Citat:
Ursprungligen postat av
Volvoellersaab
Visst är det märkligt…..
När man läser dig och några fler då verkar Esbjörn vara en barnunge som blivit tvärlurad att skriva på. När man läser inlagor i rätten och deras protokoll så får man en helt annan bild. Det som blev droppen som fick det att tippa över åt ett håll var den intressanta intervjun som Marcus Oscarsson visade i TV4 med en längre frågestund.
Efter den blev det klart för mig att han inte är dement eller fläng i bollen på svenska. Nej, han visste mycket väl vad han gjorde. Hade jag inte förstått att Ebba varit utsatt för utpressning i form av skitspridning innan så blev det tydligt då.
Tänk vad en intervju kan göra. Jag förstår att vissa kretsar vill ta bort den helt eftersom den avslöjar det smutsiga politikerspelet bakom.
Får man verkligen en helt annan bild? Visst med lite tunnelseende så....
Jag skulle aldrig komma på tanken att tro att en köpare skulle behålla skogstomten eller taket som det alltid varit. OM jag skulle sålt en fastighet. För jag är klar i huvudet.
Det verkade Esbjörn tro att man förväntade sig.
Eller vad var det nu som gjorde polisanmälan från Örebro? Eller vem?
Den som han knappt visste om... det är ju troligt de sa till om polisanmälningen, men att han glömde bort det, förvirrade till det.
Så nej, han verkar inte ha alla hästar hemma. Frågan är mer om det räcker.