2021-05-05, 16:43
Avslutad
Kan nån moderator som känner sig leva i 21a århundradet ändra på reglerna att man inte öppet får kommentera ett avsnitt som är släppt på Play men inte visats på TV4? Det känns väldigt mossigt och gammeldags att ha den regeln. Sen när blev Flashback gammelTVs försvarare?

95% av inläggen ligger under spoiler=tungläst. De 5 % av läsarna som BARA kollar TV får anpassa sig efter resten.

Vänligen ändra nu!
Citera
2021-05-05, 16:57
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Kan nån moderator som känner sig leva i 21a århundradet ändra på reglerna att man inte öppet får kommentera ett avsnitt som är släppt på Play men inte visats på TV4? Det känns väldigt mossigt och gammeldags att ha den regeln. Sen när blev Flashback gammelTVs försvarare?

95% av inläggen ligger under spoiler=tungläst. De 5 % av läsarna som BARA kollar TV får anpassa sig efter resten.

Vänligen ändra nu!

Håller helt med. Det finns ingen anledning att ha det kravet då alla kollar streamat.
Citera
2021-05-05, 17:00
Medlem
StickmanRevolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08

Vänligen ändra nu!

Håller med till 100 procent. Varför ska man läsa i en tråd som diskuterar en tv-serie om man inte sett senaste avsnittet? Finns ingen logik i det.
Citera
2021-05-05, 17:27
Medlem
najass avatar
Ska lyfta det med modsen i forumet
Citera
2021-05-05, 17:35
Medlem
DyslexiKungens avatar
Vad skulle regeln då vara, en varning direkt eller, men jag håller med TS, jag undviker tråden när det är öråd t.e.x, spänningen kan avslöjas om man råkar vara där och ingen har spoilat och en modd sover, Farmen var väl lika också, de bästa vore ju om TV4 play visade avsnittet efter TV sändningen, men de går väl inte att påverka...
Citera
2021-05-05, 19:12
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Vad skulle regeln då vara, en varning direkt eller, men jag håller med TS, jag undviker tråden när det är öråd t.e.x, spänningen kan avslöjas om man råkar vara där och ingen har spoilat och en modd sover, Farmen var väl lika också, de bästa vore ju om TV4 play visade avsnittet efter TV sändningen, men de går väl inte att påverka...

Det ska inte vara någon regel alls eller krav på spoilertagg.

Har avsnittet streamats så har i stort sett alla sett det. Meningslöst jobb då med spoilertagg och irritation p.g.a. merarbete för envar bara för att ång-TV4 eller vilken kanal det vara må inte har sänt enligt tablå.
Senast redigerad av tempeZZt 2021-05-05 kl. 19:14.
Citera
2021-05-05, 19:19
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det ska inte vara någon regel alls eller krav på spoilertagg.

Har avsnittet streamats så har i stort sett alla sett det. Meningslöst jobb då med spoilertagg och irritation p.g.a. merarbete för envar bara för att ång-TV4 eller vilken kanal det vara må inte har sänt enligt tablå.

Där håller inte jag med dig om alls, de kan vara folk som vill se TV sändningen och diskutera detta då samtidigt, då ska inte dessa som har kollat på play innan avslöja detta, och då ska det spoilas såklart gör man inte detta så ska en varning tilldelas.Du verkar inte klok

Så regeln är bra nu...
Citera
2021-05-05, 19:34
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Där håller inte jag med dig om alls, de kan vara folk som vill se TV sändningen och diskutera detta då samtidigt, då ska inte dessa som har kollat på play innan avslöja detta, och då ska det spoilas såklart gör man inte detta så ska en varning tilldelas.Du verkar inte klok

Så regeln är bra nu...

Ja, det kan vara folk som vill se enligt tablå men om 90% ser streamat och redan har sett avsnittet ska inte de behöva vika sig för de 10% gammalmodiga som ser enligt tablå. Det blir fel.

Då får de senare istället vackert vänta tills de har sett avsnittet med att läsa i tråden.

Det kan också enkelt förtydligas med en spoilervarning i topic eller för forumdelen generellt. Vi lever som sagt inte på 90-talet längre.
Citera
2021-05-05, 19:43
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

Så regeln är bra nu...

Allt fler och fler överger reguljär TV och vi ska därför inte behöva anpassa oss efter folk som fortfarande lever kvar på 90-talet eller början av 2000-talet. De få som bara kollar tv-sändningen får därför undvika att läsa tråden tills de sett programmet alt att en egen tråd startas för dem.
Citera
2021-05-05, 20:15
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Allt fler och fler överger reguljär TV och vi ska därför inte behöva anpassa oss efter folk som fortfarande lever kvar på 90-talet eller början av 2000-talet. De få som bara kollar tv-sändningen får därför undvika att läsa tråden tills de sett programmet alt att en egen tråd startas för dem.

Nej allt fler skaffar sig större TV apparater istället och chromecast, så där har du helt fel..
Citera
2021-05-05, 20:21
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Nej allt fler skaffar sig större TV apparater istället och chromecast, så där har du helt fel..

Du vet att man kan göra mer med en Tv-apparat än bara se på TV med den? En TV-apparat kan även användas för streamingtjänster som Netflix etc. Man kan även använda den för att kolla på DVD. Ni som bara följer TV-sändningen är en förkrossande minoritet, iaf här på flashback och jag ser inte varför vi ska anpassa oss efter er.
Citera
2021-05-05, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Du vet att man kan göra mer med en Tv-apparat än bara se på TV med den? En TV-apparat kan även användas för streamingtjänster som Netflix etc. Man kan även använda den för att kolla på DVD. Ni som bara följer TV-sändningen är en förkrossande minoritet, iaf här på flashback och jag ser inte varför vi ska anpassa oss efter er.
Så du har stenkoll på hur många som tittar på TV:n och hur många som tittar via TV4.se?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in