2021-05-03, 11:42
Medlem
Hur ser banker och andra myndigheter på människor som enbart försörjer sig genom skattefria intäkter?

Om en duktigt "sports better" hypotetiskt drar in 1.5mkr om året i vinster från sina spel, men inte har en anställning som ger lön och därmed skatteinbetalningar.

Måste en sådan person då casha sina bostadsköp och dylikt eller ses personen ändå som kreditvärdig och finansiellt välmående av banken?
Citera
2021-05-03, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ersson94
Måste en sådan person då casha sina bostadsköp och dylikt eller ses personen ändå som kreditvärdig och finansiellt välmående av banken?
Nej, det blir svårt, mycket svårt att låna pengar till bostad
Citera
2021-05-03, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan1983
Nej, det blir svårt, mycket svårt att låna pengar till bostad

Kan tänka mig det, en längre gameplan för en sådan person skulle då vara att sätta sina vinster på aktier eller liknande och plocka ut beskattade kapitalvinster den vägen för att komma upp i bra nivåer av beskattningsbar inkomst.

Men även där svårt att ses som en "säker inkomstkälla" för banker kan jag tänka mig, så man behöver nog vara uppe i ganska rejäla belopp för att nå dit.
Citera
2021-05-03, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Pinnacle har svensk licens ja.

För att svara trådstarten så lär det vara under 100 personer i Sverige som enbart lever på själva bettandet. Om man däremot skulle räkna med folk som delvis gör det lär den siffran vara avsevärt mycket högre, många som nog skulle kunna leva på betting väljer att ha andra inkomstkällor med.

Okej då är det väl där dem flesta håller till skulle jag gissa, är ju inte supervanligt hos svenska bolag.

Precis som du säger så är det väldigt få, dom flesta som sysslar med betting håller ju ofta även på med poker och andra saker samtidigt.
Citera
2021-05-03, 21:25
Medlem
Sladdarens avatar
Många som lever på travbetting , betydligt fler än man tror
Citera
2021-05-04, 09:15
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Många som lever på travbetting , betydligt fler än man tror

Ja det var ju ett givande inlägg, vad betyder det konkret och vilken insyn har du?
Citera
2021-05-04, 09:17
Bannlyst
Skulle gissa pa ca 1 miljon.
Citera
2021-05-04, 09:33
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Ja det var ju ett givande inlägg, vad betyder det konkret och vilken insyn har du?

reducerat
https://www.atg.se/reducerade-spel/start

https://www.andelskungen.se/christer-54-sa-lever-jag-pa-trav-vinner-miljoner/

;-)
Citera
2021-05-04, 09:37
Medlem
Jag livnär mig på betting och samarbetar med ett gäng snubbar som gör det likaså. Vi hör nog till en minoritet dock.. Inte haft en minusmånad sen jag började Nov-18.
Citera
2021-05-04, 09:42
Medlem
Torsuss avatar
Ytterst få. Några klarar det kanske under begränsad tid. Men förr eller senare kommer raset och då sållas agnarna från vetet. Kvar blir inte mycket.

Slumpens variationer är ENORMA * 1000....

Dokumentären "poker bustouts" förklarar det ganska bra. I dokumentären tas bland annat upp en person som blev multimiljonär på poker och hade lyxvilla och 13 bilar. När dokumentären visades så var denna person uteliggare och svårt sjuk.

Och det som är tillämpbart på poker är tillämpbart på sportsbetting också.

Det grundläggande felet de flesta gör är att helt strunta i money management och "kellys kriteria"

Jag skulle kunna ha en oändlig lång utläggning om detta men det får räcka så länge...
Citera
2021-05-04, 09:49
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
reducerat
https://www.atg.se/reducerade-spel/start

https://www.andelskungen.se/christer-54-sa-lever-jag-pa-trav-vinner-miljoner/

;-)

Första länken säger inget alls om detta och i andra länken säger killen själv att han både jobbar på måleri och säljer andelar på just sidan du länkar till. Så har du ngn mer info eller var det allt? Vad säger detta om hur många som lever på travbetting?
Citera
2021-05-04, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnalfabetManet
Jag livnär mig på betting och samarbetar med ett gäng snubbar som gör det likaså. Vi hör nog till en minoritet dock.. Inte haft en minusmånad sen jag började Nov-18.

Känner att en lite längre utläggning kanske vore på sin plats. Mitt intryck är att folk i denna tråd inte har den blekaste aningen om vad de pratar om, där godtyckliga termer som slump, spränga konton och tur har använts. Dock goda inslag av Kelly-kriteriat som mycket riktigt används av oss som gör detta lite mer seriöst. Vanligast är dock halv Kelly!

Jag måste erkänna att jag blir lite förundrad över att så många fortfarande tror att det är en konst att systematiskt slå EU-bolagen? Varför tror ni de limiterar spelare titt som tätt?

För att kunna leva på denna verksamhet kan man givetvis inte torska runt i stil med "Ah men jag KÄNNER att Häcken va jävla bra förra helgen, och Ronny Olsson kommer ju tillbaka från skada också, de borde fan ta giffarna". Det säger sig självt att detta inte fungerar, trots att man kan ha gynnsamma utfall även med ett negativt EV. Varians. Grundläggande sannolikhetslära utgör egentligen fundamentet för att vara framgångsrik, sen tillkommer givetvis en mängd fler faktorer, money management, ett hårt psyke som klarar hård varians, att backa 40k en helg TROTS att EV't på dina spel varit över 15% är lite jobbigt i början.

Personligen kan jag säga att problemet för mig är inte huruvida jag slår spelbolagen, för det vet jag att jag gör. Problem jag handskas med är hur jag får in tillräckligt med pengar på spelen.
Det har jag löst genom en Win-Win-modell där jag ger mina spel där folk jag litar på, som "stakear" åt mig, säg att jag ger ett spel med 20% EV och ber dem lägga 2k åt mig, sen får de lägga godtycklig summa på egen hand.

Min modell innefattar bottar, algos, blir en del knackande i R, vilket givetvis är överkurs för en nybörjare. Men jag vet att nästintill vem som helst kan göra detta med lite dedikation och grit! :-)
Senast redigerad av AnalfabetManet 2021-05-04 kl. 10:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in