2021-05-05, 18:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Är du medveten om att detta är inte första gången man letar efter systematiskt valfusk och aldrig hittat nått?

Dock berättar en del att systematiskt valfusk har skett, men kan inte påvisa något sådant nu 26 veckor senare.

Så hur lång tid till kommer det ta, 1år till?

De närmsta månaderna skulle jag tro, inte längre än 6 månader men det är min högst subjektiva bedömning. Saker förändras och exponeras i en rasande fart för stunden.
2021-05-05, 18:26
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
De närmsta månaderna skulle jag tro, inte längre än 6 månader men det är min högst subjektiva bedömning. Saker förändras och exponeras i en rasande fart för stunden.

Var?
2021-05-05, 18:43
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Var?

Grym fråga, den är på gränsen för dom flesta. Vi mössor tål definitivt inte insinuationsfrågor som: Var? Hur? Varför? Vad? Osv Osv. Vi kan väl vara snälla mot varandra?

Shop The Valfusket.

Mike Pensé
2021-05-05, 18:46
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke22
Antalet röster kompis.
Är väl också en skum sak som inte diskuteras så mycket, det höga valdeltagandet.

Håller med, DJT fick 60 miljoner 2016 och sen ökar han till 70? Misstänkt valfusk som Nixter säger. Och även Scrollock tycker att 70 var väldigt mycket.

Stop The Valfusket

Mike Pensé
2021-05-05, 18:47
Avslutad
Citat:
Jag tycker inte det är misstänkt att tacka nej till en utredning om valfusk om det inte finns några vettiga misstankar/bevis

"Vettiga" är subjektivt, på samma sätt som misstanken är. Lika god kålsupare i det avseendet men det är också just därför detta som nu påbörjats behövs och måste få gå i mål.
2021-05-05, 18:49
Avslutad
Citat:
Var?

Främst i människans självförståelse och uppfattning av sanningen, där allting börjar. Alla är inte med på det tåget ännu, uppenbarligen.
Senast redigerad av RobRoys 2021-05-05 kl. 18:51.
2021-05-05, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Är du medveten om att detta är inte första gången man letar efter systematiskt valfusk och aldrig hittat nått?

Dock berättar en del att systematiskt valfusk har skett, men kan inte påvisa något sådant nu 26 veckor senare.

Så hur lång tid till kommer det ta, 1år till?

det har letats lite halvhjärtat, man kollade på några sedlar, inte räknade allt. det mesta har varit moot, eller för tidigt eller för sent för att domstolarna skulle utreda det.

maricopa nu är den första där de kollar alla och allt, eller nästan allt iallfall.
2021-05-05, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
det har letats lite halvhjärtat, man kollade på några sedlar, inte räknade allt. det mesta har varit moot, eller för tidigt eller för sent för att domstolarna skulle utreda det.

maricopa nu är den första där de kollar alla och allt, eller nästan allt iallfall.

Ja precis, vattenmärkena i valsedlarna är ju så viktiga att kolla…. tills det inte finns vattenmärken alls på några valsedlar.

Vad mer kontrollerar man som inte finns?
2021-05-05, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Ja precis, vattenmärkena i valsedlarna är ju så viktiga att kolla…. tills det inte finns vattenmärken alls på några valsedlar.

Vad mer kontrollerar man som inte finns?
de kontrollerar tex signaturerna tror jag, finns inte de båda så har man hittat nått som inte finns, ogiltig röst då.

delstaten säger att det inte finns det ja, så hittar de några så... ?

men delstaten i detta fall, är ju part i målet, och de har ju jobbat emot detta i varje instans, då det är det lättaste sättet att visa att valet gick rätt till, men dems vägrar bevisa att det var så, varför kan man ju undra?

vi får se vad de hittar, resultatet skall ju inte användas till att ändra valutgången, så det här ger bara sanningen, äntligen.

Skulle det koma fram att det inte hittas några stora mängder så kan kanske usa gå vidare, men det är alldeles för mycket som tyder på just fusk, därför är denna audit viktig.
2021-05-05, 19:53
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke22
Antalet röster kompis.
Är väl också en skum sak som inte diskuteras så mycket, det höga valdeltagandet.
Att mäta popularitet i rent antal röster är så dumt så det finns inga ord för det.

Det höga valdeltagandet har ju diskuterats massvis så jag vet inte var du får det ifrån. Slutsatsen som de flesta dragit är att Trump har varit en väldigt polariserande president. Det finns en hel del människor som älskar honom men ännu fler som fullständigt hatar honom. Förra årets val framställdes ju som extremt viktigt av i princip hela landet, att framtiden stod på spel. Inte konstigt att många röstar då.
2021-05-05, 19:54
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
de kontrollerar tex signaturerna tror jag, finns inte de båda så har man hittat nått som inte finns, ogiltig röst då.

delstaten säger att det inte finns det ja, så hittar de några så... ?

men delstaten i detta fall, är ju part i målet, och de har ju jobbat emot detta i varje instans, då det är det lättaste sättet att visa att valet gick rätt till, men dems vägrar bevisa att det var så, varför kan man ju undra?

vi får se vad de hittar, resultatet skall ju inte användas till att ändra valutgången, så det här ger bara sanningen, äntligen.

Skulle det koma fram att det inte hittas några stora mängder så kan kanske usa gå vidare, men det är alldeles för mycket som tyder på just fusk, därför är denna audit viktig.

Nej, signaturerna kontrolleras inte
2021-05-05, 19:55
Medlem
jag sitter och letar exakt vad de kollar...
det kanske var just dubbelchecka signaturerna de inte skulle kolla, det var något som jag tyckte var viktigt att kolla som de inte skulle kolla... kan vara så.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in