2021-05-06, 08:48
  #4753
Medlem
ola-hammastroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tombo88
Robinson handlar mer om att härda ut med lite mat osv än att faktiskt vara en överlevare. Men med mat i magen skaffar man sig även stora fördelar i andra moment i tävlingen (immunitetstävling etc). Därför är det inte ok. Med din logik är det ok att dopa sig så länge man inte åker fast. Det håller jag inte med om.

Citat:
Ursprungligen postat av ola-hammastrom
Ja du har ju tolkat mig helt rätt. Jag menar självklart att saker är moraliskt rätt så länge man inte åker fast för det.
Först tänkte jag har folk arberges?, eller är dom bara jävligt blåsta men jag tror jag börjar fatta lite hur vissa här fungerar, och vad det här går ut på (för vissa). Allt handlar om att peka ut fel och misstag och medvetet förstora dom med gånger en miljon, så att man kan sparka på dom här människorna och bränna dom på bål, för att kunna gå och lägga sig sen och känna sig som en lite bättre människa än sånadär jävla elaka feminist häxa eller äckliga jävla fuskare. "för nån jävla elak jävla fuskare är åtminstone inte man själv" (trots att man har brännmärken på fingrarna från kvällens bränning) , "det är såna som gör att mitt bidrag från försäkringskassan blir svårare att få vetdu" tänker man och somnar
__________________
Senast redigerad av ola-hammastrom 2021-05-06 kl. 09:34.
2021-05-06, 08:50
  #4754
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ola-hammastrom
När man väl sitter där med en mobil i handen så borde man ju få upp tanken att man kan göra en hitta sökning på nån man själv känner.. tycker man, dom är dessutom två som kunde tänkt på det plus sällskap av dom som låna ut bilen. att ingen där skulle tänkt på det är ganska långsökt.
Eller menar hon att dom fick låna en telefon och en bil utan att dom ens följde med? då är ju förfan historien ännu skummare.
Två blattar kommer ut ur skogen och påstår att dom är med i robinson och vill ha pengar, telefon och bilnycklarna, och dom ba "här varsågod"
Bilägaren plus polare hängde med i bilen. Elias och Per-Sophia tog väl en early start på sitt D-kändisskap och pladdrade säkert på om Robinson och njöt av uppmärksamheten, istället för att fokusera på planen.
2021-05-06, 08:54
  #4755
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Varför ska du bojkotta programmet? Det drabbar ju bara dig och ingen annan.

På grund av fusket i gränslandet och att majoriteten av de som är kvar hör mer hemma i Paradise hotel.
2021-05-06, 08:55
  #4756
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falconeye
Vilken soppa till fru också som inte säger nej om att Swish pengar

Säkert någon lättflörtad bimbo fru.
2021-05-06, 09:04
  #4757
Medlem
Undrar om Ludde tycker att det var värt sig att betee sig som ett svin på rikssänd tv för att eventuellt ha chansen att vinna några slantar. Var det värt att bli hatad av svenska folket för detta?
2021-05-06, 09:10
  #4758
Medlem
Helt rätt att Alex och Tova-Sophia blev diskade. Jag hade inget emot Alex men en fuskare förtjänar inte att vinna. Det är orättvist mot de andra och inte värdigt, därför var det bra att de båda fick lämna. Dock så tänker jag lite såhär, åt inte Wilma av godsakerna? För i sådana fall borde ju även hon bli diskad, även om hon inte var delaktig i införskaffandet av godsakerna.

Samtidigt som det faktiskt var rätt att Alex och Tova-Sophia blev diskade så tycker jag inte heller om golare, vilket är exakt vad Ludde är. Hade han golat om det hade varit Johanna/Annki och Tova-Sophia som fuskade? Jag tvivlar faktiskt. Det känns som att han gjorde det mest för att han har något emot Alex och ville få ut honom.
Ingen gillar en golare.

