2021-05-05, 13:36
Medlem
Ytterligare en fin artikel av islamist-Sanna (hennes engagemang i den här frågan är brinnande):

”Du blir utslussad i ett parallellsamhälle”

Citat:
Inte i ett enda fall där regeringen de senaste 15 åren beslutat om utvisning av en person som bedömts utgöra ett allvarligt säkerhetshot har utvisningen gått att verkställa vid ett senare tillfälle, visar Ekots granskning.

Så länge utvisningsbeslutet kvarstår har Säpo rätt att använda tvångsmedel mot personerna. Advokaten Isak Åberg företräder en man som anmält sig hos polisen i mer än sex års tid.

– I praktiken så innebär det att han måste åka några mil till den polisstation som Säkerhetspolisen anvisar och där måste han anmäla sig fem dagar i veckan. Varje vecka, hela året, säger han.

Stackars små eländiga islamister som måste anmäla sig på polisstationen. Låter ju HELT fruktansvärt.
Citera
2021-05-05, 13:38
Moderator
Siegfrids avatar
Edit: fel person.
Senast redigerad av Siegfrid 2021-05-05 kl. 13:43.
Citera
2021-05-05, 13:39
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Kommer ihåg den här rapporteringen om terror-muslimerna som det var sååå synd om för att dom inte ens fick veta av SÄPO vad dom var anklagade för.

Sååå synd om dom som blir diskriminerade av Sverige bara för att dom vill utrota alla äckliga otrogna infidels. Var rätt bisarr rapportering även för SR.

Så fort jag fick reda på att redaktionens integritet kunde ifrågasättas agerade jag. Det resulterade i att hon slutade på egen begäran i början av oktober 2020, säger han till Doku.

Sveriges Radio har publicerat ett pressmeddelande med anledning av uppgifterna. Klas Wolf-Watz uppger där att han fick information om relationen i mitten på september, och vidtog direkt då åtgärder.

Det måste ni väl ändå fatta själva att det där är samma sak som att få sparken. Så fort SR fick reda på att hon knullar muslimen så fick hon gå. Det är över ett halvår sedan.

Det är inte som att hon slutat frivilligt. Mer en fråga om tekniska detaljer. SR slipper konflikt om avskedandet var juridiskt korrekt. Med eventuell lång process. Hon slipper ha på sitt CV att hon blev sparkad på dagen för att ha knullat en terrorkopplad muslim.

Jämför med:

"Jag och Raad Al-Duhan umgås sedan sommaren 2020 som vänner, och i och med det kom min mamma och hennes man även i kontakt med Raad. De erbjöd honom möjlighet att bo i deras bostad i Stockholm, där de själva vid tillfället inte vistades. Huvudsakligen eftersom Raad ville komma bort från Gävle där han sedan en tid tillbaka saknade en stabil boendesituation. Jag informerade då min dåvarande arbetsgivare om min vänskapsrelation med Raad. "
Citera
2021-05-05, 13:42
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Verkar ha haft lite olika efternamn
https://www.stayfriends.se/Personer/Huddinge/Sanna-Schaerer-Drysen-Nilsson-P-5CZBZ-P

Nja.... fel Sanna tror jag.

"Skolor som Sanna har gått på
1975-1984:
Skogåsskolan, Huddinge"
Citera
2021-05-05, 13:42
Medlem
Robtics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Hur lång tid kommer det ta innan den pantade fittan kommer ut med jordens största offerkofta om "hot och hat"?

Det förekommer extremt grova hot- och hatkommentarer här mot S*ra. Så pass att jag blir livrädd själv.
Citera
2021-05-05, 13:44
Medlem
Redan 2019 kritiserades Dryséns hårt vinklade rapportering och snyftande för islamister:

Citat:
Terrorforskaren Magnus Ranstorp reagerade på flera av reportagen när de sändes. Han berättar för mig: ”Minns att jag tyckte det var rejäl slagsida i reportagen som jag inte brukar känna med andra Ekot-reportrar. Hon verkade 'bita sig fast' i frågan”.

Ett reportage från i december 2019 (om Lagen om särskild utlänningskontroll) kritiserades av Ranstorp för att intervjun inte stärkte känslan av opartiskhet. På skrev han: ”Bra man sakligt diskuterar LSU & dess olika baksidor. Men värdet av snyfthistorier av de av @SAPOsverige angivna säkerhetshot som 'tjetjenen' igår & Al-Duhan idag stärker inte känslan av opartiskhet [reporterns Twitternamn] – på vilket sätt bidrar deras historier vi kommer närmare ”sanningen?”.

Han förtydligade: ”Själva framställning av LSU:s baksidor är saklig. Har ingen invändning mot den. Däremot är personporträtt vinklat och framställer en bild att det nog inte finns tillräcklig grund för SÄPO:s bedömning”.

