2021-05-04, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Gäller det även pelletsbrännare? Samt SOA var den som utförde det hela, trots att han ej har utbildning.
Det är väldigt märkligt att så grundligt städa en pelletsbrännare och skoraten, samt även kära den lilla askan till återvinningen. Det gör man inte som husägare. SD är snål och ekonomisk, han borde använt askan i trädgården.

Jag är också skyldig att se till att min skorsten pga vedeldning sotss men anlitar en skorstensfejare via kommunen. Nu har SD pelletsbrännare och där vet jag inte vad som gäller, men grundregeln är väl att sotning skall ske av en godkänd fejare.

.
Senast redigerad av Remark 2021-05-04 kl. 19:59.
Citera
2021-05-04, 20:27
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag är också skyldig att se till att min skorsten pga vedeldning sotss men anlitar en skorstensfejare via kommunen. Nu har SD pelletsbrännare och där vet jag inte vad som gäller, men grundregeln är väl att sotning skall ske av en godkänd fejare.

.

SD har, enligt uppgift, licens att sota.
Det känns dock som om han tänjer ordentligt om han ger SOA tillåtelse att sota, ”för att SD har licens”. Den bör, efter vad jag kan förstå, vara personlig.
Citera
2021-05-04, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det känns dock som om han tänjer ordentligt om han ger SOA tillåtelse att sota, ”för att SD har licens”. Den bör, efter vad jag kan förstå, vara personlig.
Undrar om han lånar ut sitt körkort till barnen också.
Citera
2021-05-04, 20:33
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Åklagarna yrkar på livstid för misstänkte Hjärstamördaren: ”Finns försvårande omständigheter”

...ÅH är tydlig med ovanstående och TJ påpekar:

Citat:
– Bevisningen är sammantaget så det med råge når upp till beviskravet "ställt utom rimligt tvivel"

Åklagarna är entydiga med att det är ett noga planerat mord. Och påpekade också hur det våldsamma förloppet vid mordet INTE gick snabbt, utan tog tid.

Citat:
Det tar tid att slå någon 17 gånger med ett tillhygge. Prova att höj handen och slå 17 gånger så får ni se, säger Åsa Hiding.

Åklagarna valde under slutpläderingen att inte yrka på att 46-åringen skulle häktas i nuläget.

Det känns som herr Tummetott kommer få resten av livet på sig för att skriva flera "kärleksbrev" till ÅH. Från buren.

https://www.na.se/artikel/aklagarna-yrkar-pa-livstid-for-misstankte-hjarstamordaren-finns-forsvarande-omstandigheter

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Trailer för kortfilmen ”Goddag Domkraftskaft - Hjärstamannen på solskenshumör”:

https://gofile.io/d/mG9dzO

Stefan skriver ”kärleksbrev” till ÅH

https://www.bildtagg.se/bild/0yswacc8q8y2ts6ypvevn8z6
Citera
2021-05-04, 20:43
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Undrar om han lånar ut sitt körkort till barnen också.

Exakt!
Citera
2021-05-04, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Frågan är om SD har en sotningsjournal, där det framgår hur han skött sin sotning, samt att brandskyddskontroller gjorts. Det kan han inte göra själv iaf.
Citera
2021-05-04, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, nåt galet är det. Hon är ju med i vartenda hörn, även i centrum som motiv till hans paranoia.

Jag hoppas verkligen kunna få ropa One down.
Vad ÅK sa idag har jag inte följt, men;
... One to go?

◾HD utbrister oj.. Kl 11.44 när SD medd att LW är försvunnen.
Kort därefter skriver hon till JS att hon hoppas LW är försvunnen för alltid.

Redan på morgonen har hon dock hoppats att LW är död till sin chef.

◾HD är den som först får veta att LW hittats död. Sen förmedlas info till SD.

- Hon säger å ena stunden, direkt efter förhör, att hennes far förmedlat info.
- Å andra sidan säger hon att hon iakttagit oro under förhör, kört förbi BP och dragit slutsatser och samtalat med sin far.
- SOA själv har inte sett några avspärrningar, endast en polisbuss, inte pratat i bilen och hört om fyndet via media.
Så nån ljuger och stalltipset är HD.

◾HD uppdagar otroheten mars 2017.

Hon har dock vetat om det en lång tid, hon tyckte det var bekvämt att han låg med LW. Hon kunde göra annat roligt med honom.

◾I förhör säger HD att hon får veta på flygplanet att LW och SD haft fortsatt kontakt.

HD har dock sagt till flera personer att skilsmässan beror på just fortsatt kontakt mellan LW och SD.

◾HD skiljer sig och målet är att bli ihop igen.
Hon har brist på tillit pga otrohet; att SD umgåtts med LW i det fördolda.
Så hon är otrogen själv, döljer att hon har sex med JS och ljuger SD rätt i trynet.

◾HD försöker stoppa debatt ang mordet.

◾ HD går under falsk flagg och försöka peka ut potentiell gärningsperson.

◾Hon är även arrogant och raljerar över förundersökningen.

◾HD säger att att hon lyssnat på LW om akrobatsex och blödningar, HD plågas av detaljer över en kopp te i säkert två timmar.

I dialogen mellan SD och LW mars -17 ses snarare att HD själv har konfronterat LW med olika bevis det inte går att neka till.

◾HD ser till att TB får veta om akrobatisk blodsex och att det kan finnas spår i SDs hus.

SD planterar på likartat sätt att HD blöder vid sex, att det kan finnas spår hemma samt kryddar med avancerat blodigt sex med en cykelsadel.