Nu hoppas jag bara att Ludde åker ut och får åka hem för gott. Helt ärligt så tycker jag varken att han eller Wilma förtjänar att komma in i Robinson. Ludde har inte varit något speciellt bra i tävlingar, han är kaxig, irriterande och lite elak. Wilma kom in mycket senare än de andra och har inte utmärkt sig något speciellt. Jag tycker inte att de som har kommit in så mycket senare än de andra förtjänar att vinna.

Vem finns det att hålla på nu? Ja, det är väl Dennis och Joanna. Jag hoppas verkligen att någon av de två tar hem detta. Värsta tänkbara vore om någon från gamla lag nord vann hela Robinson.

Jag vill ha en vinnare som är bra i tävlingar, är schysst mot andra samtidigt som man vågar säga ifrån och stå upp för sig själv och andra och att personen har varit där sedan start eller strax efter det, inte att man har kommit in först när typ halva delen av tävlingen redan har gått.

Snart blir det väl tävlingar där den/de som kommer sist åker ut direkt. Har en känsla av att Annki och Annica kommer att ryka omgående då. Annki och Annica är inte bra alls när det kommer till tävlingar och då förtjänar man inte att vinna Robinson, enligt mig. Har Annica presterat bra i en enda tävling? Jag tror fan inte det.

William är riktigt bra i tävlingar. De andra inser ju självklart att han är det absolut största hotet just nu. De måste göra allt i sin makt för att få ut honom så fort som möjligt - man vill inte stå mot honom i en final. Skulle inte bli så glad om William vann. Även om han är jätteduktig och rätt schysst så har han kommit in mycket senare än de andra så därför vill jag inte att han ska vinna. Hade han varit med från start eller strax därefter så hade jag kanske velat det.

Som sagt så hoppas jag på att antingen Dennis eller Joanna vinner Robinson. Min magkänsla har sagt mig rätt länge nu att det är Dennis som vinner, frågan är ju bara om han lyckas hålla sig kvar och inte blir utröstad innan finalen.

Få se om det blir en tävling eller en röstning där gamla deltagare röstar, som kommer att avgöra vem som vinner i år. Jag hoppas på en tävling och det har ju nästan alltid varit tävlingar också.
__________________
Senast redigerad av Karrankarran 2021-05-06 kl. 09:22.
2021-05-06, 09:14
  #4759
Medlem
motorolamicrotacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karrankarran
Helt rätt att Alex och Tova-Sophia blev diskade. Jag hade inget emot Alex men en fuskare förtjänar inte att vinna. Det är orättvist mot de andra och inte värdigt, därför var det bra att de båda fick lämna. Dock så tänker jag lite såhär, åt inte Wilma av godsakerna? För i sådana fall borde ju även hon bli diskad, även om hon inte var delaktig i införskaffandet av godsakerna.

Samtidigt som det faktiskt var rätt att Alex och Tova-Sophia blev diskade så tycker jag inte heller om golare, vilket är exakt vad Ludde är. Hade han golat om det hade varit Johanna/Annki och Tova-Sophia som fuskade? Jag tvivlar faktiskt. Det känns som att han gjorde det mest för att han har något emot Alex och ville få ut honom.
Ingen gillar en golare.

Nu hoppas jag bara att Ludde åker ut och får åka hem för gott. Helt ärligt så tycker jag varken att han eller Wilma förtjänar att komma in i Robinson. Ludde har inte varit något speciellt bra i tävlingar, han är kaxig, irriterande och lite elak. Wilma kom in mycket senare än de andra och har inte utmärkt sig något speciellt. Jag tycker inte att de som har kommit in så mycket senare än de andra förtjänar att vinna.

Vem finns det att hålla på nu? Ja, det är väl Dennis och Joanna. Jag hoppas verkligen att någon av de två tar hem detta. Värsta tänkbara vore om någon från gamla lag nord vann hela Robinson.

Jag vill ha en vinnare som är bra i tävlingar, är schysst mot andra samtidigt som man vågar säga ifrån och stå upp för sig själv och andra och att personen har varit där sedan start eller strax efter det, inte att man har kommit in först när typ halva delen av tävlingen redan har gått.

