2021-05-05, 18:15
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rivarol

Fruktansvärt av reportern. Hennes handlande hade kunnat leda till hundratals terrormördade och lemlästade svenskar.

"Kunde"?

Han och hans kumpaner är ju fortfarande här och uppviglar, säkert till stor del pga hennes snyftreportage.
Förr eller senare kommer de att ställa till med något.
Citera
2021-05-05, 18:17
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Al Jazeera? Denna nyhetskanal brukar ju heller inte ha några problem med att umgås med dylika personer som denne gävleimam.

Ja där kan hon ju jobba, långt långt bort härifrån iallafall.
Citera
2021-05-05, 18:17
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Svenska kvinnor är verkligen hopplösa luder.. samt landsförrädare, hehe man blir inte ens förvånad. Det är illa när man inte vet vilken sida de skulle stå på i ett inbördeskrig med dessa maniacs.
Citera
2021-05-05, 18:20
Medlem
MadameDuBarys avatar
Ekots chef Klas Wolf-Watz valde ju att lägga locket på när han fick kännedom om saken. Hon slutade och sedan var det tyst till i dag när Dokus avslöjande kom. Eftersom säpo var inblandad i ärendet borde väl SR:s vd Cilla Benkö ha informerats. Någon som vet om hon blivit det och om det var med hennes gillande och godkännande som Wolf-Wats mörkade detta för allmänheten och för SR:s publik?
Citera
2021-05-05, 18:22
Medlem
Anna Gullberg, tidigare GD, skriver om Raad al-Duhan:

Citat:
”Jag ska döda Anna Gullberg, jag ska plocka bort henne”. Så sa Raad al-Duhan i februari 2016 till polisen när jag som chefredaktör och ansvarig utgivare för Gefle Dagblad (GD) ytterst var den som utgjorde ett problem för kretsen kring Gävlemoskén.

Framgår också att han är skicklig på att manipulera journalister.

Citat:
Historien påminner mig om mina erfarenheter på Gefle Dagblad under åren 2015–2017, då vi granskade extremism kopplat till Gävlemoskén. I januari 2015 publicerade GD den första artikeln om islamistisk extremism och rättegången om hotet hölls 2017.

Under de två åren hyllades vi visserligen för granskningarna, men fick även kritik för att fiska i grumliga vatten. Kritiken kom också från den egna kåren, bland annat i en stor intervju i konkurrenttidningen Arbetarbladet där imamen Abo Raad uttalade sig och även skrev debattinlägg.
---
Granskningarna ledde till bombhot, förhöjd säkerhet, polisbevakning och oroade medarbetare. Det fanns intern kritik mot publiceringarna. Allt detta försökte jag i egenskap av chefredaktör och ansvarig utgivare hantera.

Och nu satt jag i Gävle tingsrätt, mitt emot Raad al-Duhan, som viftade med några papper, som han ville använda för att bevisa att jag förde en kampanj mot honom.

Jag kände igen innehållet, för jag hade läst det tidigare.

Ändå var det en chockartad upplevelse att höra honom redogöra för brevet som han mottagit inifrån tidningen.

Brevet uttryckte missnöje med att jag i egenskap av chefredaktör förhindrat en publicering med ett perspektiv som var till hans och moskéns fördel. Brevet uppmanade samtidigt honom att sprida den opublicerade texten till så många som möjligt.
https://www.expressen.se/kultur/svart-att-se-ekots--journalistik-som-opartisk/

Martin Aagård på Aftonbladet har också skrivit naiva beundrande idolporträtt av islamisten Raad al-Duhan.
Doku har tagit upp Aagårds försök att rentvå både Raad al-Duhan och hans far Abu Raad ( som också är dömd att utvisas, på goda grunder ).
https://doku.nu/2019/11/22/sa-anvande-raad-al-duhan-terrorns-sjuka-logik/
Citera
2021-05-05, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Om Ekots journalist beskrivit det som vänskap och chefen säger annat så är det ju oklart. Visar det sig att det var mer så är ju inslaget felaktigt och inte opartiskt.

Nej, så är det inte. Det spelar ingen roll om hon ligger med islamisten eller ej, man ska inte göra reportage om de man känner och umgås med och gör man det så är det inte opartiskt, även om det bara är ens "kompis".
Citera
2021-05-05, 18:27
Medlem
Mosbulles avatar
Vad visste radiocheferna och när visste de?

Hela hanteringen verkar ju skum alltså..
Citera
2021-05-05, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Jag tycker det är fullt rimligt att hon som känner honom gör reportage om honom.
Vad har han förresten gjort, mer än att försvara den grundlagsskyddade religionsfriheten?

Du verkar inte ha koll på vad journalistik är för något. Det är inte att intervjua sina kompisar.
Citera
2021-05-05, 18:31
Medlem
"Journalist som gillar Mellanöstern, södra Gotland och intellektuell stringens."

Hade man frågat henne en vecka sedan vad hon tycker om islamister, vad skulle hon svarat tror ni?
Citera
2021-05-05, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Man litar ju inte så mycket på vad journalisten säger då.
Undrar hur hennes pojkvän hade reagerat på ett kritiskt reportage? Det skulle nog bli dålig stämmning där hemma då.
Han har dödshotat andra journalister!

Citat:
Ursprungligen postat av Kritik
Du verkar inte ha koll på vad journalistik är för något. Det är inte att intervjua sina kompisar.

Men med eran syn så är alla människor automatiskt i jävsituation när de ska säga något om sina anhöriga eller vänner, tex i en rättegång. Och hon är ju inte domare i fallet, hon gör bara reportage om det och om honom. Och det är fritt fram för andra journalister att göra reportage om fallet också. Så jag ser inte problemet.

Och jag kan förstå att hon inte berättade om deras relation för sin arbetsgivare, eftersom om hon hade gjort det, då hade arbetsgivaren antagligen inte låtit henne göra reportage om honom. Och det hade varit fel av arbetsgivaren eftersom hen då hade motarbetat att sanningen kommer fram, ungefär som att inte låta en anhörig eller vän till en åtalad vittna i en rättegång.

Och om han har dödshotat journalister, hur kan du då lita på att de journalisterna inte försvarar honom för att de är rädda för honom?

Och varför har han dödshotat journalister (om han har gjort det)?
Vad hade journalisterna gjort mot honom, det måste väl ha varit något hemskt de gjorde?
Senast redigerad av eoku 2021-05-05 kl. 18:38.
Citera
2021-05-05, 18:36
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejior
Nytt på samma tema, en SD topp som äter middag med pojkvännen. Nån som kan berätta mer? Bakom betalvägg..

https://www.friatider.se/skandalbilderna-har-ater-sr-kvinnans-islamistpojkvan-middag-med-sd-topp

Ser ut som Roger Hedlund han bor väl i Gävle. Tror inte man ska misstänka honom för att ha men terroristen att göra. Kanske har terroristen på något sätt försökt hitta ett halmstrå och sökte upp Roger.
Citera
2021-05-05, 18:37
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Islamismen har ett stabilt fotfäste inom SR tydligen. Minns alla reportage i början av Syrien-krisen om hur de vidriga IS-"svenskarna" pendlade mellan Sverige och Syrien och ibland intervjuades(anonymiserat förstås) av förstående reportrar om hur kriget var och tillvaron som så kallad frihetskämpe.
Fy faen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in