◾HD beskriver även till TB att det kan finnas spår på BP. Hon har varit där 2 ggr för hon återvänder till platsen 26 mars då hon nyss flyttat in i lgh.

Hon initierar ett besök så BP/LH ska få ta cachen - trots att hon avskyr LW så intensivt att hon mår illa bara av att se LWs cacher.

◾Nätlogga cacher mot LWs vilja när hon är brutalt mördad går dock bra.

◾HD påstår att LW trakasserar henne. I närtid till mordet har hon även påstått att hon hotat henne.

Det finns dock inga kontakter 2018 förutom de som HD är upphov till själv:
a) när hon flyttar in 60 m från LW som är psykisk sjuk, labil och farlig.
b) försöker fusklogga LWs cacher.
c) ett avmätt hej på på lakritseventet.

◾HD tvekar inför resan, är den som ska besluta om det blir nåt. Hon är så vacklande.

Hon säger dock till sin chef att SD tvekar, inte vill åka och hon jublar sen på sem.ansökan: Det blev en resa!!!

◾HD bryter ihop efter sina trauma i USA. Resan var viktig för henne, de skulle återförenas utan LW som stör. Hon oroas att den inte ska bli av då SD är på förhör och gråter sen över att den blev avbruten.
Hon får uppsöka psykakuten efter hemkomst.

Då avspärrningar släppt den 25:e är hon pigg, drar hon ihop gänget och initierar storstädning i SDs hus. Barnen måste få det mer trivsamt.
Hon har dock inte lagt två fingrar i kors sen hon flyttade. Hon har varit upptagen med att ha sex och ta cacher med JS.

Jajo, det finns många frågetecken gällande HD
att räta ut. Varför ska hon behandlas med silkesvantar? Finns många personer med psykiska problem där rätten inte låter viktigt passera av den anledningen. Finns lugnande mediciner att få för nervsvaga individer innan förhandlingarna.

Hon borde anses av åklagarna att ha en fet förklaringsbörda, gällande vad hon själv har sysslat med och/eller vad hon vet. Att pressas mer där.

Men bäst, som sagt, att ta SD först. Vare sig han frias eller fälls så kan HD åtalas för några oIika brott i en sådan hypotetisk rättegång, som kan vända allt mot HD själv. Om hon inte berättar ALLT. Och då faller förmodligen hela korthuset.
Senast redigerad av zilvereko 2021-05-04 kl. 21:08.
Citera
2021-05-04, 20:51
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Vad har då åklagarna att komma med? Ja, det handlar kanske främst om att 46-åringens dna hittats på hennes ring... ...men det ska ha gått tre dagar sedan de senast träffades och mordet. Troligtvis hade hon inte ringen på sig då, och skulle hon ändå ha haft det så tvättade hon händer och duschade flera gånger under de dagarna.

Polisen har också hittat hans dna/sperma på hennes kjol, hennes blod på hans tvättmaskin, och hennes dna på hans skor.

Christina Eriksson berättar vidare:

Citat:
46-åringens agerande när Lena försvinner är märkligt. Han letar inte efter henne, han ringer henne inte. Han säger till sin chef att “snart kommer vi få tråkiga löpsedlar”. Han mejlar sin exhustru, skriver “allt kommer att bli så bra nu”.

Och påpekar också det uppenbara i att SD har ljugit för poliser, han har ändrat sig, han har raderat betydande mängder information i sin telefon.

https://www.na.se/artikel/christina-eriksson-fragan-alla-staller-var-det-han-som-gjorde-det

VECKANS GEO-TIPS: Gå direkt i fängelse SD, utan att passera GÅ!

Citera
2021-05-04, 21:01
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Frågan är om SD har en sotningsjournal, där det framgår hur han skött sin sotning, samt att brandskyddskontroller gjorts. Det kan han inte göra själv iaf.

Inte den blekaste.
Jag går bara på vad sanningsvittnena och minnesmästarna SD och SOA sagt i förhör angående varför det sotades, och varför det var SOA som sotade vid storstädningen.
Citera
2021-05-04, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Polisen har också hittat hans dna/sperma på hennes kjol, hennes blod på hans tvättmaskin, och hennes dna på hans skor.

Christina Eriksson berättar vidare:

Och påpekar också det uppenbara i att SD har ljugit för poliser, han har ändrat sig, han har raderat betydande mängder information i sin telefon.

https://www.na.se/artikel/christina-eriksson-fragan-alla-staller-var-det-han-som-gjorde-det

VECKANS GEO-TIPS: Gå direkt i fängelse SD, utan att passera GÅ!

För nåt halvår sen försökte jag låtsas slå en fiktiv person framför mig 17 gånger (då utan vapen, förstås). Det var och är nästan omöjligt för mig att föreställa mig något sådant...
Citera
2021-05-04, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Även i domkraftsfilmen kan man tydligt se den smala midjan och de breda höfterna så han behöver, tack och lov, inte ens vara naken för att man ska se det
Jag tyckte hans höfter var smala i filmen. Men jag satt och hickade av skratt så jag såg väl inte så noga. Den borde gå upp på fångarnas tio-i-topp-lista. Fast de har ju inte internet i fängelserna, vilket jag just nu kan tycka är oerhört synd
Citera
2021-05-04, 21:34
Medlem
doktor-millers avatar
Det säger väl en hel del när INGEN funnits på plats i Hovrätten för att stötta SD (SOA räknas inte) rätt ska vara rätt. Var finns den stöttande och kramande grannen KH med familj, föräldrar, syskon och alla Geocachare. Alla verkar förstå hur det ligger till förutom Sotarmästaren...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in