Citat:
Ursprungligen postat av
AwakeAsFuck
Den ligger Still ja. Sen måste någon bevisa att det är dennes båt. Men det blir nog svårt dom Mytomanen pratat vitt och brett om att det är hans. Senast nu i sista videon. Annars säljs den och överskottet från försäljningen dras från hans skulder hos KFM.
Båten är helt säkert hans egna men han har låtit andra äga den på pappret för att skydda sig mot fogden. Går bra ett tag men inte i längden.
Båtar är heller inte registrerade då det saknas regnummer och sånt. Frågan är, finns båten upptagen som inventarie i bolaget som han hävdar äger båten? Troligtvis inte. Ska jag gissa så är "ägaren" samma som upplåter telefonnummer och folkbokföringsadress. Hade Henning Witte ägt båten hade nog fogden hämtat den redan. Håkan har exempelvis försökt samla pengar till Henning då han håller på att bli av med sitt boende - ett torp på landet.
De som upplåter nummer och konto för swish har även ett annat problem. Att slussa pengar så som dom gör bryter mot penningtvättlagen.
Tror jag ska åka förbi och kolla vem som äger Håkans hyrda uterum någon dag. Från att man parkerar på gästparkeringen lär det ta max 5 minuter att identifiera pojkrummet. Området är känt, huset mitt emot är rött vilket utesluter hälften av husen i området och han hyrde från någon som byggt ett uterum. Lär knappast finnas mer än en fastighet som matchar detta.
Ska bli oerhört spännande att följa detta.