Också Magnus Sandelin från Doku skrev vid tillfället kritiskt om granskningen, ”där reportern försökt att gå till botten med åtminstone en del av de kända uppgifter som finns om al-Duhans eventuella extremistsympatier. Andra uppgifter lämnades dock därhän.” Han påpekade att det är ”viktigt att som journalist eller debattör inte hemfalla åt naivitet och godtrogenhet inför dem som blivit föremål för Säkerhetspolisens intresse” ().
https://bulletin.nu/public-service-borde-har-sparkat-reportern

Tråden från 2019:
https://twitter.com/MagnusRanstorp/status/1207009710047674374

Ett par kollegor till Drysén, Daniel Öhman från Ekot och Per-Anders Fredriksson från SVT, rycker ut till hennes försvar och ser inga problem med den ensidiga rapportering.
Senast redigerad av Batuta 2021-05-05 kl. 13:57.
Citera
2021-05-05, 13:46
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Granskningen borde fokusera mindre på ludret Sanna Dryséns person och mer på den miljö hon verkat i. Någon har anställt henne, någon har gett henne fortsatt förtroende, någon har sett mellan fingrarna när hon misskött sitt jobb, garanterat har personer på SR också känt till hennes relation med islamisten och ändå låtit henne fortsätta. Först när de blir utsatta för granskning (av en organisation som har etablissemangets förtroende, alternativmedia skulle inte kunna ta en sån här skalp) händer det något. Ingen behöver någonsin ta ansvar i Sverige.

Jag håller med. Hon har rätt att ha sitt eget privatliv. Men att blanda ihop sitt privatliv och yrkesliv som i detta fallet är fullkomligt oacceptabelt. Hade arbetsgivare nys om detta, vilket jag ser som fullt troligt är det inget annat än en ren medieskandal. Kan man verkligen ha kvar en ledning som låter en nära anhörig till en av de inblandade åka och göra snyftreportage om personer som utgör en fara för befolkningen i Sverige?

Har hon dolt sin relation för arbetsgivaren har hon så klart en större del av detta och det borde då självklart leda till någon form av disciplinär åtgärd från arbetsgivarens sida. Hon har sänkt allmänhetens förtroende för statlig media ännu mer.

Det hade självklart varit ok att hon gjort dessa reportage om det framkommit att hon var flickvän till en av de huvudmisstänkte, att det framkommit klart och tydligt.
Senast redigerad av DeValera 2021-05-05 kl. 13:48.
Citera
2021-05-05, 13:48
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Jämför med:

"Jag och Raad Al-Duhan umgås sedan sommaren 2020 som vänner, och i och med det kom min mamma och hennes man även i kontakt med Raad. De erbjöd honom möjlighet att bo i deras bostad i Stockholm, där de själva vid tillfället inte vistades. Huvudsakligen eftersom Raad ville komma bort från Gävle där han sedan en tid tillbaka saknade en stabil boendesituation. Jag informerade då min dåvarande arbetsgivare om min vänskapsrelation med Raad. "

Det behöver inte motsäga varandra.

Journalisten informerar Ekot om sin vänskapsrelation med terroristen under sommaren i och med att han flyttar in i den då bortresta journalistmammans lägenhet i Hammarby sjöstad.

Ekochefen får reda på att terroristen flyttat hem till journalisten på Södermalm i september, vilket sker efter det att journalistmamman kommit hem från semestern. Då dras processen igång som slutar med att journalisten lämnar sitt arbete.
Citera
2021-05-05, 13:50
Medlem
Robtics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Det är alltså Sanna Dryséns mamma som är ombud. Samma mamma som islamisten Raad Al-Duhan är skenskriven hos.

Ni som tävlar i att använda fula ord får gärna lämna tråden. Ni är inte ett dugg bättre än de personer ni kritiserar.

Håller med. Helt onödigt.
Citera
2021-05-05, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Karin Melin (Karin Marie Melin)
19541103

År 1980 hette den blivande modern Karin Marie Melin Watz, vars andra efternamn sammanlagt 169 personer bar det året. Ekochefen heter Klas Wolf-Watz.
Citera
2021-05-05, 13:52
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av living4free
Ser inte vanliga Svenskar vad som är på väg att hända i det här landet?
Islamisterna smyger sig in överallt..

Lägg dessa kvinnornas namn på minnet, snart spränger hon väl sig på Drottninggatan iklädd hijab..

Oroande ja men bra att det uppmärksammas och att hon nu inte knegar på Ekot längre.
Citera
2021-05-05, 13:55
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Oroande ja men bra att det uppmärksammas och att hon nu inte knegar på Ekot längre.

Det skulle passa ypperligt att hon flyttar till mellanöstern, hon kan ju arabiska. Vem vill anställa någon som henne ? Tänk att ha en arbetskamrat som kan vara terrorist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in