2021-05-05, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Jag visste det!

Det är som att trycka på startknappen för Ebba-klanen när diskussionen börja handla om vad som hände innan Esbjörn skrev på. Varför kan man undra?

Här ska det tydligen bara diskuteras vad som skedde efter. Allt annat är "färdigdiskuterat" som inte passar in i Ebba o co lurifaxandet av Esbjörn.

Att hela tiden försöka rikta strålkastarljuset bort från det väsentliga o det som händer tidigt i denna affär är agendan.

Orsaken till denna tråd försöker de dribbla bort o få till att handla om konsekvenserna av olika scenarier, ofta påhittade sådana.

Precis ALLT som man faktiskt kan peka på som konstigt pekar de ut som normalt, eller som att man tjatar när de inte förstår att det finns saker som Ebba gjort som inte varit 100% korrekt.
Som trots allt pekar MOT Ebbas fördelaktiga vision av sitt husköp.
2021-05-05, 13:38
Medlem
Lejon-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Ja exakt. Det kan man göra.

MEN Ebba valde att skaffa fram ett papper med logotype etc från en mäklarfirma....
men menar ändå att mäklaren inte agerade som "mäklare".

Men hon har förstås agerat helt rätt. Not.
Du har helt rätt! Mäklaren agerade inte mäklare!
Senast redigerad av Lejon-x 2021-05-05 kl. 13:45.
2021-05-05, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lejon-x
Du har hett rätt! Mäklaren agerade inte mäklare!

Eh jo det gjorde han, man kan inte äta kakan och ha den kvar.
Papper med logotype, företagsnamn gav allt utifrån att han agerade "mäklare".
2021-05-05, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Esbjörn påstår i Expressen att han inte förstod att han inte sålde och i TV4 att han ångrade att han sålde på grund av att han tyckte att huset hörde hemma på en skogstomt. Du får nog dra väldigt långa slutsatser för att landa i att problemet ligget hos T.D som författade avtalet. Det är komiskt när du låtsas som att du är den enda som vet vad tvisten handlar om när du inte ens förstår att det grundläggande problemet är Esbjörns brist på moral kombinerat med Rättssäkerhetsorganisationens rättshaverister.
Avtalet köpekontraktet är standard för JB bara att fylla i
2021-05-05, 14:12
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Är Theos inblandning något som skall tas upp i rättegången?
Är han inkallad som vittne av Esbjörns sida.
Om inte, borde vi väl kunna släppa denna fråga.
2021-05-05, 14:25
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Om vi istället tänker oss att Theo är Esbjörns kompis, hade situationen då varit exakt likadan som nu, tror du?

Prismässigt och juridiskt.
Eller om Ebba väntade lite och lät Esbjörn ha en, om inte en mäklare, så iallafall en kompis bredvid sig.

Jag tror att motståndet mot Ebbas fastighetsaffär hade varit svårförklarat, om Esbjörn anlitat en mäklare som skött det hela på sedvanligt sätt. Men, med tanke på varför och när Esbjörn ångrat sig, så tror jag att vi hamnat där vi hamnat ändå.

När det gäller försäljningspris, lämnar jag det öppet. Kan slå åt alla möjliga håll, beroende på dagsform. Hur många kommer på en öppen visning, vad har de för budget, vad har de för planer, hur är vädret osv. Prislappen kan bli både högre och lägre än den blev. Räcker med två köpstarka som vill ha stället för att priset ska bli högt, men om det inte dyker upp två sådana, blir priset lägre.
2021-05-05, 15:47
Medlem
Citat:
Detta tjat om TVÅNG!??
OM det hade varit ett ja på den frågan så hade det ju handlat om en brottslig handling av Ebba.

Vad vi pratar om och vad rätten berör måste ju inte vara samma.
Återstår sedan vad eller om som sker med detta nya ombud

Slåss mot väderkvarnar?
Nejda, bara roligt att se hur otroligt enögda ni är. Konstant, i alla lägen förenkla anpassa till Ebbas fördel.
Visst är det märkligt…..

