Citat:
Ursprungligen postat av
LH07
men hvorfor vil th ha styremøte rett før han skal ta livet av kona.
Det vet jeg ikke. Men det jeg vet, er at hvis flere hendelser sammenfaller i tid, betyr ikke nødvendigvis det at hendelsene har sammenheng med hverandre.
Mye av det som blir ansett som mistenkelig, kan være tilfeldigheter, eller det kan være logiske forklaringer. Menneskehjernen fungerer slik at vi ser etter mønstre. Noen ganger jukser vi litt for å se hele mønstret. Vi legger til "brikker", kanskje ubevisst, for å få det bildet vi ønsker å se. Dette er gamle, kjente "fenomener".
Har man bestemt seg for at TH er skyldig, leter man etter ting som er "mistenkelig", noe som vil styrke ens egen mistanke. Man utelukker ting som kan svekke mistanken. dette er dypt menneskelig, og de fleste av oss går i denne fellen.
Jeg sier der for ikke at TH er uskyldig, men ut fra det vi så langt, tror jeg han kan være uskyldig.
Når jeg nå ser ser at Bolony har en troverdig hypotese, sier jeg ikke at x eller y er skyldige, men at de kan være det.
Hypotesen er langt mer troverdig, enn mye annet som har blitt presentert. Da bør man vurdere denne hypotesen. Kan det virkelig være slik at TH er uskyldig? Eller man kan, refleksmessig, avvise alle hypoteser som ikke har TH som gjerningsmann. Hypoteser som i stor grad består av rykter og udokumenterte påstander. Vi så alle hvordan det endte med politiets påstander om at TH hadde slettet samtaler fra mobiltelefonen. Ok, da setter vi strek over den ene "mistenkelige" hendelsen Hvor mange av de andre mistenkelige hendelsene, kan lide samme skjebne?
Jeg er redd korthuset faller.