronaviruset.

Är hon jurist ?
Citera
2021-05-06, 10:57
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Är hon jurist ?

Jurist kan vem som helst utan utbildning kalla sig.
Citera
2021-05-06, 10:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonyTlair
Varför är det märkligt?
Att PK-hjonen bor i samma områden är nog inte oväntat.
Citera
2021-05-06, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Det ska bli stor underhållning att lyssna på SRs podd Det politiska spelet i eftermiddag.

Där tävlar Tomas Ramberg, Fredrik Furtenbach och Monica Saarinen om positionen som Socialdemokraternas kommande kampanjledare. Saarinen missförstår det mesta och ber passivt aggressivt om ursäkt, Furtenbach tittar i sin allt dimmigare spåkula och professorn själv, Ramberg - är numera helt oblyg med sin vänsterkativism.

Som sagt - Det politiska spelet kl 16.00. Popcorn till alla.

Sanna var med i podden flera gånger. Senast i november 2019

https://sverigesradio.se/avsnitt/1388180

Tippar på att de kommer att undvika ämnet. Sedan handlar väl podden iofs mest om partipolitik.
Senast redigerad av Grunkz 2021-05-06 kl. 11:39.
Citera
2021-05-06, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Att PK-hjonen bor i samma områden är nog inte oväntat.

Ja, eller hur.
Citera
2021-05-06, 11:48
Medlem
Nej nu är jag så jävla trött på att läsa o höra alla jävla lögner o locket på skit från dom som styr det här landet, allt från regeringen o ner i våra medier... det har gått för långt. Vi smarta män i bra ålder svensksr måste göra en ordentlig o rejäl kraftsamling ihop en gång nu så länge det krävs för att i alla fall försöka rädda vårt underbara land som jag vet att vi har! Rensa ut helt bort med alla lögnare o pantade muslimälskare och ut med alla som inte har rätt att få vara här i Sverige leva med oss...
Citera
2021-05-06, 11:56
Medlem
Ansvarige Wolf-Watz på Ekot blir alltmer trängd (Expressen idag). Det framgår att flera "mångåriga" medarbetare på Ekot motsatte sig publicering av Dryséns reportage om den klassade terroristen innan det gick ut i etern. Men det möttes också av "hyllningar" av andra medarbetare före och efter det sändes. Det är inte svårt att inse dessa medarbetares politiska hemvist och ålder.

finns fog för att ifrågasätta SR:s trovärdighet.

Den ansvarige Wolf-Watz sa igår att programmet inte kommer att av-publiceras och hade en ordakrobatik till försvar för det.
Men i dagens backande från Wolf-Watz kan det senast om två dar höras att ex-reporterns hyllade program i P1 har plockats bort från play?

Får han avgå? Nej lika lite som utbildningsminister Ekström eller hennes GD på Skolverket.
Sverige har kommit därhän, äntligen för makten, att maktpersoner bara i undantagsfall avsätts efter uppvisad samhällsfarlig inkompetens. Eller går de till annan makt inom Rörelsen som Eliasson eller är tillbaka i cyniskt förakt mot folket som Ygeman genom Löfvens beslut.

Aldrig att Benkö sparkar sin underlydande chef. Då skulle hon bryta ett maktmönster. Absolut förbjudet numera av Staten.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2021-05-06 kl. 12:12.
Citera
2021-05-06, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Journalisten Negar Adele Josephi, som tidigare själv jobbar på Ekots nyhetsredaktion och senast på Bulletin, skriver nu på morgonen på Twitter:

https://twitter.com/JosephiAdele/status/1390189377763123201

Sanna Dyrsén har alltså "spelat teater" och ljugit för en av sina bästa vänner, det handlar om hennes förhållande med islamisten. Hon verkar skicklig på att dikta ihop en berättelse och vilseleda sin omgivning.

