Jag fattar inte heller och det var ju Elias som var ute på kvällen med T-S. Hoppas någon har en rimlig förklaring.
De fick antagligen hennes nummer. Så att de kunde ringa till henne i campingens kiosk så att hon kunde swisha pengar till kiosken för att betala för det de handlade.
Det måste ju vara Wilma som har skvallrat.
Senast redigerad av Centipede 2021-05-05 kl. 03:59.
Köpte de maten? Alex sade nåt om att hans fru swishade pengar och att deltagarna fick hennes nummer. Hur i all sin dar hade de tillgång till en mobil och hade de ett bankkort eller vad betalade de med? Tycker att det är oklart. Nu finns det ingen att heja på i Gränslandet, riktigt tråkigt det här med Alex avslut. Och givetvis så har de ändrat till att det blir 2 pers som ryker eftersom de måste fylla på Gränslandet igen.
Och varför blev inte Wilma diskad? Hon måste ha känt till vad som hände och också ätit utav grejerna.
Dom fick hennes nummer, så dom ringde henne (lånade en telefon) och sedan swishade frun pengar till endera den som sålde varorna, eller till nån som gav dom pengar.
Om Wilma inte deltog ska hon såklart inte diskas.
Om inget annat händer ... Tror mer på rykteterna att Tova Sophia kliver in som en älg ur en tallskog
framöver från Gränslandet och hamnar i final.. Och med lite tur, vinner skiten
Men ..
Så tog Tova vatten över sitt huvud och klev ur tallskogen med att
fuska tillsammans med Alex .. bye bye, who´s next
Senast redigerad av SKIL 2021-05-05 kl. 04:10.
De fick antagligen hennes nummer. Så att de kunde ringa till henne i campingens kiosk så att hon kunde swisha pengar till kiosken för att betala för det de handlade.
Det måste ju vara Wilma som har skvallrat.
Citat:
Ursprungligen postat av Amarace
Dom fick hennes nummer, så dom ringde henne (lånade en telefon) och sedan swishade frun pengar till endera den som sålde varorna, eller till nån som gav dom pengar.
Om Wilma inte deltog ska hon såklart inte diskas.
Uhm är det någon här som tror att Wilma bara satt och tittade på när Alex, TS och Elias käkade en massa gott? Jag tror inte det va. Plus att hon borde ha känt doften av schampo eftersom Anders tog upp det i sin utskällning. Och hur visste produktionen att hon inte var med på det här, de har ingen aning men jag tror att det är såhär: De skonade henne från diskning då hon var den passiva i det hela även fast hon med största sannolikhet käkade utav maten med de andra. Och för att det annars hade bara blivit Ludde kvar i Gränslandet och det hade fuckat upp hela konceptet med Gränsland.
I övrigt så kan betalningen mycket väl ha gått till som ni säger. Nog borde produktionen ha kollat igenom deras ryggsäck innan inspelningarna så att ingen smyger med en egen mobil alt bankkort.
Vem golade till produktionen är andra frågan.
Möjliga scenarion:
-Av en händelse så sade den som äger kiosken eller var de varit att några skunkluktande deltagare från Robinson varit där och handlat.
-Produktionen kollade på det egenfilmade klippet från när Elias och TS kom tillbaka och fattade misstankar som de sen gick vidare med och undersökte.
-Någon i produktionen kände doften av hårtvätt när TS eller Alex blev intervjuade i synk?
Och det lustiga är att det skojades lite här i början av säsongen att deltagarna skulle kunna fuska med mat i år eftersom de befinner sig i Sverige. Att nån antingen levererar maten sjövägen eller att de kliver in i en butik och roffar åt sig. hehe
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-05-05 kl. 04:24.
Ruskigt besviken på Alex, trodde han var mer rakryggad än så. Trots att de får så otroligt mycket mat genom tävlingar och produktionen så ska de fuska utöver det. Ni borde skämmas och ge plats i Robinson till någon som förtjänar det era jävla sopor.
Jahopp. Inte ofta ett avsnitt av Gränslandet anses ha mer spänning i sig än ett Robinson avsnitt. Men nu hände det och det händer grejer där.
Hejdå Alexander och T-S.
Då visade det sig alltså att teorierna om en kvällslunk till Seskarös torg visade sig att vara sanna. Frågan är vem som ligger bakom den genialiska idén hahah. Elias verkade tycka att det var roligt i alla fall, av att döma av den inspelade videon. Kan också tycka att det känns som något spännande, men med tanke på att många ansöker till Robinson och att det inte är så lätt att få plats där, så är det både respektlöst och pinsamt trots att den möjligheten fanns.
Besviken på Alex.
Hoppas Wilma tar hem duellen imorgon. Hade varit segt om Ludde återvände direkt efter hans uttåg.
Det som står på tv.nu på måndag verkar spoila vem det blir från Gränslandet som kommer in.
Det låter som Ludde.
TS skrattar på sin insta över klippet där Anders skäller ut dem. Det verkar vara roligt att göra fel och begå regelbrott. Man är dock inte förvånad med tanke på hur hen har framställts i tv, ljuger om sin ålder och skulle inte förvåna mig om en sån dåre även fuskar med skatten då det är många egenföretagande frisörer som gör det. Jag har ingen aning men nåt sånt skulle som sagt inte förvåna mig särskilt mycket för moralkompassen är ur funktion. Att Elias var lurig det visste man sedan tidigare.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-05-05 kl. 06:03.
Dom fick hennes nummer, så dom ringde henne (lånade en telefon) och sedan swishade frun pengar till endera den som sålde varorna, eller till nån som gav dom pengar. Om Wilma inte deltog ska hon såklart inte diskas.
Det var som flera med mig spekulerat om. Babben och transan gick iväg(antagligen till campingen) och handlade. Dom hade antagligen redan kläm på var den låg, för Alex lämnade telefonnumret till sin fru så dom kunde låna en telefon där och hon kunde swisha pengar för det dom handlade. Men det tog ett tag för produktionen att komma på det. Men där Wilma måste ha hjälpt till att äta också.
Jag undrar om inte Dennis egentligen också är en syltrygg. Har han nånsin stått upp för något som är rätt? Han håller så låg profil hela tiden för Gud förbjude om han råkar stöta sig med någon. Beter sig lite som förra årets Micke. Har inget emot Dennis förutom detta, grow some balls som nån sade. Joanna verkar ha det.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-05-05 kl. 06:39.