2021-05-05, 13:36
Medlem
Hei igjen! Jeg ble så lei så har hatt et halvt års pause, nå har jeg lest meg opp igjen på det meste (men ikke alt, bær over med meg hvis jeg sier noe som ikke er sagt før). Forresten fint å se at temperaturen i tråden virker litt bedre, mer saklig diskusjon og mindre drittslenging, i alle fall i det siste? Det er jo mye morsommere her da!

Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Feil, her er alle tilfeldigheter kalkulert inn, ser du ikke det?
Jeg har vært inne på sannsynligheten i din teori, men har funnet den lite troverdig. Grunnen er trusselbrevet, som helt klart bærer preg av langsiktig planlegging. Det bekrefter også kryptoekspertene her i tråden, de du selv utropte til de mest kunnskapsrike her. Dette i dine første innlegg.

Ingen lager det brevet på noen timer. Dersom uhellet skjedde kl 9.30-10.07, skal det godt gjøres å frakte bort kroppen, finne opp kryptorigget, skjule spor og vaske i løpet av fire timer. Uten at noen merker noe eller legger igjen spor. Nei, dette er planlagt ned til minste detalj. Utført av en eller to medhjelpere
AE hjalp TEH med penger, det er jeg overbevist om. Jeg tror hun ville skilles for også å hjelpe barna med midler fra THs enorme pengesekk.

Jeg lurer på en ting: I såkalt Nigeriasvindel sendes det ut standardiserte brev i forskjellige sjangre, for eks kjærlighetsbrev til folk som blir forsøkt catfisha. Det finnes visstnok kataloger med indekserte brev som "svindlerne" bare kan kopiere og bruke i et slags nettverk. Kan det tenkes at kidnappingsbrevet er fra et sånt type nettsted, kanskje på et eller annet obskurt forum? I så fall er det jo bare å copypaste, endre noen detaljer og navn, kjøre det et par ganger i google translate og legge til egne kryptokoder, og sånn sett en enklere operasjon om brevet skulle vært skrevet fra scratch. Er enig i at dagens tidslinje ikke har mye rom for den type rigging i etterkant hvis AE ble drept mellom ni og ti.

Jeg tenker at en mulighet, slik jeg har skrevet før, er at noe skjedde da de kom hjem på kvelden, i affekt, Sønn kan ha dytta mor ned trappa og far vil forsøke å redde han fra fengsel siden han slik det virker er en sårbar, skjør fyr med mye trøbbel fra før. De har da hatt hele natta på å ordne opp. MB er presset/overtalt til å vitne falskt. TEH kan ha dratt hjem på morgenkvisten for å svare i telefonen. Kanskje han til og med hadde AE i bilen, og at dette faktisk er bilen på gangveien.
Senast redigerad av katastrofetanken 2021-05-05 kl. 13:43.
Citera
2021-05-05, 13:39
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Fordi flere ble involvert etterhver og det er der korthuset er i ferd med å falle.

Du antyder dette - men da kan du kanskje også si noe mer konkret om det.

Bl.a. hvem de "flere" som ble involvert etterhvert kunne tenkes å være.
Citera
2021-05-05, 13:56
Medlem
Citat:
Fordi flere ble involvert etterhver og det er der korthuset er i ferd med å falle.
Det er konspirasjonsteorien TH/RH som er i ferd med å falle. TH hadde ikke noe motiv.
Citera
2021-05-05, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Du antyder dette - men da kan du kanskje også si noe mer konkret om det.

Bl.a. hvem de "flere" som ble involvert etterhvert kunne tenkes å være.

Nå forstod nok politiet at RU i seg selv var et bomskudd under avhørene. Men kan han ha sagt noe under avhør som gjorde at de mistenkte at han har en helt perifer og ikke straffbar rolle da han kjenner til " nettsvindleren " ??
Citera
2021-05-05, 14:01
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
" nettsvindleren " ??

Hvem, i så fall, er "nettsvindleren"?

Noen nær RU? Eller noen nær TH?