När man läser dig och några fler då verkar Esbjörn vara en barnunge som blivit tvärlurad att skriva på. När man läser inlagor i rätten och deras protokoll så får man en helt annan bild. Det som blev droppen som fick det att tippa över åt ett håll var den intressanta intervjun som Marcus Oscarsson visade i TV4 med en längre frågestund.

Efter den blev det klart för mig att han inte är dement eller fläng i bollen på svenska. Nej, han visste mycket väl vad han gjorde. Hade jag inte förstått att Ebba varit utsatt för utpressning i form av skitspridning innan så blev det tydligt då.

Tänk vad en intervju kan göra. Jag förstår att vissa kretsar vill ta bort den helt eftersom den avslöjar det smutsiga politikerspelet bakom.
2021-05-05, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Visst är det märkligt…..

När man läser dig och några fler då verkar Esbjörn vara en barnunge som blivit tvärlurad att skriva på. När man läser inlagor i rätten och deras protokoll så får man en helt annan bild. Det som blev droppen som fick det att tippa över åt ett håll var den intressanta intervjun som Marcus Oscarsson visade i TV4 med en längre frågestund.

Efter den blev det klart för mig att han inte är dement eller fläng i bollen på svenska. Nej, han visste mycket väl vad han gjorde. Hade jag inte förstått att Ebba varit utsatt för utpressning i form av skitspridning innan så blev det tydligt då.

Tänk vad en intervju kan göra. Jag förstår att vissa kretsar vill ta bort den helt eftersom den avslöjar det smutsiga politikerspelet bakom.

Får man verkligen en helt annan bild? Visst med lite tunnelseende så....

Jag skulle aldrig komma på tanken att tro att en köpare skulle behålla skogstomten eller taket som det alltid varit. OM jag skulle sålt en fastighet. För jag är klar i huvudet.
Det verkade Esbjörn tro att man förväntade sig.

Eller vad var det nu som gjorde polisanmälan från Örebro? Eller vem?
Den som han knappt visste om... det är ju troligt de sa till om polisanmälningen, men att han glömde bort det, förvirrade till det.

Så nej, han verkar inte ha alla hästar hemma. Frågan är mer om det räcker.
2021-05-05, 16:57
Medlem
Citat:
Visst är det märkligt…..

Med en generalfullmakt går det då för denna person att ta ut handpenningen från banken utan Esb godkännade?
2021-05-05, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Med en generalfullmakt går det då för denna person att ta ut handpenningen från banken utan Esb godkännade?
Så är det. Dessutom även efter Esbjörn död om innehavaren så vill. I detta fall kan innehavaren även ge vidare samma befogenhet vad vi sett.
2021-05-05, 17:14
Medlem
Lejon-xs avatar
Citat:
Mäklade mäklarfirman Sjönära denna affär?
Jag kunde läsa i detta köpekontrakt att Sjönära frånsagt sitt ansvar i denna affär. Alltså har Sjönära inget med denna affär att göra, mer än att de förmedlat/sålt ett köpekontrakt, innehållande de formkrav som krävs, för att få till en giltig försäljning/köp av fastighet.

Jag tror inte Blocket är juridiskt delaktig i en bilaffär, om man använder deras köpekontrakt där loggan Blocket finns med eller att Microsoft är delaktig i det mail man skickar, där raden "Skickades från E-post för Windows 10" står med!
2021-05-05, 17:17
Medlem
Citat:
Så är det. Dessutom även efter Esbjörn död om innehavaren så vill. I detta fall kan innehavaren även ge vidare samma befogenhet vad vi sett.
En generalfullmakt kan bar ges av den som vet vad han gör annars borde en FÖRMYNDARE tillsättas !!! är inte hundra! Så Binn...e kan ha fått ersättning?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in