2021-05-05, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Nej lägg av att tramsa. Vilken värld lever du i? Fragglarnas?
Vilken värld lever du i själv? Ponera att du har lyckats yngla av dig och att mamman behandlar dig som skit. Vad gör man i din värld? Det är knappast min mening att tramsa i tråden, försök gärna att själv bidra till en konstruktiv diskussion och argumentera för din ståndpunkt med lite mer än intetsägande oneliners. För det uppfattas onekligen som väldigt tramsigt.
Citera
2021-05-05, 13:07
Medlem
Qusimotos avatar
Så killen va bicthen i hushållet och kvinnan va mannen
Citera
2021-05-05, 13:11
Medlem
HarryLonsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Vilken värld lever du i själv? Ponera att du har lyckats yngla av dig och att mamman behandlar dig som skit. Vad gör man i din värld? Det är knappast min mening att tramsa i tråden, försök gärna att själv bidra till en konstruktiv diskussion och argumentera för din ståndpunkt med lite mer än intetsägande oneliners. För det uppfattas onekligen som väldigt tramsigt.
Ja, eller så ser man till att inte "yngla av sig" med en dåre.
Citera
2021-05-05, 13:23
Medlem
LeXeLs avatar
Vad vissa inte förstår är att våld i nära relationer oftast inte börjar med fysisk misshandel utan med psykisk manipulation och kontroll. Det är därför det är svårt att lämna ett sådant här förhållande.

Vissa personer bryts ner snabbt medans det tar längre tid för andra, en del människor kommer aldrig hamna i dessa situationer då de inte har egenskaper som kan utnyttjas av en förövare. Ensamhet, bristande självförtroende och tillit är exempel på några sådana egenskaper.

Psykisk kontroll behöver inte heller övergå till fysisk misshandel men gränser för vad som är tillåtet i relationen brukar med tiden suddas ut.
När första slaget kommer är det ofta inte ”en stor grej”.

I ett sådant förhållande har man ofta dubbla känslor till partnern som både blir en person man avgudar men samtidigt hatar. Man gör allt för personen och fruktar starkt att säga emot denna.

Samtidigt vet man nog innerst inne att man är manipulerad och man hatar sig själv för det. Hatar att man är så feg och korkad som inte lämnar förhållandet. Kritik av partnern från utomstående blir därför kritik mot en själv, för om ens partner är en dålig människa vad är man inte själv, som helt har underkastat sig en sådan människa?

Har själv, i ung ålder, varit i ett förhållande där jag blev kontrollerad och manipulerad av min partner. Jag tror inte ens att min partner insåg detta helt, för henne så var det nog så ett normalt förhållande såg ut. Ingen ursäkt men det är nog sanningen.

Efteråt var mitt självförtroende borta och min känsla av värdighet helt raserad. Det tog nästan 10 år innan jag byggde upp detta igen. Dessa år var kantade av destruktiva och depressiva beteenden och tankar.

Till personer som läser detta och känner igen sig, även fast det kan vara extremt svårt att erkänna för sig själv, vill jag säga:

Det kommer inte bli bättre.

Du kommer må sämre.

Din partner kommer inte ändra sig.

Det kommer bli svårare att ta sig ur, ju längre det går.

Dina närstående, om de kritiserar partnern, har rätt. Ta hjälp av, istället för att avvisa dem.

Ta hjälp av någon för att behandla psykisk ohälsa under och efter förhållandet. Låt det inte ta 10 år som det gjorde för mig.

Tänk över hur du blir behandlad och hur du behandlar andra i efterföljande relationer.

Det finns människor som kan och vill behandla dig kärleksfullt på riktigt.
Citera
2021-05-05, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarryLonsdale
Ja, eller så ser man till att inte "yngla av sig" med en dåre.
Förvisso men nu avsåg jag en situation där man ändå gjort det. Ursäkta min otydlighet.
Citera
2021-05-05, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Hur är det möjligt att en kvinna kan misshandla en person av det manliga könet? Räcker med att mannen lyfter sitt lillfinger så är hon borta.

Samma sak gäller ju kvinnor som blir misshandlade - de hamnar i beroendeställning. Förrövaren knäcker ju psyket på offret först (eller väljer någon medknäckt psyke).

Och lyfter du fingret när du är man så är det grov kvinnofridskränkning vilket innebär att du får sitta inne ett par år. Kvinnans ord väger tungt och de skador hon åsamkat mannen beror på självförsvar.
Citera
2021-05-05, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Så killen va bicthen i hushållet och kvinnan va mannen

Om man vill se det så, så....

Det är ungefär lika många kvinnliga som manliga förrövare i relationsvåld. Det är bara en populistisk kvinnolobby som lyckats måla upp bilden att män är förrövare.

Ligger mycket pengar i det.
Citera
2021-05-05, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Om man vill se det så, så....

Det är ungefär lika många kvinnliga som manliga förrövare i relationsvåld. Det är bara en populistisk kvinnolobby som lyckats måla upp bilden att män är förrövare.

Ligger mycket pengar i det.

Dock blir det väl iofs nog ofta värre, utan egentligen mer motiv som så.

Hade denne kvinnan varit man, och därmed starkare, och "erik" kvinna och därmed lite svagare, så hade han kanske blivit mördad istället.
Citera
2021-05-05, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Även kvinnor blir "frivilligt" slagma i viss mån då de går tillbaka till misshandlade män

Inte nödvändigtvis att det var därför men förakt kommer från hat som är baserat på psykisk ohälsa iaf. Så ja båda lider av psykisk ohälsa och där med svagheter.

Skillnaden att en man som blir slagen av en kvinna kan försvara sig i samma stund som han blir slagen och t.ex. smiska kvinnan på röven eller hantera det på annat ofarligt sätt som att brotta ner henne så att hon får sig en läxa utan att bli skadad.
Citera
2021-05-05, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pennielane
https://www.expressen.se/nyheter/erik-misshandlades-av-sin--fru-en-levande-slagpase/

Under ett drygt år misshandlades ”Erik” av sin fru. Vid nyår kulminerade våldet och han bröt ihop och berättade.
”Tortyrliknande våld”, konstaterade polispatrullen som besökte honom på sjukhuset.
Nu har frun dömts till fängelse.
– Jag hade inte vågat anmäla tidigare för jag trodde inte att jag skulle bli trodd, säger Erik.

Vem är denna kvinna? Jag ser att bilderna är tagna i Granängsringen i Tyresö. Någon som vet mer?
En manshatande rabiat vänsterfeminist som har slagit till?
Citera
2021-05-05, 14:06
Medlem
TalgaVassternichs avatar
Den jävla losern förtjänar att bli misshandlad av en kvinna.
Citera
2021-05-05, 14:09
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjuvsmall
Ser ju ut som "Erik" är en kvinna?

han ser väldigt "beta" undergiven ut i sitt sätt och fettansamlingarna på kroppen är klassiskt "kvinnligt" fördelat .... vanligast för män är bukfetma till 90%

ONTOPIC ett hushåll med två från början förvirrade indvider, man/kvinnoroller har helt bytt plats..inte för att män SKA slå kvinnor, men det brukar iallafall va mannen som är fysiskt överlägsen och har den "makten". kvinnor mår inte bra i den rollen trots att de själva tror det numera när de hjärntvättats in i det tänket. en fungerande person misshandlar inte nån
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in