Det er kun du som har nevnt denne "nettsvindleren" i denne diskusjonen.
Da bør du kunne servere noe mer enn bare allusjoner.
Senast redigerad av Svartediket 2021-05-05 kl. 14:04.
Citera
2021-05-05, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Det er konspirasjonsteorien TH/RH som er i ferd med å falle. TH hadde ikke noe motiv.

Det har du selvsagt 100 % rett i. Men, ta med ro. Nettet er i ferd med å snøre seg. Det blir løst nå. Politiet trenger bare være sikre på å bekrefte at den de har en mistanke om rablet ned det omtalte trusselbrevet. Korthuset faller fullstendig da for hvem vil sitte i opptil 21 år for noe de ikke har gjort, men bare blitt kastet inn i ??
Citera
2021-05-05, 14:06
Medlem
Citat:
Hvem, i så fall, er "nettsvindleren"?

Noen nær RU? Eller noen nær TH?

Glem nå TH. Tror ikke han har gått på rødt lys engang i sitt liv. Når det engang kommer frem hvorfor TH klikket på eks-svogeren tipper jeg de fleste lurer på hvorfor han ikke ga fysakken blyforgiftning.
Citera
2021-05-05, 14:15
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Glem nå TH. Tror ikke han har gått på rødt lys engang i sitt liv. Når det engang kommer frem hvorfor TH klikket på eks-svogeren tipper jeg de fleste lurer på hvorfor han ikke ga fysakken blyforgiftning.

Okei, da satser jeg på at du peker på en nær RU. Der har vi tre navn på blokka: broren (MPU), TEH
og den tidligere drapsdømte TB. Alle disse er nok på blokka hos politiet også.

Når det gjelder nettsvindel som kan kobles til TH, finner jeg kun oppslag om Pareto-skandalen.
De involverte er vel kanskje fremdeles i spjeldet? Uansett satt de vel inne da AEH forsvant.
Citera
2021-05-05, 14:26
Medlem
Citat:
Okei, da satser jeg på at du peker på en nær RU. Der har vi tre navn på blokka: broren (MPU), TEH
og den tidligere drapsdømte TB. Alle disse er nok på blokka hos politiet også.

Når det gjelder nettsvindel som kan kobles til TH, finner jeg kun oppslag om Pareto-skandalen.
De involverte er vel kanskje fremdeles i spjeldet? Uansett satt de vel inne da AEH forsvant.

Kripos har los så nå satser vi på at de løser en floke som ikke er så komplisert bare de får noen ting verifisert. Den eneste grunnen til at RU blir nevnt her inne er at han er en kjent faktor. Men for å løse ligninger med ukjente må man starte i rette enden.
Citera
2021-05-05, 14:37
Medlem
Citat:
Kripos har los så nå satser vi på at de løser en floke som ikke er så komplisert bare de får noen ting verifisert. Den eneste grunnen til at RU blir nevnt her inne er at han er en kjent faktor. Men for å løse ligninger med ukjente må man starte i rette enden.

Du er hele tiden veldig opptatt av at kripos skal etterforske alle andre enn TH Forøvrig gir vel kripos bare litt bistand, er Øst pd som kjører denne saken
Citera
2021-05-05, 14:40
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Joda, RU er jo én av to siktede, da. Et navn vi kjenner utelukkende pga. en lekkasje fra pressefolk.

Men du skriver som om du har visst noe som politiet ikke har visst.
Du kommer med løsrevne hint, og ber oss "glemme TH".
Umulig å glemme ham som er hovedmistenkt, inntil det kommer et bedre navn.
Det har det ikke gjort, så det du skriver er strengt tatt bare "sukker og kanel".
Citera
2021-05-05, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Du er hele tiden veldig opptatt av at kripos skal etterforske alle andre enn TH Forøvrig gir vel kripos bare litt bistand, er Øst pd som kjører denne saken

Tror nok Kripos er ganske tungt involvert, ja. Ikke minst på antall folk de har på saken, alle kan ikke være fra Øst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in