Jag blir inte klok på Emelie. När hon slappnar av drar hennes mungipor neråt och munnen ser ut som ett upp och nedvänt U. Har ofta tänkt att hon nog inte är så sur som hon ser ut, hon har bara oturen att födas med ett surt utseende. Man ser henne sitta tyst med sin sura min och tänker "jävlar vad sur hon är". Så spricker ansiktet upp i ett leende och jag förstår att hon kan inte ha varit så sur som jag trodde.
Vi har ju olika laddningar, en del är plusladdade och andra minusladdade. Några är optimister och andra är pessimister osv. Vi som är positiva kan tycka att en negativ människa ska uppföra sig mer positivt men eftersom det inte kommer sig naturligt blir det en utmaning som kräver kraft och energi. Ungefär som om man kräver att den högerhänta ska skriva med vänster, det går men det krävs mycket träning och resultatet blir inte lika bra.
Jag vet inte om Emelie är positivt eller negativt laddad i grunden eller om hon har obearbetade negativa erfarenheter som påverkar henne just nu . Hon har ju onekligen nära till suck och stön och negativa kommentarer. Hon är realist och det kan låta ganska surt när hon dissar teorier och kommentarer Men har ofta rätt och optimisterna vill inte höra hennes kommentarer. (Kul -Hon sa precis att hon är pessimist)
Ska bli intressant att se hur hon axlar rollen som positiv