Citat:
Ursprungligen postat av
temasverige
Jag tog bara första bästa sökresultat som exempel, det finns ju massor av länkar för den som vill verifiera mygel, så inget att förvånas över. Föresten, hur kan man hitta sådant som inte borde finnas kvar i ett 65 miljoner år gammalt ben? Ett experimentellt fel verkar inte troligt.
Du började med en länk som påstod motsatsen till vad du hävdade, sen tog du en bisarr länk från en kreationistsida. Tredje gången gillt? Uppenbarligen hade man underskattat hur väl material kan bevaras i fossil under ideala förhållanden. Intressant, men betydligt rimligare än att dinosaurer levde för 200 000 år sedan och deras ben hamnat i 68 miljoner år gamla stenlager.
Citat:
Försumbar, just det, det var precis det jag ville komma till, men hur mycket jordens egen värme bidrar vet jag förstås inte jämfört med en planet utan glödande kärna.
Du vet att det blir varmare i marken när man gräver sig ned djupt? Den temperaturgradienten kombinerat med värmeledningsförmågan hos sten ger värmeflödet det är bara räkna på det.
Citat:
Tillbaka till CO2-spåret då, var är effekten då? Hörde att temperaturen varierat 1 grad senaste 10000 åren, och än har vi inte lyckats spräcka den gränsen med alla tiders utsläpp...
När det var som kallast under senaste istiden var jorden 4-5 grader kallare. För att få perspektiv på vad 1 grad motsvarar.
Citat:
Just detta, det är en teori, varför finns ingen exakt vetenskap om detta? Är det verkligen så svårt att påvisa effekten av enkla CO2 molekyler och ljus eller är det en troende sekt som bestämt sig och vill dra in alla i teorin.
Relativitetsteorin är också en teori. Det är kvantmekaniken också. Teorier är vad vi har i vetenskap. Naturligtvis har folk påvisat effekten av CO2-molekyler, det är bara slå upp spektrum. Det är snarare du som är troende i din ovilja att lära dig något om vetenskap samtidigt som du anser dig förmögen att bedöma den.