Det här får man ha i åtanke när man värderar sanningshalten av Sanna Dyrséns påståenden, som att hennes "förhållande" med Raad al-Dusan startade först sommaren 2020.
Citera
2021-05-06, 12:21
Moderator
-Info-s avatar
En intressant diskussion mellan Magnus Ranstorp och Sanna Drysén från år 2019 på Twitter:

Citat:
Magnus Ranstorp:
Bra man sakligt diskuterar LSU & dess olika baksidor. Men värdet av snyfthistorier av de av @SAPOsverige angivna säkerhetshot som ”tjetjenen” igår & Abu Raad idag stärker inte känslan av opartiskhet @sdrysen - på vilket sätt bidrar deras historier vi kommer närmare ”sanningen”?

Magnus Ranstorp:
Låt mig förtydliga vad jag menar med ”snyfthistorier”. Själva framställning av LSU:s baksidor är saklig. Har ingen invändning mot den. Däremot är personporträtt vinklat och framställer en bild att det nog inte finns tillräcklig grund för SÄPO:s bedömning.

Sanna Drysén:
Det framstår väl inte som att det inte finns grund Säpos bedömning? Jag redogör ju för att människan dömts för grovt vapenbrott och åtalats för terroristbrott. Det ska då ställas mot hans allmänt hållna ”Säpo har fel om mig” och ”jag är inte farlig”, jag kan ju berätta att de lyssnare som hört av sig till mig på intet sätt uppfattat honom som mer trovärdig än Säpo. Men sen handlar inte reportaget om huruvida han eller Säpo har rätt, utan är en skildring av vad som händer med de här personerna, eftersom de ju sällan går att utvisa. Relevant att belysa.

Det är ju mer situationen/fenomenet som problematiseras - vad ska vi göra med de här människorna som år efter år inte går att utvisa? Jag förstår faktiskt inte hur du kan uppfatta det som vinklat.

Magnus Ranstorp:
Du ställde aldrig någon fråga till tjetjenen om hans glasklara IS-sympatier? Och att avlyssning visade sonen gått med i IS. Istället får han obehindrat hävda hans oskuld och att @SAPOsverige har fel.

Sanna Drysén:
I korthet: Han förnekar sådana sympatier och menar att symbolen är en symbol för islam som har med profeten att göra, och att den annekterats av bla IS. Men i Säpos ansökan om att förlänga anmälningsplikten nämns åtalet och misstankarna, och beskrivs ungefär som jag gör i mitt reportage. Däremot tar Säpo inte upp de omständigheter som du nämner här. Säpo tar även upp vapenbrott-domen, även den redogör jag för. Dvs jag utgår från de omständigheter som Säpo och TR själva bedömt som relevant för bedömningen i ärendet.

Magnus Ranstorp:
2015 som är aktuellt år var typsnitt och layout av profetens sigill synonymt med IS. Dessutom finns avlyssning där han lovprisar att sonen anslutit sig till IS.

Sanna Drysén:
Som sagt. Redogör, på liknande sätt som Säpo själv gör i ansökan, för åtalet och domen.

I samma diskussion:

Citat:
Anonym:
Herregud hur kan journalister vara så inkompetenta? Är du seriös? Varför romantisera människor när du tydligt inte har kompetens för att skriva om Mellanöstern ämnen?

Sanna Drysén:
Och med romantisera menar du att redogöra för att någon stridit, brutit sig ut ur förvar, påträffats med tunga vapen och sprängmedel, dömts för grovt vapenbrott, åtalats (men friats) för terroristbrottslighet, men även låta personen komma till tals.

Källa: https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:OHRxYLSoolsJ:https://twitter.com/sdrysen/status/1207192525913645056+&cd=4&hl=sv&ct=clnk&gl=se

Redan år 2019 var hennes opartiskhet ifrågasatt.
Citera
2021-05-06, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jurist kan vem som helst utan utbildning kalla sig.
Har du lyssnat på Off Limits?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in