2021-05-05, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Det har du selvsagt 100 % rett i. Men, ta med ro. Nettet er i ferd med å snøre seg. Det blir løst nå. Politiet trenger bare være sikre på å bekrefte at den de har en mistanke om rablet ned det omtalte trusselbrevet. Korthuset faller fullstendig da for hvem vil sitte i opptil 21 år for noe de ikke har gjort, men bare blitt kastet inn i ??
Javel, det høres bra ut.
Citera
2021-05-05, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Joda, RU er jo én av to siktede, da. Et navn vi kjenner utelukkende pga. en lekkasje fra pressefolk.

Men du skriver som om du har visst noe som politiet ikke har visst.
Du kommer med løsrevne hint, og ber oss "glemme TH".
Umulig å glemme ham som er hovedmistenkt, inntil det kommer et bedre navn.
Det har det ikke gjort, så det du skriver er strengt tatt bare "sukker og kanel".

Sukker og kanel passer perfekt for en grøt 😉 men det begynner å bli relativt mange som vet nå. Det løser seg tilslutt.
Citera
2021-05-05, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Du er hele tiden veldig opptatt av at kripos skal etterforske alle andre enn TH Forøvrig gir vel kripos bare litt bistand, er Øst pd som kjører denne saken

Om du tolker det riktig så ser du at jeg ønsker at GM med medhjelpere blir tatt. Og det blir de snart. Ikke pga øst politdistrikt 😉
Citera
2021-05-05, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Javel, det høres bra ut.

Citat:
Finnes ingen grunn til å tro at dette er noe annet enn en kidnappingssak TH hadde ikke noe motiv. Det er en eller flere av RUs krypto kontakter som står bak kidnappingen.

Jag har inte varit i tråden sen en tid eftersom det inte hände så mycket.
Men nu får jag anledning att skriva att jag håller med. Jag tror på kidnapping och den hypotesen
borde redas ut mer. Hettemannen, fiskarna, mystiska män utanför Futurum och den röda BMW:n ...

Har hela tiden sagt att TH - om han velat det - aldrig skulle ställa sig i centrum inför hela världen som publik - och riskera att vara misstänkt i åratal eller åka i fängelse för pengar.
Oavsett om han skulle vara "snål" eller inte som skrivits här.
Citera
2021-05-05, 15:04
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
jeg ønsker at GM med medhjelpere blir tatt.

Jeg ønsker det samme.
Og "tilfeldigvis" er det ett spesifikt navn som alltid dukker opp hvis man begynner å nøste i saken.
Citera
2021-05-05, 15:07
Medlem
Citat:
Jeg ønsker det samme.
Og "tilfeldigvis" er det ett spesifikt navn som alltid dukker opp hvis man begynner å nøste i saken.

Nei. Navnet har aldri vært omtalt i media. Det er kun RU som har nevnt det under avhør så det stemmer ikke.
Citera
2021-05-05, 15:14
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Nei. Navnet har aldri vært omtalt i media. Det er kun RU som har nevnt det under avhør så det stemmer ikke.

Jeg sa ikke at navnet var nevnt i media.
Citera
2021-05-05, 15:18
Medlem
Citat:
Finnes ingen grunn til å tro at dette er noe annet enn en kidnappingssak TH hadde ikke noe motiv. Det er en eller flere av RUs krypto kontakter som står bak kidnappingen.

Motivet for konedrap er rett og slett å hindre kona i å flytte ut, å hindre kona i å forlate mannen.

Dette er et "helt vanlig konedrap", forsøkt dekket over som en bortføring.
Citera
2021-05-05, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Vi vet fra tidligere at paret hadde en brukskonto, AEH betalte regninger osv. TH skal ha reagert ved to anledninger, og dette kan skyldes størrelsen på beløpene. Kan dette ha vært overføringer til sønnen? En sønn med akutte, eller varige økonomiske problemer?

Tom Hagen sa han hadde reagert ett par ganger, på beløp der AE hadde brukt penger på ting "til bare seg selv".

TH spesifiserte ikke hva disse beløpene gikk til. Mulig politiet vet.
Citera
2021-05-05, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken

Jeg tenker at en mulighet, slik jeg har skrevet før, er at noe skjedde da de kom hjem på kvelden, i affekt, Sønn kan ha dytta mor ned trappa og far vil forsøke å redde han fra fengsel siden han slik det virker er en sårbar, skjør fyr med mye trøbbel fra før. De har da hatt hele natta på å ordne opp. MB er presset/overtalt til å vitne falskt. TEH kan ha dratt hjem på morgenkvisten for å svare i telefonen. Kanskje han til og med hadde AE i bilen, og at dette faktisk er bilen på gangveien.

Enklere løsning å påstå at AE falt ned trappen helt av seg selv? Om far og sønn holdt fast ved forklaringen, ville dødsfallet ha blitt klassifisert som en ulykke.

En ulykke, med påfølgende begravelse, alt ville vært normalt.

Nei, jeg tror at om MB ble presset til å vitne falskt for å beskytte TEH, så er det fordi hun ble lurt til det, og TEH er helt uskyldig i drapet.
Citera
2021-05-05, 15:36
Medlem
Citat:
Vet vi, eller er dette en "trådsannhet"?

Har du noen referanse til hvor og når TH skal ha reagert, og hvor disse detaljene dukker opp?
Har det stått i media, eller er det spekulasjoner?

Er det bekreftet at GHH er tilbake som THs "høyre hånd"? Betyr dette at VE er ute?

Det kan jo hende det er motsatt - at GHH vet noe om TH. Evt. at de begge er medskyldige
i forsvinningen og således gjensidig avhengige av å ha en "god tone".

Dette blir omtalt i denne artikkelen. Artikkelen krever innlogging med Schibsted-konto.
https://www.vg.no/nyheter/i/yRgBJg/de-siste-avhoerene

Dette med at GHH er tilbake i Hagenkonsernet, er noe som har blitt nevnt i tråden. Jeg tar dette med en klype salt, i alle fall inntil videre. Mener å huske at GHH i denne tråden ble omtalt som "hotellsjef". Dette stemmer ikke. Han er/var ansatt i Olavsgård eiendom, som eier hotellet.
Citera
2021-05-05, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Det du sier her er veldig interessant. Fra GHH selv har vi lest at det var « faglig uenighet» som gjorde at han sluttet i TH Eiendom mars 2018. I oktober 2018 har de et styremøte hjemme i S4 i all vennskapelighet med snitter og te. Borte er all konflikt og faglig uenighet, noe som gjorde at GHH ville slutte på en arbeidsplass han har jobbet i 25 år. Dette stemmer bare ikke. Nå er GHH tilbake i sin gamle jobb....
Jeg lurer: Hva er det TH har på GHH som gjør at han stiller opp i tykt og tynt?

Årsaken til dette møtet, var kanskje at TH er deleier i GHHs treningssenter på Lørenskog?
Hagens selskap, Holding 2 A/S, eier 25% av aksjene:
https://proff.no/roller/condis-l%C3%B8renskog-as/l%C3%B8renskog/treningssentre-og-andre-sportsaktiviteter/IGC0FIC10L8/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in