Snart blir det väl tävlingar där den/de som kommer sist åker ut direkt. Har en känsla av att Annki och Annica kommer att ryka omgående då. Annki och Annica är inte bra alls när det kommer till tävlingar och då förtjänar man inte att vinna Robinson, enligt mig. Har Annica presterat bra i en enda tävling? Jag tror fan inte det.

William är riktigt bra i tävlingar. De andra inser ju självklart att han är det absolut största hotet just nu. De måste göra allt i sin makt för att få ut honom så fort som möjligt - man vill inte stå mot honom i en final. Skulle inte bli så glad om William vann. Även om han är jätteduktig och rätt schysst så har han kommit in mycket senare än de andra så därför vill jag inte att han ska vinna. Hade han varit med från start eller strax därefter så hade jag kanske velat det.

Som sagt så hoppas jag på att antingen Dennis eller Joanna vinner Robinson. Min magkänsla har sagt till mig rätt länge nu att det är Dennis som vinner, frågan är ju bara om han lyckas hålla sig kvar och inte blir utröstad innan finalen.

Få se om det blir en tävling eller en röstning där gamla deltagare röstar, som kommer att avgöra vem som vinner i år. Jag hoppas på en tävling och det har ju nästan alltid varit tävlingar också.

Håller med! Har samma favoriter. Och hoppas verkligen att Ludde kommer in och åker ut direkt i örådet.
2021-05-06, 09:15
  #4760
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Reflektioner över dagens program.
2021-05-06, 09:16
  #4761
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MercuryMan94
Undrar om Ludde tycker att det var värt sig att betee sig som ett svin på rikssänd tv för att eventuellt ha chansen att vinna några slantar. Var det värt att bli hatad av svenska folket för detta?

Va fan, är det bara jag som tycker Ludde är den enda som är vettig? Han är helt ärlig med att han spelar ett stenhårt spel, tog inte illa upp och inget gnäll på andra när han själv åkte ut och verkar ändå vara schysst och hjälpa till mycket med sysslorna i lägret. Det är ingen jävla familjesemester dom är på, det är en stenhård tävling som man är med på för att vinna.
2021-05-06, 09:25
  #4762
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crazybitch
Va fan, är det bara jag som tycker Ludde är den enda som är vettig? Han är helt ärlig med att han spelar ett stenhårt spel, tog inte illa upp och inget gnäll på andra när han själv åkte ut och verkar ändå vara schysst och hjälpa till mycket med sysslorna i lägret. Det är ingen jävla familjesemester dom är på, det är en stenhård tävling som man är med på för att vinna.

Enda problemet är att han är en avundsjuk fitta som golar, en bortskämd fucking mammapojke.

So, du är faktiskt den enda som vill i säng med Ludde här.

Stenhård tävling? En dans på rosor är det. Ingen ödemark direkt. Totalt fail från produktion.

Fusk är inget brott. Alla fuskar irl. På ett sätt eller ett annat. Truth of today, baby. Jag fuskar & ljuger på jobbet om genererar i fördel & cash. Alla fuskar, vän. Alla!

Ludde är dessutom inte ärlig. Han backstabbade Elias för en äcklig gammal tants skull. Annki. En svag & worthless piece of shit är hon. Lika fucking värdelös som.Ludde.
__________________
Senast redigerad av Adonis. 2021-05-06 kl. 09:29.
2021-05-06, 09:27
  #4763
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motorolamicrotac
Håller med! Har samma favoriter. Och hoppas verkligen att Ludde kommer in och åker ut direkt i örådet.

Ja. Ludde är verkligen inte en värdig vinnare, inte på något sätt alls.

Jag tror dock att vi kan vara lugna. Att en person som redan har åkt ut men får komma tillbaka, ska vinna Robinson, känns extremt osannolikt.
2021-05-06, 09:30
  #4764
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Kan du förklara när du då tycker att spoilers skall användas och av vilken anledning? Mellan kl 02:06 och 02:30, för de som inte snabbspolar?

Hahaah! Jag som hade det till fredag i dag, Var nog lite trött i morse.

Kollade just dagens avsnitt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in