2021-05-05, 11:29
Medlem
KillenArCPs avatar
Var och surfade runt och såg en annons Migrationsverket hade om ett jobb. Blev lite sugen på att börja där och göra långt ifrån mitt bästa.

Exempelvis förhala och "råka" förstöra verksamheten så det kommer färre flyktingar till vårt kära land.

Någon som jobbar med att förstöra politikers vilja, hur känns det och du som inte jobbar med det, är det något som lockar?
Citera
2021-05-05, 11:31
Medlem
charonyipmans avatar
Förvånansvärt passande nick.
Citera
2021-05-05, 11:33
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charonyipman
Förvånansvärt passande nick.
Finns ju massor med journalister som jobbar med att driva sin egna politiska vilja så ser inget fel med det.
Citera
2021-05-05, 11:35
Medlem
PungPauls avatar
Om du inte sköter dina arbetsuppgifter kommer det märkas ganska fort. Som tjänsteman skall du ju utföra arbetsuppgifterna i enlighet med politikernas vilja
Citera
2021-05-05, 11:37
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PungPaul
Om du inte sköter dina arbetsuppgifter kommer det märkas ganska fort. Som tjänsteman skall du ju utföra arbetsuppgifterna i enlighet med politikernas vilja
Nu tror jag du missförstår det hela. Finns inget som hindrar dig att jobba på halvfart. Givetvis ska du skrika hur du älskar invandrare och hela tjottaballongen. Vara lagom dålig helt enkelt för att få behålla jobbet.
Citera
2021-05-05, 11:37
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Var och surfade runt och såg en annons Migrationsverket hade om ett jobb. Blev lite sugen på att börja där och göra långt ifrån mitt bästa.

Exempelvis förhala och "råka" förstöra verksamheten så det kommer färre flyktingar till vårt kära land.

Någon som jobbar med att förstöra politikers vilja, hur känns det och du som inte jobbar med det, är det något som lockar?

Du lär få sparken rätt fort om du missköter dig.
Citera
2021-05-05, 11:40
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Du lär få sparken rätt fort om du missköter dig.
Som tidigare nämnt, man får vara lagom dålig, inte så dålig att man får sparken. Låt oss säga att man ska hantera 10 dokument i timmen, kanske man kan hantera 8 dokument istället.
Citera
2021-05-05, 11:41
Medlem
bombaccis avatar
Citat:

Varför skulle det försvåra för politikerna menar du? Om du haft någon erfarenhet från migrationsverket och förvaltningsrätten så hade du känt till att tjänstemännen ofta letar efter orsaker att underkänna ansökningar ungefär som socialsekreterare firar med tårta efter en lyckad arbetsvecka när de sagt nej till X antal desperata ansökningar.
Citera
2021-05-05, 11:43
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Som tidigare nämnt, man får vara lagom dålig, inte så dålig att man får sparken. Låt oss säga att man ska hantera 10 dokument i timmen, kanske man kan hantera 8 dokument istället.

Hur stor effekt tror du att något sådant skulle ha?
Citera
2021-05-05, 11:44
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Varför skulle det försvåra för politikerna menar du? Om du haft någon erfarenhet från migrationsverket och förvaltningsrätten så hade du känt till att tjänstemännen ofta letar efter orsaker att underkänna ansökningar ungefär som socialsekreterare firar med tårta efter en lyckad arbetsvecka när de sagt nej till X antal desperata ansökningar.
Är det verkligen som du nämner? För jag tycker politikerna förstår vårt kära land.
Citera
2021-05-05, 11:44
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Hur stor effekt tror du att något sådant skulle ha?
Nu låg jobbet på lite högre nivå, det var mer ett exempel. En viss effekt.
Citera
2021-05-05, 11:45
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Är det verkligen som du nämner? För jag tycker politikerna förstår vårt kära land.

Förstår? menar du "förstör" ?

Angående invandringen då eller?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här